Färga håret själv vs på salong?

=) ja, jag ska kanske göra det. Fast jag känner mig som sagt så schizofren... jag sa ju först "lite kortare på sidorna" och tyckte rakat i nacken lät bra... men alltså hennes och min idé om LITE kortare och rakat i NACKEN hängde inte ihop... nä usch jag vet inte alls vad jag ska säga egentligen känner jag =(. Men visst det är kanske bra för henne att få veta för framtiden med ifall de kommer in fler såna som jag...

//r

Känns det jobbigt att gå dit kan du som sagt maila också :) Om du inte hittar nån mailadress kan du pm:a mig, jag är duktig på att gräva fram sånt ;)
 
=) Tack, isåfall gör jag det.

Har funderat på att maila, men får se hur jag gör, har en tid i stan i em, så får väl se när jag kommer hem hur det slutade med att jag gjorde...

//r
 
@strawberrysylt Jag hade inte klagat om frisören bara har kommit med idéer som du sen sagt ja till. Hur ska hon kunna veta att du säger ja men menar nej? Hon är väl knappast tankeläsare?
Däremot om hon var väldigt pushig och stred på trots att du sade nej, då är det ju en annan sak.
 
=( Usch. Bara o vänta 2,5 månader ungefär så det växer ut till den längd jag vill ha =( O sen försöka lära mig o toppa och tunna ur det själv om det nu går. Vågar ju inte riskera att gå till frisör igen.
//r
Min personliga åsikt i frågan är att det där är dumt. Det är bättre o leta på en ny frisör o hitta någon man verkligen trivs med än att dissa hela grejen att klippa håret. Jag har varit med i samma klubb som du, missnöjd med frisörbesöket...tills jag för länge sedan frågade här på Buke om de kände till en bra frisör. Vilket någon gjorde o mitt hår har aldrig varit så bra som det är nu efter att ha mött denna frisör.
 
@nothalfbad Jag gick dit igår och det känns skönt!

@MiniLi Nej precis det är ju det jag skrivit också, att det känns dumt att gå dit och säga hur jag känner när jag var med på noterna under klippningen! Jag har inte sagt att jag skulle gå dit och klaga och säga att hon har gjort fel, utan att det på något sätt blev fel i kommunikationen och att det är mig själv jag är arg på. Jag förstår mycket väl att hon inte kan läsa tankar.

@Squie Ja, det är kanske dumt. Jag har kommit på att det för mig känns lättare om jag får stå upp vid disken eller så och tala om hur jag vill ha det, innan jag har satt mig i frisörstolen, där känner jag mig i underläge. Tror jag ska skriva upp på en lapp också hur jag inte vill ha det och hur jag vill ha det till nästa frisörbesök. Och komma ihåg hur jag känt under de olika faserna under utväxt-tiden.

--------

Hur som helst, jag gick som sagt dit igår och det är jag glad för! Frisören tog det jättebra och påminde om att hon sagt att jag skulle höra av mig om det var något. Hon sa hon också att hon ju frågat flera gånger om jag brukade ha i nåt i håret och då sa jag att jag ville bli bättre på det, så då klippte hon.. så från hennes sida var hon också osäker på om jag skulle ha så kort som det blev, men det blev så ändå för jag tänkte mig att det skulle bli lite längre, svårt att känna hur det kommer kännas direkt sådär, tycker jag. Jag drabbades av hjärnsläpp helt enkelt och glömde vad jag trivts i och inte, kan inte förklara det på nåt bättre sätt. Som sagt, nästa gång ska jag ha en skriven lapp med mig med hur det känts i de lika längderna och vart jag trivts och inte trivts.
Hon gav mig en gratis tub vax och sa att om jag ringer när det börjar bli långt vid sidorna och i nacken så putsar hon av det gratis åt mig. =) Kändes jättebra att hon tog det så och att kunna stå där vid disken och prata, istället för att sitta i stolen, som sagt.

Så, känns jättebra att jag gick dit! Kanske t om vågar mig på frisörbesök i framtiden, bara jag blir säkrare på mig själv och framför vad jag vill ha, säger att jag inte vill få några andra förslag om jag nu vet vad jag vill ha och är säker på att frisören uppfattat hur jag vill ha det. =)
En annan bra grej också som gör att det känts bättre är att jag kommit på tidigare att jag ska börja använda linser igen ibland. Det gör att jag kommer kunna ha solglasögon i sommar, innan har jag kört på solhatt, som jag inte passar i utan hår + att då hade jag ju ändå inte kunnat fixa håret. Så, linser+solglasögon+fixat hår kanske blir bra ändå! =)

//r
 
Har alltid gått till frisör. Aldrig vågat göra det hemma! :eek: Går regelbundet till frissan ca var 12e-veckan för klipp och slingning. Kostar ca 1500 kr per gång. Dyrt (jag vet :o), men jag betalar hellre det än att försöka få samma resultat hemma!
 
@strawberrysylt Grymt jobbat :D :bump::banana: Hejja hejja hejja!! :D

Nästa gång, om det blir frisör, är mitt tips att ta med så mycket bilder du kan (om du hittar några bra) på frisyrer och färger du gillar :) Ibland pratar man lite olika språk, har jag fått lära mig av egen erfarenhet ;)

Igen! Jättestarkt jobbat:D
 
@nothalfbad Tack! =)

Tack det var ett bra tips! Jo jag har ju märkt det jag med, det är svårt att förklara... nästa gång blir det bild! Fast tycker det har varit svårt tidigare att hitta bra bilder, men man kan ju kanske hitta någon som visar ungefär åtminstone och förklara utirån den...

//r
 
@strawberrysylt Det brukar räcka bra att ha nåt som är hyfsat likt, och som man kan resonera utefter :) Utan mer för att förstå vad man menar med till exempel "brunt hår" eller "kortklippt lugg" exempelvis. Människor har ofta lite olika referenspunkter :)
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag har tröttnat på långt hår nu. Det bara hänger rakt ned eller så har jag det i en knut mitt på huvudet. Är kass på att sätta upp...
2
Svar
38
· Visningar
3 136
Senast: WBanna
·
Kropp & Själ Jag är lite trött på min hårfärg. Har väldigt varmt blont hår, nästan lite åt strawberry blonde-hållet men kanske lite mer guldiga toner...
2
Svar
28
· Visningar
2 980
Senast: Blimblom
·
Kropp & Själ Jag har så svårt att kosta på mig själv... och tänker att här finns säkert bra råd att hämta ❤. Jag har alltid varit snål mot mig...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
6 419
Senast: Asko
·
Kläder & Bli fin Jag har mörkt hår, nästintill svart och gjorde en dip-dye färgning för ca 3 månader sedan. Nu har min rosa/röda färg i topparna bleknat...
Svar
1
· Visningar
764
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp