Tona hår hemma istället för att färga på salong.

Stinaelin

Trådstartare
Jag har mörkt hår, nästintill svart och gjorde en dip-dye färgning för ca 3 månader sedan. Nu har min rosa/röda färg i topparna bleknat och jag skulle villa fylla på med färg.

Eftersom det är svindyrt på salong (och Coronatider) undrar jag om det är ok att tona håret, utan att ”förstöra” för ny färgning senare? Inte färga alltså utan tona, med billig färgtoning från Ica?

Jag tänkte fortsätta färga håret senare, kanske om några månader.
 
Min frisör säger att vissa färger/toningar man köper i vanlig affär kan ställa till det med kommande behandlingar. Jag hade nog varit noga med vilken färg jag köpt, säkrast att köpa tex från frisören eller något märke som frisören rekommenderar.
Du kan ju också testa någon färgbomb, det är helt safe men måste användas rätt ofta för att hålla nyansen 😊
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har svart hår med inslag av naturliga gråa slingor. Testa de att tona håret i knallrosa så det gråa färgades rosa och det blev OK...
2
Svar
23
· Visningar
1 055
Senast: Wingates
·
Kropp & Själ Jag har gått från att vara född blondin, haft alla tänkbara färger i håret under många år till att senaste året transformerat mig från...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 970
Senast: honung
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Egentligen förstår jag inte hur jag kunde komma på tanken… Det är trots allt emot mina principer… Det började med att jag har anmält...
Svar
6
· Visningar
1 788
Senast: AraSlei
·
Kropp & Själ Jag tyckte jag behövde lite omväxling och skulle alltså byta hårfärg. Köpte nån rödare röd än den jag brukar ha. Mitt hår är tonat förr...
Svar
6
· Visningar
7 762
Senast: Septicemia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp