Falkenberg

Sv: Falkenberg

Jag kommer inte men trolig diskussion blir säkert hoppkvalen. :angel:

Tävlingsterminen är ju ett hett tips. Eftersom ft-folket åker runt i hela sverige på dom få tävlingar som finns borde ft -terminen ses som en riksangelägenhet och då inte få lov att lägga tävlingar på samma helg, eller 3 helger med * i rad osv.
Tänker på incidenten i min närhet när Onsala Rf inte fick ha en lokal hoppning på Lördagen för att det fanns en Lokal hoppning på Söndagen 10 mil längre bort.:cool:

Vi hade gärna velat åka men kommer att vara på allsvenskan i helgen.
Hoppas att tävlingsterminen tas upp och att man för en gång skull kunde få till det.:grin:

Jag skulle uppskatta:) om frågan kom upp att slippa åka land o rike runt för att kvala vidare upp i klasserna, mao fler tävlingar inom det egna distriktet.

Med dagens klimatdebatt är det svårt att försvara alla resor som görs "för nöjes" skull kors o tvärs genom landet, dessutom är det väldigt kostsamt med uppstallning, övernattning o bränsle. Missförstå mig inte - jag tycker även att det är bra med olika typer av banor osv, men vi borde kunna reducera åkandet en hel del. Kanske det även möjliggör att de ej penningstinna:confused: kan vara med i svängen...

Kanske, kanske inte. Chefen ( =frun ) har bokat in oss på en teaterkväll i gbg.

Om jag mot förmodan skulle kunna smita dit, så är det en del saker jag skulle ha åsikter om.

Om sena regeländringar tycker jag inte.
Om att man snart lyckats ta död på ponnyfälttävlan tycker jag inte.
Om idiotiska regler tycker jag inte heller.

Framför allt tycker jag inte om bristen på information från förbundet.

*kl*

Ni får ha så trevligt allihopa, jag kommer inte men jag har skickat ner ett helt gäng av de nya hinderflaggorna från Agria som ska delas ut av mina kollegor... :laugh:

Framför allt tycker jag inte om bristen på information från förbundet.

Någon särskild information eller bara sådär i allmänhet? Ett förslag: skriv ner vad du tycker brister & skicka med någon som ska på mötet. :idea: Det KAN ju faktiskt finnas en liiiten liiiten chans att det gör en skillnad om det kommer upp till diskussion.

*kl*
Tycker det är jäkligt synd att folk inte tar chansen att komma & diskutera när den finns. Och sen är det istället väldigt lätt & gnälla i efterhand... :mad:

Senast ändrad:

Någon särskild information eller bara sådär i allmänhet? Ett förslag: skriv ner vad du tycker brister & skicka med någon som ska på mötet. :idea: Det KAN ju faktiskt finnas en liiiten liiiten chans att det gör en skillnad om det kommer upp till diskussion.

*kl*
Tycker det är jäkligt synd att folk inte tar chansen att komma & diskutera när den finns. Och sen är det istället väldigt lätt & gnälla i efterhand... :mad:

Ja, det är inte lätt att få ihop allt man vill göra...hade gärna sett att detta mötet legat lite längre fram när alla tävlingar är över. Vi har 2-dagars tävlingar på min klubb i helgen så det är svårt att åka bort då.

Jag känner ingen alls som ska dit men givetvis har jag åsikter som skulle framförts!:devil:

*kl*

Du kan gärna komma och jobba mina 24 timmarspass på fredag och söndag så kan jag åka till Falkenberg istället :devil:

Självklart kommer vi gnälla i efterhand , vi var ju inte där och kunde påverka :rofl:

Jag förstår också att "vanligt folk" har annat för sig, uttryckte mig kaaanske lite fel. Men de som "jobbar" i sporten, alltså arrangörer, banbyggare, TD, domare etc, borde ju ha ett större intresse av att delta. Många arrangörer fattas i helgen, och flera av de stora...det tycker jag är trist.

Du kan gärna komma och jobba mina 24 timmarspass på fredag och söndag så kan jag åka till Falkenberg istället :devil:

Självklart kommer vi gnälla i efterhand , vi var ju inte där och kunde påverka :rofl:

Tack men nej tack, jag ska fylla år istället tänkte jag. ;) Annars hade jag nog åkt till F-berg.

Och visst, Buke är det bästa stället att gnälla på..! :angel:

Tänker på incidenten i min närhet när Onsala Rf inte fick ha en lokal hoppning på Lördagen för att det fanns en Lokal hoppning på Söndagen 10 mil längre bort.:cool:

:rofl::rofl::rofl: Nä, det är inte lätt att vara hoppryttare :devil:

Jag ska inte dit,hade gärna velat detta. Har också lite åsikter om hoppkval, tävlingsterminen ska vi inte prata om. Fälttävlans U-land skulle jag vilja säga att vi bor i ibland.

Varför lägga träffen i Falkenberg? Många av oss aktiva bor väldigt långt därifrån = höga kostnader för att åka och det är långt ifrån alla klubbar som betalar ngt för att åka utan man får betala själv:eek:. Hade möte legat närmare så hade jag förmodligen åkt:idea:.

Du kan få bo gratis i ett hus med 6 sängplatser med 5 minuters gångavstånd till hotellet om du vill. :D Haha

Du kan få bo gratis i ett hus med 6 sängplatser med 5 minuters gångavstånd till hotellet om du vill. :D Haha

Jag hoppas det var bla till mig du svarade:). Kollar med ev andra intresserade och återkommer för jag kör inte själv.

Några funderingar.
Är själv inte aktiv FT ryttare längre, men efter att ha läst diverse trådar och diskussioner, låter det som att dagens banor är långt från de som fanns på min tid,sent 70-tidigt 90-tal. Det borde kanske ändras en del på banbyggarsidan, visst ska alla typhinder vara med, men varför inte börja i liten skala och öka på gradvis. Typ, gravar både enskilda och med hinder behöver inte vara maxade och orsaka så stora problem som hinder tre i Tranemo. Det räcker väl med runt 20cm grav framför hinder i debutant och ju högre klass desto större gravar. Hästarna måste ju få lära sig gradvis, inte sättas på "prov" första ggr de är ute. Om jag vore aktiv skulle jag ta upp banbyggnationen som borde ses över om man vill locka nya till sporten.:idea:

Jag förstår också att "vanligt folk" har annat för sig, uttryckte mig kaaanske lite fel. Men de som "jobbar" i sporten, alltså arrangörer, banbyggare, TD, domare etc, borde ju ha ett större intresse av att delta. Många arrangörer fattas i helgen, och flera av de stora...det tycker jag är trist.

Du tycker alltså att vi som "jobbar" inom sporten inte får ha annat för oss?
Räcker inte ett par månader på heltid?

Vi kan inte alltid ändra vår personliga planering en månad innan ett möte.
Det vore bättre om förbundet informerade om möten tidigare.

Liknande trådar

Fälttävlan Är det inte dags för en tråd ägnad åt fälttävlan här på forumet? Denna fullkomliga tävlingsform innehåller tre grenar som ska tränas... 3 4 5
Svar
86
· Visningar
3 617
Senast: Aconite
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Det blev en åttondeplats i finalen av fälttävlans nations cup i Boekelo, Nederländerna, i helgen. Förbundskapten Fredrik Bergendorff tar...
Svar
0
· Visningar
170
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter I helgen är det dags för Breeders Trophy i fälttävlan och då avgöra även Svenska Ridsportförbundet Unghästchampionat, ett samarbete med SWB.
Svar
0
· Visningar
121
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Två svenska mästare i fälttävlan korade under helgens tävlingar i Kristianstad. Wynja Eriksdotter Rubin och Mikko Moisala var...
Svar
0
· Visningar
113
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka