Bukefalos 28 år!

marieka

Trådstartare
Jag har en hona och en f.d. hane.
Torsten är som jag säger "beigerandig", heter det nåt speciellt?
Siri är "svart med ljusbrun mer åt det gula hållet på tassarna och fläckvis över hela kroppen"
är hon sköldpadsfärgad?
 
Har du inga bilder? Hannen låter som cremetigré eller ev tabby, det beror på hur ränderna ser ut.

En sköldpaddsfärgad katt har svarta och röda fält fläckvis över hela kroppen.
Så här:
svartskoldpadd.jpg
 
Så ser hon ut :bump: fast med lite mer röda fläckar.

Ska se om jag hittar något kort på torsten.
Hur gör man för att lägga upp bild som du har gjort?
 
Man måste ha bilden upplagd på nätet. Om du har det så klickar du på Bild när du ska skriva inlägget. Sen klistrar du in bilden URL där.
URL:en får du fram genom att högerklicka på bilden där den ligger på nätet och välja egenskaper. Där kan du kopiera bilden url-adress.

Om du inte har någonstans att lägga upp bilden så kan du maila den till mig, om du vill!
 
Han är cremetigré, eller ev creme solid. Cremefärgade och röda katter är nämligan alltid mer eller mindre mösntrade, oavsett om de genetiskt sett är det eller inte. Förstår du?
Alltså en katt kan ju antingen vara agouti (mönstrad) eller inte. Men på en röd katt (eller en creme, som är utspädd röd) så lyser mönstret alltid igenom i alla fall.

På din katt så tyckte jag mönstret var ganska diffust, så det är möjligt att han egentligen är en solid creme.

Men creme är han i alla fall!
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
984
Senast: Bison
·
Hundavel & Ras Har suttit och läst lite om hur olika raser har förändrats sedan de introducerades. Man blir lite slagen av hur många raser har förlorat...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
10 453
Senast: Puffindog
·
L
  • Artikel
Dagbok Det blev massa krångel med den klänningen som jag ville ha så nu måste jag hitta nåtannat. Och det är inte så jätte lång tid kvar så det...
Svar
15
· Visningar
879
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag skrev om dethär i min andra dagboks tråd men jag in såg att jag vill göra ett tydligare inlägg om det i en egen dagboks tråd. Och...
Svar
12
· Visningar
2 056
Senast: Mauen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp