Bukefalos 28 år!

M

Matiz

Min ena kattmamma la sina ungar ute och nu har jag äntligen hittat dem... De är mycket fina i hullet och pigga och krya... Men vad är det för färg på denna?
Visst är vi söta :love:
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Färg?

Skumt...lägger in länkarna oxå...
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Färg?

Lägg bilderna någonstan där man inte måste ha msn för att se dem. Dels kan ingen utan msn se dem som det är nu, dels poppar det upp en irriterande ruta som man måste klicka bort hela tiden som tråden är uppe. Micrsoft-skit :devil:
 
Sv: Färg?

Jo jag brukar ha dem på fotogalleriet men kommer inte in där ju
 
Sv: Färg?

Jag har tagit bort dina länkar för att vi andra ska slippa inloggningsrutan till msn varje gång vi öppnar tråden. Hoppas du hittat nåt bättre ställa att lägga bilderna.

mandalaki/moderator
 
Sv: Färg?

Nu så fungerar fotogalleriet igen...
Här e bilderna igen...

Skum färg
digitalkamera_845.jpg

Syskon
digitalkamera_840.jpg
 
Sv: Färg?

Jag tror att det kommer bli en solid svart och en solid blå när kattungepälsen är borta. Hur ser den svarta ut i botten? Silver kan ju ge konstiga effekter, vilka färger har föräldrarna?
 
Sv: Färg?

De ljusa stråna har samma färg hela vägen ner. Mamman är blå och pappan är svart/vit.
 
Sv: Färg?

Då blir ungarna svarta och blå. Har ingen av föräldrarna silver kan ingen av ungarna bli det heller. Och eftersom det är huskatter det handlar om så finns inte några andra färger i grunden heller. Svart och blått.
 
Sv: Färg?

Och vad är silverfärg för nån då? Är det så som silvertabby och dem?
 
Sv: Färg?

MercedesBenz skrev:
Och vad är silverfärg för nån då? Är det så som silvertabby och dem?

Silver är ett anlag som tar bort pigment från hårstrået. På en agoutimönstrad katt (tabby, tigré, spotted, tickad) så blir de ljusa banden på de tickade hårstråna pigmentlösa.

En solid katt saknar tickade hårstrån, så där blir det bara botten på hårstrået som blir pigmentlöst = katten blir vit i pälsbottnen. Detta kallas för smoke.

Men den svarta kattungen i denna tråd ser inte ut att vara smoke, utan helt vanlig svart.
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Förra året var jag och partnern ute och snorklade i sjön flera gånger. Det var underbart. Jag insåg dock snabbt att han i sin svarta...
2
Svar
24
· Visningar
2 230
Senast: Sel
·
Övr. Katt Hej! Jag behöver hjälp. Min honkatt har fått sin FÖRSTA kull för två veckor sedan. Två söta och friska ungar. Efter första veckan har...
Svar
3
· Visningar
1 067
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 183
Senast: Skjøldur
·
Hundträning Har en söt liten chihuahua som tidigare bajsade inomhus ofta men efter mycket ansträngningar blev hon bättre och började visa tydligt...
2
Svar
35
· Visningar
4 070
Senast: mysboll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp