Färg på lädret?

Hoppryttaren

Trådstartare
Okej jag skall köpa häst och har funderat lite med ad man ska ha för färg på lädret osv. Så jag tänkte fråga er! Tycker ni att man kan ha svarta ridstövlar och svart hjälm & väst till brun sadel? Eller ska man ha bruna ridstövlar och svart väst & hjälm? Eller kanske köra allt svart? Men vill ha brun sadel och träns! Snälla hjälp!:o
 
Sv: Färg på lädret?

Sålänge man har hästens färger enhetliga så tycker jag inte att det spelar ngn roll vad man har för färg på ryttaren.

Jag har brun hopp utrustning på hästen, och jag har svarta tävlings stövlar och brun eller svart hjälm.

Dressyr utrustningen är helsvart så har oftast svart hjälm till det, eller bruna vinterstövlar och brun hjälm(med mössa under) om det är kallt ;). Ej till tävling dock.

Att det blev brunt till hopp är en ren slump, hade från början svart då sadeln var svart, sen sydde jag ett träns i brunt läder(projektarbete, var rea läder) . Sen kom jag över en ny sadel som var tabacco och då köpte jag en brun gjord som passade hästen bättre. Och sist för att ha kvar gjorden och tränset så blev nästa sadel också brun. :p

Så jag väljer färg på lädret efter sadeln, hittar man en sadel som passar häst, ryttare och plånbok så spelar färgen på den inte ngn stor roll.
 
Sv: Färg på lädret?

Jag tycker inte man behöver matcha hästens utrustning med sin egen, det blir lätt övermatchat då.

Jag har svarta stövlar, väst och hjälm för det är enklast att hitta det i svart.
Däremot kan jag matcha med att ha samma färg på ridbyxorna eller en tröja som schabraket eller att det är olika färger som passar fint ihop.

Hoppsadeln är brun och till den har jag ett brunt träns, benskydd och brösta.

Dressyrsadeln + träns är svart.

För mig bestämmer sadeln färg på övrig utrustning.
Personligen tycker jag att brunt läder är vackrast men det kan vara svårt att hitta stigläder, träns, tyglar osv som är i någorlunda samma färg.
Jag tycker det är fult om det är för stora nyansskillnader.
Svart är ju liksom alltid svart och alltid enkelt och dessutom finns ju allt i svart och det är inte säkert att det där supersnygga tränset finns i rätt brun färg...
 
Sv: Färg på lädret?

Personligen tycker jag att brunt läder är vackrast men det kan vara svårt att hitta stigläder, träns, tyglar osv som är i någorlunda samma färg.
Jag tycker det är fult om det är för stora nyansskillnader.
Svart är ju liksom alltid svart och alltid enkelt och dessutom finns ju allt i svart och det är inte säkert att det där supersnygga tränset finns i rätt brun färg...

Håller med, för enkelhetens skull är allt mitt läder i svart.
 
Sv: Färg på lädret?

jag köpte en svart sadel till min häst först och hade då svart träns, svarta skor/shortchaps och hjälm, västen var (och är) grå. sedan passade en sadel som bara finns i brunt bäst, och då bytte jag färg på lädret. Hjälmen och stövlarna är fortfarande svarta, och det går bra. Kolla på tex världscupshoppningarna, där har ofta hästen en färg och ryttaren en egen :)
 
Sv: Färg på lädret?

just det, har svarta stigläder till min bruna sadel, och hemmatränset är ett ihopplock av svart och mörkbrunt läder. JÄTTEHEMSKT enligt vissa men herregu värre saker finns väl att oroa sig för :) på tävling är sadel/träns och martingal i samma färg, men svarta stiglädren sitter kvar, syns ju ändå inte märkbart :)
 
Sv: Färg på lädret?

just det, har svarta stigläder till min bruna sadel, och hemmatränset är ett ihopplock av svart och mörkbrunt läder. JÄTTEHEMSKT enligt vissa men herregu värre saker finns väl att oroa sig för :) på tävling är sadel/träns och martingal i samma färg, men svarta stiglädren sitter kvar, syns ju ändå inte märkbart :)

Haha tänk om fler kunde fokusera på träning av sig själva och hästen istället för att lägga så mkt energi på hur utrustning ser ut..

Titta bara på RGB och Malin Baryard de har ju inte alltför sällan ljusbrun sadel och svart träns osv :D
Å det verkar ju uppenbarligen gå alldeles utmärkt att tävla WC med det :D
 
Sv: Färg på lädret?

just det, har svarta stigläder till min bruna sadel, och hemmatränset är ett ihopplock av svart och mörkbrunt läder. JÄTTEHEMSKT enligt vissa men herregu värre saker finns väl att oroa sig för :) på tävling är sadel/träns och martingal i samma färg, men svarta stiglädren sitter kvar, syns ju ändå inte märkbart :)

... Och jag tävlade länge med ett svart träns, en brun sadel och svarta stigläder :D
 
Sv: Färg på lädret?

Jag tycker inte att du behöver matcha hästens läder med hjälm och stövlar. Däremot, om man kan välja, så röstar jag på svart dressyrutrustning och brun hopputrustning på hästen.
 
Sv: Färg på lädret?

Jag hade ett träns med tre olika bruna nyanser (ihopplockat), rödbruna tyglar, svart sadel, bruna läder och rödbrun gjord.
Vi kom runt banan ändå :o

(tror jag tom hade vinröd hjälm på den tiden)
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Utrustning Jag har köpt en ny ridhjälm. Min gamla hjälm är det minst nio år sedan jag köpte så det kändes dags att uppdatera den, särskilt som jag...
2
Svar
23
· Visningar
1 886
Senast: MimmiNO
·
Utrustning Jag är ganska usel på att putsa saker. Både i fråga om frekvens och i fråga om hur jag gör, och frekvensen blir ju inte bättre av att...
2
Svar
21
· Visningar
1 385
Senast: kurakosz
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 182
Senast: LiviaFilippa
·
L
Samhälle Först så JA jag ska själv klart kolla med mamma och pappa som känner hennes föräldrar väldigt bra! Men jag är en sån person som be höver...
2 3
Svar
55
· Visningar
2 799
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp