Färga håret brunt?

Blir det grönt behöver du som sagt neutralisera med rött.

Om du inte har möjlighet att gå till frisören har du bara tre alternativ.

* Blek hemma, och var beredd att klippa av en ganska stor del på längden. Det kommer ta flera gånger blekning och färger ovanpå det. Samt tråkiga mellanlägen.
* Färga mörkbrunt som någon sa ovan och jobba med pigmentinpackning tills du har möjlighet att gå till frisören så blir det liiite lättare för den att avfärga.
* Fortsätt färga mörkt och färga bara utväxt och använd färginpackning/toning på längderna.
 
Färginpackning funkar tyvärr inte för den missfärgar det rosa och directions (som jag brukar använda) finns bara i svart. Fast den lär ändå inte fastna i utväxten kom jag på nu. Jag brukar köpa från Lyko, men då är det på nätet. Vanlig brun toning hade kanske kunnat funka om den inte fastnar i det rosa. Just nu hade jag helst velat ha allt rosa och sedan låta det växa ut. Problemet är att jag inte har något tålamod och är impulsiv så nästa vecka kan jag vilja ha något helt annat :meh:

Ja men låt det svarta blekas bort naturligt med tvätt (du kan ju använda extra mycket balsam och inpackning, det gör ju att färgen försvinner fortare) och prova att släng på rosa över allt efter ett tag.

När man ska göra stora förändringar i håret och inte vill gå till frisören så får man ju ha lite tålamod. Jag har bytt mycket hårfärg senaste åren (blond - mörkt lila - pastellfärger - blond - grått) men då har jag gjort allt hos frisören och dessutom haft tålamod med att man inte kan ändra allt på en gång. Varje förändring har varit flera sittningar om typ 5-6 timmar hos frisören för att göra det skonsamt.
 
Jag får se hur jag gör. Det känns onödigt att lägga en massa pengar hos frisör om jag sedan ångrar mig en vecka senare. Har fått en hel del tips iallafall! Just nu vill jag som sagt ha det helrosa, men det känns omöjligt att få bort all svart färg utan att håret ramlar av :crazy: Tålamod har jag noll av

Det ser faktiskt inte så ut. Jag hade kört inpackningar och sparat ihop till ett besök hos frisören, om jag vore du :).
Bilderna i denna tråden är ju när det är helt nyblekt. I vanliga fall ser det ut såhär
2017-12-22 (7).JPG
 
Nästan exakt ett år senare sitter jag med mitt knallrosa hår :love: Jag lät det svarta blekas av sig själv och det blev faktiskt nästan precis samma färg som utväxten till slut. Jag lät det vara brunrosa ett bra tag och fick sedan ett ryck och blekte, färgade det knallrosa och kapade 15cm (jag har tappat sjukt mycket hår så det var så tunt och slitet) och jag är skitnöjd :love: Nu är tanken att det ska få växa ut i lugn och ro så att det blir brunrosa eller möjligtvis brunlila. Jag fick även ryck och färgade ögonbrynen :D Men det höll inte mer än en vecka för de var inte tillräckligt blekta
2018-10-17 (5).JPG

50636736_2167125043350726_6943303040485031936_n.jpg

50826177_2173154672747763_3669052902975995904_n.jpg
 
Jag älskar det brunrosa! Bra inspiration för när jag tröttnar på att vara blond.
Tack :) Jag älskar också det så när det chockrosa vuxit ut så ska det blir brunrosa igen :) Eller brunlila, eller brunblått. Har massor av färger hemma :rofl:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Färgade håret igår men det blev för mörkt, blev svart. Jag undrar då om jag nu, dagen efter, kan färga håret igen. Med en ljusbrun färg...
Svar
12
· Visningar
816
Senast: MCP
·
Kropp & Själ Hur hanterar ni som är väldigt mörkhåriga era gråa strån? Jag vet att det finns en hel del som bara ”låter det ske” men jag är inte där...
2
Svar
25
· Visningar
1 948
Senast: Rie
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 987
Senast: Sasse
·
Kropp & Själ Jag är lite trött på min hårfärg. Har väldigt varmt blont hår, nästan lite åt strawberry blonde-hållet men kanske lite mer guldiga toner...
2
Svar
28
· Visningar
2 946
Senast: Blimblom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp