Färg på ridbyxor.

Johanna.Ingvarsoon

Trådstartare
Någon som vet vad färgen på pikeurs ridbyxor heter. Den jag är ute efter är typ grå/beige/grön. Vill ha med kontrast skoning. Det är svårt att se rätt färg på dom små bilderna på datorn.
 
Sv: Färg på ridbyxor.

Är det schlamm (lera på tyska) du tänker på? Super bra färg då den inte visar smuts direkt.

Exakt vad det är för färgnummer vet jag tyvärr inte.
 
Sv: Färg på ridbyxor.

Säg bara schlamm/lera så BÖR den butiken du frågar i fixa rätt färg annars så kan du ju kolla på "Art. 79XX" på lappen så att det står 7918 som Sorbe tror är schlamm's nummer. 79 är tyget och 18 är färgkoden. ;)
Kontrast skoning beror inte på färg utan på modell av ridbyxor.
 
Sv: Färg på ridbyxor.

Har varit inne på pikeurs hemsida nu och tittat. Schlamm fanns bara i två modeller vad jag kunde förstå i alla fall. Det fanns två andra färger som såg bra ut, coriander och walnuss. Kan dom passa in på vad jag ä ute efter? Är ju omöjligt att se på mini bilderna:crazy:
 
Sv: Färg på ridbyxor.

Nä, det tror jag inte. Grå/beige/gröna som stämmer in är schlamm, fango och negro.
Tror förstnämda är mer beige och den andra mer grå.
 
Sv: Färg på ridbyxor.

ok tack så mycket för tipsen båda två:bow: Svårmatchat är ju det sista man vill ha... Får kolla i butiken om dom har några färgprover eller så... Dom har inte så många pikeur byxor hemma tyvärr.
 
Sv: Färg på ridbyxor.

Marron med färgkod Art. 7931 är också svår matchad tycker jag, lite oliv/brun aktig beroende på ljuset.1
 
Sv: Färg på ridbyxor.

Kanske ska utgå först efter vad det är för modell du är ute efter, sen färg?
 
Sv: Färg på ridbyxor.

Kan vara bra ide. ;)

Johanna.Ingvarsoon: Pröva genom de olika modellerna som butiken har för Pikeur har olika modeller för olika typer av kroppsformer, sedan kan du som Sorbe säger gå över på färgvalet.
 
Sv: Färg på ridbyxor.

Det hade varit super bra att göra så men problemet är att jag har storlek 96 och dom finns ALDRIG hemma. Så just prova olika modeller blir svårt. Jag har ett par Laguna nu och dom funkar bra. Funderar på det nya modellen med hög midja, heter nog något på M tror jag. Vill som sagt gärna ha med kontrastskoning. Skiljer det sig mycket i storlek mellan modellerna? Några tips.
Detta är en stor djungel för mig så förlåt för alla frågor.
 
Sv: Färg på ridbyxor.

Okej då är det lite mer problem.
Om du tänker på denna Pikeur modell heter den Candela, det är den nyaste modellen när det gäller hög och bred midja.
Jag har för mig att modellen är ganska så rak, och de finns inte i schlamm men i walnuss och coriander.
 
Sv: Färg på ridbyxor.

ja precis den jag tänkte på... kan inte den passa en tjockis rumpa ganska bra? Vad menar du med att den är rak i modellen?
 
Sv: Färg på ridbyxor.

Den är så att den inte går in i midjan mycekt alls, alltså väldigt rak.
Jag är kurvig, och går in i midjan så på mig satt den jättedåligt, alltså den satt bra på benen och rumpan, men när den satt bra där var den alldeles för stor i midjan eftersom jag går inåt, och den går rakt upp i midjan.
 
Sv: Färg på ridbyxor.

Hur vill du ha? Hög midja? Bred linning? Smal linning? Låg midja?

Mondega är ju ett säkert val, hög midja med smalare linning.
 

Liknande trådar

Utrustning Tjo, provade mina nya Haglundtäcken på grabbarna igår, zebratäcke och kombitäcke. Min ordninarie passformsbollare har tagit ett par...
Svar
15
· Visningar
779
Kläder & Bli fin Vi gifter oss i vår. En liten borgerlig vigsel och en blygsam men påkostad middag för 6 personer med hotellövernattning för alla som...
2
Svar
24
· Visningar
1 603
L
Samhälle Först så JA jag ska själv klart kolla med mamma och pappa som känner hennes föräldrar väldigt bra! Men jag är en sån person som be höver...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 296
Senast: TinyWiny
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 731
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp