Falkenberg

Sv: Falkenberg

Ja det var ju inte riktigt det jag skrev då, att folk inte FÅR ha annat för sig. Det här är möten som inträffar en gång om året, så i min kalender hade det haft hög prio iaf, om jag jobbat inom ft och hade åsikter om/inte var nöjd med hur saker & ting sköts.

Läs förbundets hemsida. Det går väldigt fort att läsa vad fälttävlanskommiten gör.
Men dom kanske inte gör mer än vad som står där?

Men det är väl en bra synpunkt som borde komma fram på mötet, "vi vill veta vad ft-komm gör"?

Jag (som har längst:angel:) skall naturligtvis dit hela helgen :laugh:

För även om jag gillar att gnälla under alias på Buke så är jag inte fegare än att jag också tar upp frågorna där de verkligen hör hemma :devil:

På vägen ner blir det givetvis en tur till Ullared.... undrar var hinderflaggorna skall få plats då ;)

Jag (som har längst:angel:) skall naturligtvis dit hela helgen :laugh:

För även om jag gillar att gnälla under alias på Buke så är jag inte fegare än att jag också tar upp frågorna där de verkligen hör hemma :devil:

På vägen ner blir det givetvis en tur till Ullared.... undrar var hinderflaggorna skall få plats då ;)

Vaddå alias, du heter ju Betti :confused:
Det får iallafall jag erfara när jag träffar mammaberg på tävlingar..

På skånska: feeeeeeiiiiiooooo

:bow:

Ajaj, jag har kallt räknat med att du ska ta era pinnar iaf! ;)

Jodå, nu när vi vet det skall vi väl lyckas göra ett hål mellan de gula kassarna :D

från Betti som i detta nu stänger burken för färd söderöver :laugh:

Men det är väl en bra synpunkt som borde komma fram på mötet, "vi vill veta vad ft-komm gör"?

Ja tack, ni som ska åka kan väl framföra det, informationen från fälttävlanskommitten är obefintlig och det har blivit ändå sämre med nya hemsidan, förut kunde man ju í alla fall roa sej med att läsa något gammalt protokoll från 2007 om jag inte missminner mej :confused:

Etta-Tvåa..Jorden anropar,etta tvåa..
Nåå,låt höra nu. Vad blev avhandlat på "Berget"?
Vad blev kontentan av 2008?
Vad har vi att vänta oss av 2009?:angel::laugh:

Det mest anmärkningsvärda jag såg i Falkenberg var att Bettibets faktiskt fick plats med ett antal så kallade säkerhetsflaggor bland kassarna från Ullared. :)

Det verkar som om det skall bli möjligt att göra hoppkvalen redan på hösten.
Dvs. att ni kan fixa kvalen utan att behöva halka runt på ishala vägar.

Mer detaljer kommer nog senare av dom som inte är så lomhörda som jag.

Lomhörd? Det är nog jag med då. Hörde inget av vikt och av det jag hörde vet jag inget som är bestämt eller ska ändras. En massa snack men ingen hockey.

Äntligen hemkommen dit det inte regnar både uppifrån, nerifrån, vågrätt och diagonalt :D

Mycke och öppna disskussioner, sa till nån efter lördagens disskussioner att jag skulle inte vilja vara den som sammanfattade mötets mening och alla "viktiga" synpunkter och hade onda aningar om att man nog bara lyssnat artigt och sen tänkte göra som man redan bestämt i alla fall...:angel:

Så på söndagen fick vi det alla bekräftat :mad: ett stort ämne på lördagen var ponnykategorierna där man konstaterat att mötets mening var att det var bättre med det gamla systemet (kat B,C o D) men när ponnySM disskuterades med arrangörerna och nån sa att "hur mycke starter det blir beror väl på hur man gör med kategorierna..." blir vederbörande snabbt avklippt med att "det är naturligtvis kat I och II, det ändrar vi inte på" :eek:

Annars såg väl tävlingstermin rätt hyfsad ut, synd bara att alla klubbar inte kan lämna in sina önskemål :mad: hur svårt kan det vara :confused: och skyll inte på bristande information här för här har klubbarna blivit bombade med uppmaningar att lämna i önskemål. Men Trossnäs!!!! var med på utkasten men nu borta:eek: vad har hänt ???

Jättebra tränarkurs i stilbedömning och vettig ändring av fälttävlansmärket. Hoppas bara att stilbedömningen inte rinner ut i sanden (igen) om man byter till det tyska systemet för då riskerar vi att bara de redan frälsta kommer att rida stilklasser och de som skulle behöva det håller sig undan

Det verkar som om det skall bli möjligt att göra hoppkvalen redan på hösten.
Dvs. att ni kan fixa kvalen utan att behöva halka runt på ishala vägar.

Ngn mer som hörde om hoppkvalen? KOmmer dom att gälla från höstens tävlingar? Kommer Utbildningshoppningar/kval att fortsätta att existera? Intressant att veta då vi ska ha en pay and jump i början av dec och en i februari, isf gör vi dom till utbildningshoppningar:D

Ngn mer som hörde om hoppkvalen? KOmmer dom att gälla från höstens tävlingar? Kommer Utbildningshoppningar/kval att fortsätta att existera? Intressant att veta då vi ska ha en pay and jump i början av dec och en i februari, isf gör vi dom till utbildningshoppningar:D

Ang hoppkval. Vi har inte hoppkval i första hand för säkerheten, inte heller för att bli bättre på hoppning MEN det blir så klart bieffekter som är positiva. (I första hand skrivs bara via PM)

Ang hoppkvalsperiod: JAG tolkade det som man övervägde att ändra till att gälla from ett datum nu, MEN det innebär inte att detblir så. Känner som Betti att även om de flesta ansåg det så var allt redan bestämt.
Ang utb.hopp så var det TYDLIGT att dessa är ok. "Anordna egna! var uppmaningen fr ft-kom."

Det var ingen öppen diskussion med högt i tak. Många ansåg det var för stor grupp att prata i. Vi är alla olika funtade, de hade då mailat och trodde (såklart) att deras frågor skulle tas upp och diskuteras. En sa t.o.m ifrån om det men bara en liten del av mailet disk. Tydligt att man inte ville ta upp det negativa som kommit i mailen.

Ang ponny så var det mycket konstigt. Alla trodde nog när vi gick ifrån mötet att en ändring var på G men det var som Betti sa, men det hörde ju bara vi som var med på arr-mötet. Jag förstår inte varför vi sitter där och ältar om man ändå har bestämt ngt annat. Bryt då och säg det som gäller rakt ut.

Ang ar-mötet så måste detta ändras. Så här kan man inte fortsätta. Det här blir löjligt.

Kanske just därför folk tröttnar på att slösa bort en hel helg på att sitta i Falkenberg när allt redan är bestämt!

Ang hoppkval. Vi har inte hoppkval i första hand för säkerheten, inte heller för att bli bättre på hoppning MEN det blir så klart bieffekter som är positiva. (I första hand skrivs bara via PM)

Ang hoppkvalsperiod: JAG tolkade det som man övervägde att ändra till att gälla from ett datum nu, MEN det innebär inte att detblir så. Känner som Betti att även om de flesta ansåg det så var allt redan bestämt.
Ang utb.hopp så var det TYDLIGT att dessa är ok. "Anordna egna! var uppmaningen fr ft-kom."

Varför ens ha några överhuvudtaget när det ändå inte går att kontrollera, om jag skrev under mina egna hoppkval på utbildningshoppning med en annan signatur så inte sjutton kan någon kontrollera det iallafall vilket innebär = värdelöst vetande.

Kanske just därför folk tröttnar på att slösa bort en hel helg på att sitta i Falkenberg när allt redan är bestämt!

Å andra sidan...det är genom sånt resonemang du skapar en diktatur! Om alla bara sitter vid sina datorer och gnäller i efterhand så kan man ju aldrig förändra nåt. Även om just detta mötet inte blev som det var tänkt så kommer det andra möten i framtiden o då får man bara vara ännu mer väl förberedd och gå till "motattack" mot sånt som man tycker ska ändras.

Det var ingen öppen diskussion med högt i tak. Många ansåg det var för stor grupp att prata i. Vi är alla olika funtade, de hade då mailat och trodde (såklart) att deras frågor skulle tas upp och diskuteras. En sa t.o.m ifrån om det men bara en liten del av mailet disk. Tydligt att man inte ville ta upp det negativa som kommit i mailen.

:bow::bow::bow:

Hade nog tänkt att vara mer aktiv, men kände precis så efter att vissa fått taket i huvudet. Hade t.ex gärna redogjort för våra erfarenheter (som enda klubb 2008) av den nya stilbedömningen (den som finns i TR alltså) men ingen var intresserad av att lyssna. Har tidigare år provat att maila in synpunkter men det lärde jag mig redan då att det är meningslöst.
Det är synd att man inte utnyttjar att så mycket erfarenhet, kunskap och engagemang samlas på samma plats och gör en "workshop" av det istället :idea:

Liknande trådar

Fälttävlan Är det inte dags för en tråd ägnad åt fälttävlan här på forumet? Denna fullkomliga tävlingsform innehåller tre grenar som ska tränas... 3 4 5
Svar
86
· Visningar
3 617
Senast: Aconite
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Det blev en åttondeplats i finalen av fälttävlans nations cup i Boekelo, Nederländerna, i helgen. Förbundskapten Fredrik Bergendorff tar...
Svar
0
· Visningar
170
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter I helgen är det dags för Breeders Trophy i fälttävlan och då avgöra även Svenska Ridsportförbundet Unghästchampionat, ett samarbete med SWB.
Svar
0
· Visningar
121
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Två svenska mästare i fälttävlan korade under helgens tävlingar i Kristianstad. Wynja Eriksdotter Rubin och Mikko Moisala var...
Svar
0
· Visningar
113
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka