Bukefalos 28 år!

Faktabok om fotografi

Elinkan

Trådstartare
Jag skulle vilja ha en bra bok om fotografering. Den ska gärna vara någon typ "for dummies" variant som börjar verkligen längst ner på läro-trappan.

Någon som har några tips! :bow:
 
Sv: Faktabok om fotografi

Oh, nu känner jag mig hemskt pinsam, men jag skulle nog behöva något på Svenska :S Tycker det är förvirrande ändå!

Tusen tack iaf för tipset!!
 
Sv: Faktabok om fotografi

Men de finns på svenska också..
Första delen heter "Digital fotografi - Lär dig yrkesfotografernas hemligheter"
å andra delen "Digital fotografi - Lär dig yrkesfotografernas hemligheter steg för steg"

Jättebra böcker :)
 
Sv: Faktabok om fotografi

Jag har precis fått hem den första av de böckerna.

Är fortfarande på första kapitlet men hittills verkar den bra och han förklarar enkelt så det är lätt att hänga med.

I inledningen skriver han själv att boken är skriven som om han var med en och fotade och skulle hjälpa till, och på så sätt att han säger vilken knapp man ska trycka på för att få de bilder man vill ha, utan att förklara alla bakomliggande mekanismer.
Typ så.
 
Sv: Faktabok om fotografi

Ja men då så!

Jag bara googlade på den engelska rubriken. Jag ska göra om, grymt bra! Tackar tackar!
 

Liknande trådar

Kultur Jag skulle vilja ha tips på intressanta böcker. Att titta på en film/serie på en skärm ger en viss tillfredsställelse, men jag är i...
Svar
6
· Visningar
486
Senast: Yeah but
·
Kultur Visst finns det några andra histrorienördar här? Jag läser det mesta i populärlitteratur om forntiden i Sverige (stenåldern tom...
Svar
2
· Visningar
421
Senast: Angel
·
Fritid Jag stickade lite som barn och har stickat en och annan halsduk med bara räta maskor och det är ju inte så avancerat (vad jag minns)...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
3 738
Senast: vilde
·
Kläder & Bli fin Jag letar efter nya höst/vinterstövlar att ha till vardags. Jag skulle vilja ha ett par i stil med Dubarry (fast gärna billigare!), har...
Svar
1
· Visningar
631

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp