Falkenberg

Sv: Falkenberg

:bow::bow::bow:

Hade nog tänkt att vara mer aktiv, men kände precis så efter att vissa fått taket i huvudet. Hade t.ex gärna redogjort för våra erfarenheter (som enda klubb 2008) av den nya stilbedömningen (den som finns i TR alltså) men ingen var intresserad av att lyssna. Har tidigare år provat att maila in synpunkter men det lärde jag mig redan då att det är meningslöst.
Det är synd att man inte utnyttjar att så mycket erfarenhet, kunskap och engagemang samlas på samma plats och gör en "workshop" av det istället :idea:

Men du...om alla känner så är det ju ingen idé att hålla ett möte...då blir det som fio säger, ingen idé alls att arrangera ett möte.

Nu kastar jag ju lite sten i glashus eftersom jag inte var där alls men OM jag hade varit där o hade haft dina erfarenheter osv så hade jag inte varit tyst iaf. För hur det nu är så om man inte öppnar käften o talar för sin sak så vet man inte om det finns andra där som faktiskt hänger på bara nån börjar....

Men du...om alla känner så är det ju ingen idé att hålla ett möte...då blir det som fio säger, ingen idé alls att arrangera ett möte.

Nu kastar jag ju lite sten i glashus eftersom jag inte var där alls men OM jag hade varit där o hade haft dina erfarenheter osv så hade jag inte varit tyst iaf. För hur det nu är så om man inte öppnar käften o talar för sin sak så vet man inte om det finns andra där som faktiskt hänger på bara nån börjar....

Men jag vet att ngn var där och faktiskt öppnade käften.. bokstavligen talat, men som vanligt lindade FT-kommittén in det lite vackert - och var slutar vi?? Antagligen som ifjol, med regeländringar (förhoppningsvis) ute långt in på nya året, inte en jäkel vågar köpa ny ponny och som sagt .... ponnystarterna har halverats i år (super för framtiden) vad händer 2010, 2011?? Då finns det inga juniorer som gått långa vägen genom ponnyåren och fått rutin. För dem har man valt att succesivt plocka bort.

Grattis, det har blivit mycket säkrare nu :devil:

Varför ens ha några överhuvudtaget när det ändå inte går att kontrollera, om jag skrev under mina egna hoppkval på utbildningshoppning med en annan signatur så inte sjutton kan någon kontrollera det iallafall vilket innebär = värdelöst vetande.

Den förklaringen får du via PM. Förklaring finns.:p

Det var MÅNGA som öppnade käften. Det var många som försökte säga ngt. Det var inte så enkelt. Stämningen går inte att beskriva. Att sitta i en grupp med 100 pers där man får veta vad som gäller från podiet. Fanns en som snackade hela tiden men ingen vill ju vara som honom. :p

Det var MÅNGA som öppnade käften. Det var många som försökte säga ngt. Det var inte så enkelt. Stämningen går inte att beskriva. Att sitta i en grupp med 100 pers där man får veta vad som gäller från podiet. Fanns en som snackade hela tiden men ingen vill ju vara som honom. :p

Ok, det låter bättre iaf...för om MÅNGA öppnar käften så kommer diktaturen till slut att störtas...:cool:

Jag var på intet sätt tyst, det är inte det jag menar, utan mer känslan att diskussionen inte ledde nån vart och att jag inte skulle kunna tillföra nåt utan bara framstå som en dum fisk som gapade på torra land :o

MammaBerg var duktig och stod på sig modigt, flera stycken som jag bara känner ytligt kom med långa välformulerade inlägg och möttes av ett "jasså" ungefär. Kanske tog man till sig nåt av det, men känslan var inte det

En hallänsk ponnymamma och tränare hade många genomtänkta rappt presenterade förslag till förbättringar som knappt togs emot ens.... någon föreslog att bilda en grupp med drivna ponnytränare, men då var B tvungen att försvara sig med att "det där kunde minsann han!"

Annars såg väl tävlingstermin rätt hyfsad ut, synd bara att alla klubbar inte kan lämna in sina önskemål :mad: hur svårt kan det vara :confused: och skyll inte på bristande information här för här har klubbarna blivit bombade med uppmaningar att lämna i önskemål. Men Trossnäs!!!! var med på utkasten men nu borta:eek: vad har hänt ???

Har nu tittat på tävlingsterminen för 2009, måste hålla med Betti att den ser riktigt hyfsad ut:laugh:. Bra spridning av klasser och över landet:love:. Kul att de nordligaste tävlingsplatserna kommer att ha 1 och 2*-igt tom internationellt:bow:. Betti du bokar väl in oss för en våldgästning i maj;) om häst och ryttare är på tåget?
Ni andra som aldrig varit norr om Stockholm och tävlat måste jag rekomendera dessa tävlingar väldigt trevliga och mkt fina banor:bump:.

Har nu tittat på tävlingsterminen för 2009, måste hålla med Betti att den ser riktigt hyfsad ut. Bra spridning av klasser och över landet:love:. Kul att de nordligaste tävlingsplatserna kommer att ha 1 och 2*-igt tom internationellt. Betti du bokar väl in oss för en våldgästning i maj;) om häst och ryttare är på tåget?
Ni andra som aldrig varit norr om Stockholm och tävlat måste jag rekomendera dessa tävlingar väldigt trevliga och mkt fina banor.

Självklart :laugh: jag är ju skyldig dig en ;)

Och är dom inte på tåget så får du komma upp och vara funktionär :D

Tack :banana::banana::banana: för den fina slutklämmen

På arr mötet var det en positiv stämning och många var villiga att ändra sina datum för att få tävlingsterminen att bli så bra som möjligt. Det blir nog en hel del ändringar på den preliminära som ligger ute nu, där fattas också en del klubbar.
Förhoppningsvis tar man till sig åsikter och önskemål från mötet om ändringar i TR även om man inte kunde ge klara besked på lördagen om detta. Ponnykategorierna gav man dock klart besked på att det blir som det är, kanske med någon ändring av åldern. Eventuellt skulle man också se över de olika kategoriernas hoppkval så de överensstämmer bättre för respektive kategori. Vi får väl se vad det kan bli av det hela.
Ge inte upp!! Det gäller att hitta nya vägar och idéer finns det.
Mer information skulle komma ut på hemsidan, det var en positiv inställning till detta.
Säkerhetsfrågor stöttes och blöttes och det är väl en viktig sak, något som klart måste sättas högt.
Jag måste ge en stor eloge till alla arrangörer som under innevarande år gjort sitt allra bästa och kämpat på. Vi har varit på en del tävlingar under året, det har varit skillnad på antalet ambulansfärder jämfört med tidigare. Hur upplever ni andra det? Det finns troligtvis statistik på detta också.
Jag måste också hålla med om att terrängbanorna i norr är väldigt fina. Det är absolut värt att köra långt för att komma upp till er, skulle man komma lite tidigt kan man alltid hjälpa till med lite av varje.
Sist men inte minst var det trevligt att träffa fälttävlansfolket igen och alltid lär man känna någon ny.
Tänk positivt:banana::banana:

Förhoppningsvis tar man till sig åsikter och önskemål från mötet om ändringar i TR även om man inte kunde ge klara besked på lördagen om detta. Ponnykategorierna gav man dock klart besked på att det blir som det är, kanske med någon ändring av åldern. Eventuellt skulle man också se över de olika kategoriernas hoppkval så de överensstämmer bättre för respektive kategori. Vi får väl se vad det kan bli av det hela.
Ge inte upp!! Det gäller att hitta nya vägar och idéer finns det.
Mer information skulle komma ut på hemsidan, det var en positiv inställning till detta.
Säkerhetsfrågor stöttes och blöttes och det är väl en viktig sak, något som klart måste sättas högt.

Jag behöver hjälp :laugh:
Vlka ändringar i TR menar du?
Info på hemsidan? Ja det skulle ju komma ut NÄR den nya delen fr Equipe är klar. Förmodligen 2010 enlgt E. Man skulle försöka komma med info innan dess. Försöka är ett relativt ord.
Säkerhetsfrågorna? Vad tänker du på då? Martin ville ha en TR-ändring men det fick hani nget gehör för..

TR ska ligga klart på fredag.

Sen ang Arr-mötena: att sitta i 1,5 tmme och gå igenom en termin där de viktiga inte är utsatta. Effektivt kan man väl inte kalla det. Och de bytena som skedde kunde nog skett via telefon. Arr-mötena kan handla om annat tex Hur får vi ekonomi på tävlingen? Hur kan vi banta kostnaderna? Vad är en rimlig startavg? etc. :idea:

Sist men inte minst var det trevligt att träffa fälttävlansfolket igen och alltid lär man känna någon ny.
Tänk positivt:banana::banana:

Skall försöka göra det... ;)

Och det är ju för att träffa folket (och tävlingstermin) man åker dit :D

Låt oss hoppas att det är jag som är gammal :eek: i gården och tjurig och inte du som är ny och naiv

Och dom största gnällspikarna var ju inte ens där...:devil:

Jag behöver hjälp :laugh:
Vlka ändringar i TR menar du?
Info på hemsidan? Ja det skulle ju komma ut NÄR den nya delen fr Equipe är klar. Förmodligen 2010 enlgt E. Man skulle försöka komma med info innan dess. Försöka är ett relativt ord.
Säkerhetsfrågorna? Vad tänker du på då? Martin ville ha en TR-ändring men det fick hani nget gehör för..

TR ska ligga klart på fredag.

Men som vanligt så är det inte klart "vilken" fredag man menade:eek:

:oJag har fått tjuvkika på utkastet:o
Och jag kan säga att inte mycke har gjorts för att göra ponnyfälttävlan mer attraktiv....Tvärtom skulle jag nog säga:mad:

Och nu får ni hålla i er ;) det är inte B:S fel! Han lagt ett superbra :bow: förslag :bow: till förändring som han bollat med flera ponnytränare men av de idéerna bidde det intet.

Komitteén hade redan bestämt sig, och då hade inte ens dess egna medlemmar nåt att komma med :devil:

Och jag kan säga att inte mycke har gjorts för att göra ponnyfälttävlan mer attraktiv....Tvärtom skulle jag nog säga:mad:

Och nu får ni hålla i er ;) det är inte B:S fel! Han lagt ett superbra :bow: förslag :bow: till förändring som han bollat med flera ponnytränare men av de idéerna bidde det intet.

Komitteén hade redan bestämt sig, och då hade inte ens dess egna medlemmar nåt att komma med :devil:

Herregud!:eek: Vad är det som försiggår?

Jag och fler med mig har förstått det, efter mailkommunikation med kommittén, skickades en insändare till tidningenridsport, de väntar fortfarande svar från FK för att kunna lägga den i tryck - själv undrar jag om den medvetet dröjer... För att TR skall kunna läggas ut innan en eventuell debatt skulle komma igång.. Men det är ju säkert bara jag som inbillar mig:angel::angel:

Jag och fler med mig har förstått det, efter mailkommunikation med kommittén, skickades en insändare till tidningenridsport, de väntar fortfarande svar från FK för att kunna lägga den i tryck - själv undrar jag om den medvetet dröjer... För att TR skall kunna läggas ut innan en eventuell debatt skulle komma igång.. Men det är ju säkert bara jag som inbillar mig:angel::angel:

De hade möte i tisdags. Tror ni det kommer ngn info snart om det mötet? :idea:
Ang ditt inlägg. Har du lagt det på tidningens web också? Måste erkänna att jag inte kollat där :o

De hade möte i tisdags. Tror ni det kommer ngn info snart om det mötet? :idea:
Ang ditt inlägg. Har du lagt det på tidningens web också? Måste erkänna att jag inte kollat där :o

Både till webben och direkt till redaktionen för själva papperstidningen, samma som jag pm-ade dig om tidigare..

Inte ett ljud

Liknande trådar

Fälttävlan Är det inte dags för en tråd ägnad åt fälttävlan här på forumet? Denna fullkomliga tävlingsform innehåller tre grenar som ska tränas... 3 4 5
Svar
86
· Visningar
3 617
Senast: Aconite
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Det blev en åttondeplats i finalen av fälttävlans nations cup i Boekelo, Nederländerna, i helgen. Förbundskapten Fredrik Bergendorff tar...
Svar
0
· Visningar
170
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter I helgen är det dags för Breeders Trophy i fälttävlan och då avgöra även Svenska Ridsportförbundet Unghästchampionat, ett samarbete med SWB.
Svar
0
· Visningar
121
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Två svenska mästare i fälttävlan korade under helgens tävlingar i Kristianstad. Wynja Eriksdotter Rubin och Mikko Moisala var...
Svar
0
· Visningar
113
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka