Färga svarta kläder

Gotthard

Trådstartare
Mina favoritjeans har blivit grå-gröna :( Så jag tänkte försöka färga dom svarta, antingen i tvättmaskin eller för hand. Har även några tröjor som skulle behöva lite uppfräshning.

Någon som har testat?
Vad är enklast, för hand eller i maskin? Blir det färgrester i maskinen? Tips på vart man kan köpa bra textilfärg?

Känns bra att man kan spara lite pengar på att färga om kläderna istället för att köpa nytt :D
 
Jag färgade lite grejer för ett tag sedan. Körde i maskinen. Blir färgrester så man ska köra tomt en gång efter + torka av lister m.m. Finns säkert bättre alternativ, men jag köpte färg på vanliga ICA, brukar finnas i området kring tvättgrejer...
 
har färgat både i maskin och för hand. I maskin var betydligt smidigare, speciellt om man är lat som jag.

Resultatet blev över förväntan. Det svarta blev svart och såg nytt ut. Färgade några vita t-shirtar till olika färger, och de blev också bra, men jämnare färg på dem som kördes i tvättmaskin mot de jag färgade för hand.

Det man skall hålla koll på är:
- Köp färgmedel för det material som kläderna är gjorda av. Läs noga på förpackningen!
- Följ instruktionerna
- Var noga med rengöringen, om du inte vill ha grå-daskiga kläder från 'nästa' tvätt.
- Fyll inte tvättmaskinen för mycket.
 

Liknande trådar

L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 730
Senast: LiviaFilippa
·
Kläder & Bli fin Jag behöver hjälp! Jag har alltid varit helt ointresserad av kläder och mode, hemma driver jag helst runt i mjukisbyxor, t-shirt...
2 3
Svar
54
· Visningar
6 415
Senast: Ullmerkott
·
BH
Kläder & Bli fin Efter corona, då jag spenderade nästan två år med att jobba hemifrån, så har jag haft svårt att gå tillbaka till att använda vanliga...
2
Svar
21
· Visningar
1 623
Senast: Cattis_E
·
Kläder & Bli fin Pga annan tråd här i forumet började jag åter igen fundera på det här med olika material i kläder. Hur ska man tänka egentligen och hur...
2
Svar
20
· Visningar
1 540

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp