Bukefalos 28 år!

Färgglad drink- kris!!!

PiperGarden

Trådstartare
Har bjudit in till Glitterfest i morgon när det är Mello-final och sagt till alla att ta med och förbereda för en färgglad drink. Men jag är själv svindålig på drinkar! Akut tips behövs!!!
Har ingenting hemma, så allt behöver köpas :p
 
Midori, Likör 43 och mjölk, vet tyvärr inga proportioner! Farligt god är den i alla fall:p Kallas Scarface där jag druckit den, hittar inget recept på google heller..
 
Midori, Likör 43 och mjölk, vet tyvärr inga proportioner! Farligt god är den i alla fall:p Kallas Scarface där jag druckit den, hittar inget recept på google heller..

Brukade göra med Grenadine, likör 43 och mjölk som student.

Blanda likör 43 med mjölk efter smak, tillsätt några droppar grenadine och blanda. Du har nu en vacker rosa drink.
 
Tack för alla svar! Hoppas på ännu fler innan jag ska till systemet i morgon ;) Jag vet minst 1 ev 2 som kommer ha rosa drinkar, så andra färger är bra ;)
 
Stick ut lite från mängden och blanda dig ett avloppsrör vetja!

avlopp.jpg


Mumma!
 
Squashed frog! Visserligen en shot, men den är rätt klen så man kan dricka många. ;)
Börja med en skvätt midori, strila försiktigt i grenadine och lägg sedan ett lager advokat (valfri ägglikör) på toppen.
Randig och söt!
 
Älskar fortfarande Bacardi Apple, finns det nånting man kan färga grönt med om man tar Bacardi Apple + sprite?
 
Lite OT men


Går det att köpa Curaçao i Sverige?
Jo det borde gå! Jag har aldrig köpt det i Sverige sådär själv på systemet men det borde finnas någon variant åtminstone även om det kanske inte finns något jättesortiment. Finns det inte i butik kan de beställa åt en från leverantören, men då kan det ta några dagar.

När jag söker på systembolagets hemsida verkar de ha både i lager i butik (beror förstås på vilken butik man ska till) och de butiker som inte har det har i beställningssortimentet.
 

Liknande trådar

Samhälle Hur ser er krisberedskap ut, ni som bor i lägenhet/större städer? Vi diskuterade det i lunchrummet på jobbet idag, där vissa var...
8 9 10
Svar
190
· Visningar
9 542
Senast: Masqueradee
·
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 172
Senast: Acto
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 602
Senast: Hazel
·
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 753
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp