Falsklarm till SOS?

Jag har letat som en galning men inte hittat nåt som stänger av Bixby. Hittills har jag bara klarat stänga av notiser från eländet. Inte mer. Det var lugnt ett tag men så drog eländet igång igen. :meh: Hatar när mobilen tar egna initiativ.

Letar vidare.
Alltså här (Den bilden blev liiite stor 😬 ):
Screenshot_20230611_184256_Settings.jpg
 
Vår bil ringde upp 112 en gång. Vet inte om den tolkade något som vår då 1,5 åring sa eller om jag svängde lite häftigt. Hann avbryta snabbt men kändes inte så kul.
Bilar ringer ofta SOS International (inte 112) av misstag eller på automatik om man t ex voltar eller krockar. Om operatören inte får kontakt och misstänker att något allvarligt hänt kontaktar de i sin tur 112. Annars pratar de med dem i bilen, men en del tycker att det är pinsamt att erkänna att de råkat ringa upp av misstag och säger inget (men då hör operatören i regel det eftersom de hör vad som sägs/händer i bilen). Min dotter jobbar där, händer varje dag.
 
Det var precis enligt ovan som jag gjorde på våra mobiler. Nu funkar sidoknappen som vanligt på båda. Så jättemärkligt om det inte går med din? Du menar att du inte hittar det i inställningarna?
Får upp Bixby titt som tätt. Trots att jag nu (återigen!!) Ändrat sidoknappens inställning. Tack för påminnelsen!

Det finns tydligen andra saker som triggar igång skiten. Skulle vilja avinstallera det men det är tydligen omöjligt.
 
Får upp Bixby titt som tätt. Trots att jag nu (återigen!!) Ändrat sidoknappens inställning. Tack för påminnelsen!

Det finns tydligen andra saker som triggar igång skiten. Skulle vilja avinstallera det men det är tydligen omöjligt.
Menar du att den sidoknappens inställning ändrar sig av sig själv alltså :confused:? Tänker eftersom du skrev att du åter igen hade ändrat inställningen...
Men det är nog sant att det finns något annat knapptryck som kan starta Bixby också.
 
Bilar ringer ofta SOS International (inte 112) av misstag eller på automatik om man t ex voltar eller krockar. Om operatören inte får kontakt och misstänker att något allvarligt hänt kontaktar de i sin tur 112. Annars pratar de med dem i bilen, men en del tycker att det är pinsamt att erkänna att de råkat ringa upp av misstag och säger inget (men då hör operatören i regel det eftersom de hör vad som sägs/händer i bilen). Min dotter jobbar där, händer varje dag.
Jag tycker att det är en bra funktion, men hade varit bättre om de som råkat trycka på knappen av misstag säger det (men en del är nog inte medvetna om det). Heller det än 112, det är sällan samtal till SOS International är så akuta.
 
Min iPhone 11 har faktiskt aldrig ringt nöd numret, men den har ringt flera av mina kontakter medans jag haft den i fickan, vet dock inte hur det går till att den låser upp sig ( jag har självklart kodlås) själv och sedan även går in på WhatsApp där jag också har lås och sedan ringer upp kontakter 🙄
 
Det första jag stängde av när jag köpte ny telefon var funktionen att den skulle kunna ringa upp 112 automatiskt efter en viss knapp kombination annars hade jag säkert lyckats ringa dit.😅

Däremot tycker jag det känns lite "osäkert" att det finns en "nödsamtal" precis nedanför där jag ska acceptera pinkoden på telefonen. Vet inte om nödsamtal går till sos direkt eller om det är ytterligare en meny under. Vågar inte pröva för att testa...
 
Det första jag stängde av när jag köpte ny telefon var funktionen att den skulle kunna ringa upp 112 automatiskt efter en viss knapp kombination annars hade jag säkert lyckats ringa dit.😅

Däremot tycker jag det känns lite "osäkert" att det finns en "nödsamtal" precis nedanför där jag ska acceptera pinkoden på telefonen. Vet inte om nödsamtal går till sos direkt eller om det är ytterligare en meny under. Vågar inte pröva för att testa...
På min mobil är det ytterligare en meny under. Den ringer inte direkt.
 
Det första jag stängde av när jag köpte ny telefon var funktionen att den skulle kunna ringa upp 112 automatiskt efter en viss knapp kombination annars hade jag säkert lyckats ringa dit.😅

Däremot tycker jag det känns lite "osäkert" att det finns en "nödsamtal" precis nedanför där jag ska acceptera pinkoden på telefonen. Vet inte om nödsamtal går till sos direkt eller om det är ytterligare en meny under. Vågar inte pröva för att testa...
Min ringer inte direkt utan finns nummer till personer som jag lagt in och även medicinsk info som går att lägga in.
 
Min mobil har ringt upp mina nödkontakter som jag lagt in på startskärmen. Inte 112.... än :cautious: Jag är inte så glad i min mobil för den har en konstig röststyrning. Ibland hojtar den "Ett äpple innehåller xxx kalorier" e dyl. Jättekul på möten!
 
Jag har råkat ringa 112 på min telefon när jag snoozat 😳 lyckades väl komma åt volym- och offknappen i tröttfumlandet. Men jag vaknade snabbt när det plötsligt var en röst som frågade vad som stod på i örat.
Otroligt skämmigt.
 
Min telefon ringer 112 om man trycker på avknappen snabbt flera gånger i följd. Trycker man på avknappen en gång hoppar röstassistenten igång och ber en fråga om Uruguays huvudstad eller närmaste vägen till biblioteket - dvs jag som bara försöker stänga av eländet blir frustrerad och trycker flera gånger. För att få stänga av ska man tydligen trycka på av- och volymknapp samtidigt.
Testade det nu att trycka på avknappen flera gånger och ja, då ringer den tydligen 112 :eek: kort nedräkning också. Från 2 så var nära att inte hinna trycka bort. Visste inte det men nu vet jag :up:
 
Jag tappade min iPhoneX i ett stengolv. Skärmen blev svart och telefonen ringde 112 :o Jag kunde inte ens lägga på IOM att skärmen var stendöd.
Fick be om ursäkt och be honom avsluta samtalet. Sjukt pinsamt och tråkigt då telefonen aldrig gick att starta igen.
 
Får upp Bixby titt som tätt. Trots att jag nu (återigen!!) Ändrat sidoknappens inställning. Tack för påminnelsen!

Det finns tydligen andra saker som triggar igång skiten. Skulle vilja avinstallera det men det är tydligen omöjligt.

Bixby är ett jävla sattyg rent ut sagt!! På min gamla mobil dök den upp i tid och otid gjorde att jag inte kunde pausa musiken på mina trådlösa hörlurar då Bixby dök upp istället! Sjukt irriterande app som inte går att ta bort!
 
Min iPhone 11 har faktiskt aldrig ringt nöd numret, men den har ringt flera av mina kontakter medans jag haft den i fickan, vet dock inte hur det går till att den låser upp sig ( jag har självklart kodlås) själv och sedan även går in på WhatsApp där jag också har lås och sedan ringer upp kontakter 🙄

Kan det vara nån röststyrning?
 
Har du provat att ändra i inställningarna? Det går att ändra från Bixby till det "vanliga", dvs att den ger dig valen att starta om, osv. "Avancerade funktioner", och sedan väljer du "sidoknapp". Där kan du byta från "väck Bixby" till "avstängningsmeny". Jag har en A53, men mammas A33 såg likadan ut när jag hjälpte henne att byta... :)
Jag har inte aktiverat Bixby men lik förb-t kommer det upp automatiskt i vissa lägen 🤬 Står då att Bixby ännu inte är aktiverat, vill jag aktivera? NEJ! Måste då aktivt avbryta. I inställningar är Bixby-knappen inte aktiv.

Letar efter inställningar för sidoknapp men det verkar jag inte ha. Har en Galaxy S9. Så sjukt irriterande!
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 188
Äldre Jag blev innan jul vittne till en trafikolycka och var den som ringde 112, SOS Alarm. Det konstiga var att dels så tog det ett tag innan...
6 7 8
Svar
156
· Visningar
13 754
Senast: Sunshine
·
Hästvård Jag har en ponny som jag var inne på klinik med för ett par veckor sedan. Först en helg akut och sen ett återbesök. Hon hade symtom som...
Svar
5
· Visningar
1 485
Senast: Amha
·
  • Låst
Övr. Barn Jag stjäl ett inlägg från Anna Wahlgrens sida där en person berättar om sitt liv som icke-curlande mamma. Det skulle vara intressant att...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 324
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp