Bukefalos 25 år!

Färga läder!!

M

mizz_perfect

Är det någon här som vet hur man kan färga läder? Antingen skavd färg eller från brunt till svart. Mitt bruna träns :love: passar inte bra på min häst i fägen. Går det att färga lädret till svart utan att tränset förstörs??

Narvsvärta är svart läder/skinn-färg. Det har jag använt när jag har bättrat på skavd färg på min sadel, men jag är inte säker på om det blir snyggt att färga ett helt träns. Antingen blir det jättebra eller så kan det kanske bli flammigt eller konstig färg...

OBS! Denna tråd fick sitt senaste inlägg för 19 år sedan.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 13 år och har haft häst sen Augusti 2020, ett sto som varit både enkel och svår i stunder (stoig och envis, men oxå...
Svar
3
· Visningar
865
Utrustning Ja, jag får väl inse att jag ridit i svarta färgskavande stigläder lite länge nu i min lite äldre Stubben Edelweiss NT deluxe. Nu när...
Svar
4
· Visningar
575
Kropp&Själ Jag har under flera år misslyckats med att hitta en varm kappa/ jacka till vintern. Varje år har jag försökt. Förra året gav jag upp och...
2
Svar
37
· Visningar
2 098
  • Artikel
Dagbok Då har jag träffat killens far. Han väckte den sovande västgöten i mig, vet killen brukar säga att han gillar min dialekt då jag bryter...
Svar
0
· Visningar
677

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Hjälmdjungel
  • Dressyrsnack 15

Omröstningar