Färga håret brunt?

Lyan

Trådstartare
Jag hade velat ha tillbaka min naturliga hårfärg men jag vet inte hur jag ska göra eller om det ens kommer att gå. Jag har nu svart hår som är färgat svart kanske fem gånger och under det är det blekt och har varit blått så när den svarta färgen håller på att gå ur blir det grönt. Det blir också grönt när jag bleker det. Är det möjligt att bleka svart hår, vilket kommer att bli grönt, och sedan färga det brunt ovanpå det gröna eller kommer det bara att bli en stor katastrof av allting? Jag har tyvärr inte råd att gå till frisör
 
Du har inte en frisörskola inom rimlig avstånd? Det sliter fruktansvärt mycket på håret att bleka hemma.. Ja, jag har gjort väldigt osnygga färgningar som får min frissa att rysa ;):laugh:
Eller om du kan hitta någon som är elev? De har ju alltid en mentor bakom sig.
 
Jag har inte råd att gå till lärling heller tyvärr. Jo, jag vet att det sliter oerhört så därför tvekar jag för jag är rädd att håret går av om jag bleker det igen. Får nog avvakta lite också för just nu vill jag hellre ha det helrosa :rofl:
 
Jag har inte råd att gå till lärling heller tyvärr. Jo, jag vet att det sliter oerhört så därför tvekar jag för jag är rädd att håret går av om jag bleker det igen. Får nog avvakta lite också för just nu vill jag hellre ha det helrosa :rofl:

Åh men det fanns ju en medel som tog lite tid, som liksom krympte färgmolekylerna och man kunde tvätta ur delar av färgen utan att det slet nämnvärt på håret, minns bara inte namnet nu:cautious:
 
Det sliter väldigt mycket på håret, ja. Och hsr du haft det blekt och sen färgat svart sitter det svarta ordentligt eftersom håret pga färgningen redan var poröst.
Jag skulle verkligen avråda från att bleka det, vänta istället tills du har råd att gå till frisör(elev) så du kan få hjälp att göra det på mest skonsamma sättet.

Mvh hon som förstört sitt hår många år och nu äntligen börjat ta hand om det :D
 
Du kan testa att krossa Cvitamin tabletter och blanda med typ head and shoulders anti mjäll. Lägg i blött hår ca 20 minuter sen tvätta av och i med balsam. Funkar på mitt hemska frasiga hår. :D

Juste glömde, funkar bara på semipermanenta hårfärger så det hjälper nog inte dig :(
 
Jag blekte tills mitt hår var ljusgult och så slängde jag i en askblond färg. Om du blekerdet väldigt ljust, blir det fortfarande grönt då?

Kommer aldrig att gå till frisör igen för att bleka då jag tappat typ allt mitt hår två gånger när frisör har blekt mitt hår. :meh: Har blekt från svart till det jag har nu och behöver klippa typ några cm.
 
Det svarta bleknar väldigt snabbt till svartgrönt så jag gissar att den blåa under sitter som berget medans den svarta sitter sämre (permanent färg har aldrig varit permanent på mitt hår). Det gröna sitter också som berget när jag bleker det så jag kommer att få bleka det sönder och samman om jag vill bli blond. Dock gick det att färga rosa över det gröna så kanske brunt funkar om jag bara bleker det lite så det svarta bleknar.

Men nu har jag som sagt beslutsångest och vill ha det helrosa :rofl:
2017-11-01 (9).JPG
 
Hittade en bild där jag blekte från lila (revlon färgbomb) till "blond". Där har aldrig varit svart så det gröna sitter som sagt som berget
2017-11-29 (7).JPG
 
Det svarta bleknar väldigt snabbt till svartgrönt så jag gissar att den blåa under sitter som berget medans den svarta sitter sämre (permanent färg har aldrig varit permanent på mitt hår). Det gröna sitter också som berget när jag bleker det så jag kommer att få bleka det sönder och samman om jag vill bli blond. Dock gick det att färga rosa över det gröna så kanske brunt funkar om jag bara bleker det lite så det svarta bleknar.

Men nu har jag som sagt beslutsångest och vill ha det helrosa :rofl:
Visa bifogad fil 10605

Jag färgade helrosa ett par gånger som mellanläge när jag vilade håret mellan blekingar. Körde med Manic Panic.
 
Du har ju färgat håret x antal ggr på senaste tiden om jag fattat rätt. Jag tror absolut att det är värt att låta det vila och att du sparar ihop till ett frisörbesök.
 
Jag tror det är den svarta färgen som gör håret grönt. Svart färg innehåller ofta gröna pigment. Blå pigment är ju kalla och borde inte bli gröna alls på egen hand.

Men oavsett. Sluta misshandla håret med hemmablekning eller hemmafärgning. Tryck inte i mer pernanenta pigment (färga inte) utan låt håret vila!
Under tiden kan du kanske använda en toning eller förhinpackning som bara är vårdande och inte sliter?
Lägg på mörkbrun och testa. Men du får nog spara pengar och gå till en bra frisör om du är rädd om håret.
 
Det är färgat svart ungefär en gång i månaden. Jag trivs bra i det svarta men jag känner att om jag har min naturliga hårfärg så blir det lättare att sköta och inte lika misshandlat när det rosa behöver uppåt i håret. Om jag ens har samma stil när det har vuxit ut :crazy: Jag saknar mitt blonda som sjutton men det var helt omöjligt för mig att hålla på att bleka utväxten på egen hand. Får se om jag hittar svart toning
 
Det är färgat svart ungefär en gång i månaden. Jag trivs bra i det svarta men jag känner att om jag har min naturliga hårfärg så blir det lättare att sköta och inte lika misshandlat när det rosa behöver uppåt i håret. Om jag ens har samma stil när det har vuxit ut :crazy: Jag saknar mitt blonda som sjutton men det var helt omöjligt för mig att hålla på att bleka utväxten på egen hand. Får se om jag hittar svart toning
Ta en mörkbrun toning istället!
 
Vill slippa att utväxten syns, därav att jag funderar på svart toning som sedan kan blekna. Får se hur jag gör. Håret är faktiskt i väldigt fint skick. Använder inpackning varje tvätt och toppar det med jämna mellanrum. Frisör har jag bara varit hos 2004, 2006 och 2015
 
Det är färgat svart ungefär en gång i månaden. Jag trivs bra i det svarta men jag känner att om jag har min naturliga hårfärg så blir det lättare att sköta och inte lika misshandlat när det rosa behöver uppåt i håret. Om jag ens har samma stil när det har vuxit ut :crazy: Jag saknar mitt blonda som sjutton men det var helt omöjligt för mig att hålla på att bleka utväxten på egen hand. Får se om jag hittar svart toning

Färgar du hela håret varje gång? Jag har inga råd gällande att gå från svart till brunt, eftersom jag färgat mitt svart i nästan 20 år och inte planerar att sluta. Men jag färgar bara utväxten regelbundet ungefär en gång i månaden, hemma. Hela håret hos frisör max en gång om året (för snål för annat ;)).
 
Färgar allt som inte är rosa eftersom det bleknar så mycket och bli grönt med lila skiftningar på vissa ställen, annars hade jag bara tagit utväxten
 
Det är färgat svart ungefär en gång i månaden. Jag trivs bra i det svarta men jag känner att om jag har min naturliga hårfärg så blir det lättare att sköta och inte lika misshandlat när det rosa behöver uppåt i håret. Om jag ens har samma stil när det har vuxit ut :crazy: Jag saknar mitt blonda som sjutton men det var helt omöjligt för mig att hålla på att bleka utväxten på egen hand. Får se om jag hittar svart toning
Det är ju bättre att du väljer en mörkbrun toning nu i det här läget eftersom du vill bli brunhårig. Bara onödigt att trycka i mer svarta pigment.
Köp sen en färginpackning i lämplig ton och använd några gånger i veckan istället för balsam för att underhålla det bruna.
Allt eftersom det svarta bleknar och du fortsätter med bara brun toning så lär det bli bättre och bättre på sikt.

Och tips! Gå till Lyko eller någon frisör när du köper toningen så att det blir en bra produkt! Min frisör säger att färger och liknande som man köper i typ mataffären innehåller pigment som är jättesvåra att bli av med sen.
 
Det är ju bättre att du väljer en mörkbrun toning nu i det här läget eftersom du vill bli brunhårig. Bara onödigt att trycka i mer svarta pigment.
Köp sen en färginpackning i lämplig ton och använd några gånger i veckan istället för balsam för att underhålla det bruna.
Allt eftersom det svarta bleknar och du fortsätter med bara brun toning så lär det bli bättre och bättre på sikt.

Och tips! Gå till Lyko eller någon frisör när du köper toningen så att det blir en bra produkt! Min frisör säger att färger och liknande som man köper i typ mataffären innehåller pigment som är jättesvåra att bli av med sen.
Färginpackning funkar tyvärr inte för den missfärgar det rosa och directions (som jag brukar använda) finns bara i svart. Fast den lär ändå inte fastna i utväxten kom jag på nu. Jag brukar köpa från Lyko, men då är det på nätet. Vanlig brun toning hade kanske kunnat funka om den inte fastnar i det rosa. Just nu hade jag helst velat ha allt rosa och sedan låta det växa ut. Problemet är att jag inte har något tålamod och är impulsiv så nästa vecka kan jag vilja ha något helt annat :meh:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Färgade håret igår men det blev för mörkt, blev svart. Jag undrar då om jag nu, dagen efter, kan färga håret igen. Med en ljusbrun färg...
Svar
12
· Visningar
816
Senast: MCP
·
Kropp & Själ Hur hanterar ni som är väldigt mörkhåriga era gråa strån? Jag vet att det finns en hel del som bara ”låter det ske” men jag är inte där...
2
Svar
25
· Visningar
1 947
Senast: Rie
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 983
Senast: Sasse
·
Kropp & Själ Jag är lite trött på min hårfärg. Har väldigt varmt blont hår, nästan lite åt strawberry blonde-hållet men kanske lite mer guldiga toner...
2
Svar
28
· Visningar
2 945
Senast: Blimblom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp