Bukefalos 28 år!

Färgval Mias RS

Pancakes

Trådstartare
Funderar på att göra slag i saken och beställa ett Mias RS schabrak i "mina" färger. Äpplegrönt har alltid varit tävlingsfärgen på motorsidan i familjen så tänkte införliva den på hästsidan också :p Rött har varit "andrafärgen", pappas gamla rallybil t.ex. var vit med en äpplegrön och en röd stripe på.

Vitt schabrak går bort då min skimmel bara ser smutsig ut med vit utrustning, så det blir nog svart botten. Sen tror jag att jag vill ha röd paspoal och äpplegrönt kantband (om jag hittar nåt ställe som har äpplegrönt kantbant och inte bara paspoal). Eller borde man göra tvärtom med färgerna?

Mycket text för ett I-landsproblem :o :D
 
Sv: Färgval Mias RS

jag har en skimmel som jag har mias schabrak på i marinblå med vinrött kantband och vit passpoal och det är jättesnyggt på honom men kanske lite alldaglig :)
 
Sv: Färgval Mias RS

På skimmel hade jag nog hellre valt vanilj/kitt/liknande färg och tagit ett schabrak med typ två passpoaler o ett kantband, kantbandet i äppelgrönt, en passpoal i rött och en i silver eller guld bara för att avdramitsera det röda en del för jag tror inte det blir supervackert med äppelgrönt.
 
Sv: Färgval Mias RS

Svart tycker jag nog blir stenhårt och speciellt med äppelgrönt och rött. Det kommer se helt galet ut!

Välj en färg istället, ser mer harmoniskt ut, kanske äppelgrönt schabrak med svart passpoal och äppelgrönt kantband eller likadant i rött?
 
Sv: Färgval Mias RS

De limefärgade lindorna, är det den förgen du menar med äppelgörn? För isf finns den bara i lindor och passpoal tyvärr :( Iaf enlig alla de färgprover min butik hade hemma från Mias. Jag tog ju limefärgen som grundfärg men den var inte alls samma lime som lindorna utan såg mer citrongul ut. Ska bli kul o se när det kommer ;)

Jag gillar inte mörk grundfärg och ljusa band, tycker det brukar se konstigt ut. Varför vill du ha svart? Vad ska du matcha med (typ är det hopptävl schabrak, dressyrschabrak som ska matchas med några lindor/skydd eller liknande?)?
 
Sv: Färgval Mias RS

Japp, det är de limefärgade jag menar. Det står lime på en del ställen och äpplegrön på andra.

Svart var mest för att jag inte vill ha ett vitt eftersom ponnyskrället ser så smutsig ut med vit utrustning. Det ska givetvis matchas med de gröna lindorna :D Kommer väl ha det mest som snyggare träningsschabrak, hopputrustningen är brun/beige och dressyrgrejerna svart/vit/gråa. Blir nog nåt klädesplagg till mig själv också, men inte bestämt vad.
 
Sv: Färgval Mias RS

Jag vet, det står olika överallt... Dock finns som sagt den matchande limefärgen på lindorna endastsom den smala passpoalen, skitdumt :mad:

Med de färgerna du har annars hade jag nog testat ljusgrå grundfärg med limepasspoal och svart kant. Kanske. Lättast att se om man har färgkartorna framför sig :) Men då blir det ju tydligt att passpoalen och lindorna hör ihop.

Tror det blir svårt att få in både rött o lime OCH matcha med limelindor när limen bara finns som sma passpoal. Har du ex röd grundgär, lime passpoal och svart kant och matchar med limelindor blir ju det stora röda helt ensamt :D Om du fattar :p

Men sedan är ju smaken som baken oxå :)
 
Sv: Färgval Mias RS

Grått är absolut en möjlighet också :) Det röda måste inte vara med, det har mest varit en kompletteringsfärg s.a.s. Utan det är just det gröna jag vill åt :D

Tackar allesammans för tipsen :bow:
 
Sv: Färgval Mias RS

Jag har ett ljusgrått schabrak från Mias med en limegrön passpoal. Lite ovanlig kombination som jag fyndade till halva priset, men tror att det kan se bra ut på en skimmel. Jag har även ett mörkgrått med svart kantband och röd passpoal från Mias och det tror jag också skulle vara snyggt. Det blir inte lika skrikigt som ett illgrönt schabrak skulle bli.;)
 
Sv: Färgval Mias RS

Jag hoppar in med en fråga om färgval :)

Jag tänkte beställa ett Mias schabrak men har svårt att bestämma färg. Min ponny är isabell och jag funderar på ett brunt schabrak med guldpasopal och sandfärgat kantband kan passa. Eller finns det någon annan som vet en fin färg till en isabell? Ja, sen har jag ett problem till, om det ska vara rakt hörn eller inte. Vilket föredrar ni?:)
 
Sv: Färgval Mias RS

Det låter jättesnyggt, brunt är den ultimata färgen för isabeller.
Men funderar lite, sandfärgad kantband kan försvinna lite i hästens färg, kanske ha brunt kantband också, eller något mörkare än sand iaf?

Rakt hörn är snyggt!
 
Sv: Färgval Mias RS

*kl*

Jag tänkte också passa på att låna tråden och fråga om Mias färger.

Detta är mitt schabrak och jag verkligen älskar det, men vill ha ett i samma färg som kantbandet på detta.

Alltså..
Vad heter färgen som är på kantbandet?

26226064.jpg


26226065.jpg
 
Sv: Färgval Mias RS

Det ser ut att vara en av de bredare kantbanden, då är det nog beige.

Lättast vore nog om du mailade bilderna och frågade Mias!
mias.ridsport@telia.com
Var tydlig med att du frågar för att kunna beställa via din lokala butik eller liknande, så de inte tror att du är en butik. ;)
 
Senast ändrad:
Sv: Färgval Mias RS

Jo, nu när jag tänker efter kanske inte sand är så smart. Svart eller vitt funderar jag på att ha istället :)
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Nu sitter jag och velar och behöver er hjälp! Jag ska beställa ett schabrak från Mias rs och vet inte vilken färg på schabrak...
Svar
3
· Visningar
1 120
Senast: Smulan75
·
Utrustning Jag har ett lyxproblem som jag behöver hjälp med! Jag och stallkompisarna har bestämt oss för att ta regelbundna hopplektioner i...
2
Svar
25
· Visningar
3 307
Senast: Praefatio
·
Utrustning Behöver lite input när det finns så många fina färger att välja på :love: Tänkte införskaffa ett lite finare schabrak till tävling...
Svar
7
· Visningar
3 781
Utrustning Jag ska beställa ett rött schabrak från MR tänkte jag. Jag vill ha ett klarrött till mina sjukt snygga klarröda lindor jag köpt :p Men...
Svar
17
· Visningar
1 840
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Willes bilköpstråd
  • Tips för att reda ut hår
  • Pysseltråden

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp