Status
Stängd för vidare inlägg.
W

Winci

läste en tråd där nån skrivt jag kunde varit med i Falsterbo men jag har inte kvalat -ungefär- Hur räknar man då? Jag har två 7åringar som inte heller kvalat jag kunde också varit med
cool.png
 
Senast ändrad av en moderator:
Den jag har sett formulera sig så i en tråd är väl ganska långt ifrån att kvala....
smirk.png

Kan ju dock stå på flera ställen på forumet.
 
Senast ändrad av en moderator:
För mig skulle klasserna varit 140 och det tävlar jag inte ännu så -jag- skulle nog inte uttrycka mig så
tongue.png
 
Senast ändrad av en moderator:
Det är nog samma
angel.png
 
Senast ändrad av en moderator:
Det är mky möjligtatt det var jag. Jag har försökt att kvala min 7åring i hoppning men har insett att han är lite för lite hoppad (tävlar dock 140). Min tränare fick mig att inse att det är inte bara att åka till Falsterbo o tro att det är jättelätt för så e det inte det är de bästa från hela europa och stort och högt.

Förövrigt har jag och Leffe ridit 4 st 140 men inte nollat och för en häst som gått från 1 m -140 på ett år o som dessutom var utdömd för 1,5 år sedan tycker jag det är bra. Hur du sedan räknar skiter jag ärligt talat i.
Det finns faktiskt fler tävlingar än falsterbo.
 
Har du ens varit i närheten av att lyckas??
unsure.png
 
Senast ändrad av en moderator:
Det är inte du. Jag tycker det var ett vettigt beslut du gjorde
smile.png
Personen i fråga tävlar inte ens dessa klasser som kvalen ligger i. Det är stor skillnad på att säga att man kunde varit med utan att tävla dessa klasser (i sådant fall skulle det räcka med en 5-7-årig häst) och att inte lyckas kvala/bestämma sig för att inte starta
smirk.png
 
Senast ändrad av en moderator:
När min häst var 6-år så satt vi och "lekte med tanken" på om vi skulle låta henne kvala i dressyr (inte med mig som ryttare) men så råkade en tränare höra det och hon sa lite fint, jag tror säkert att ni lyckas kvala men ni kommer nog inte till final..

Jag började gapskatta och blev lite förundrard över att hon tagit oss på allvar, jo, jag tror visst att vi hade lyckats kvala, men där nere hade vi blivit käpprätt sist..
angel.png


så jag känner varför ska man kvala "bara för att rida i Falsterbo" när man inte har en minsta chans/hästen inte är redo för det..

Men passa er om 2 år, då jäklar kommer jag och vinner..
devil.png
 
Senast ändrad av en moderator:
Nej då vinner min Manfield häst
tongue.png

Eller drömma kan man juh.. (5 års hoppning alltså)

Skönt att jag inte är ensam om att stressa hästarna för att rida falsterbo iaf. Vem vet kanske är det bra man får väl säga somjag sa till en kompis i stallet
Varför satsa på att vinna 7års championatat när vi kan vinna grand prixen nästa år ..
smile.png
 
Senast ändrad av en moderator:
min kompis /tränare vann 7 års champ. för 2 år sen (dressyr).
skulle ha ridit GP (SM) i år men han har en infektion.. hästen alltså.himla trist.
 
Det var dig jag menade. Eftersom du nu skriver det själv så kan jag ju säga det utan att vara taskig.

Men de klasser du tävlar är ju inte i närheten ens!
 
e jag inte i närheten..nehe vet du vad 5-åringarna ska hoppa där??...1,20m ska de kvala in på och hoppa där..vi kunde lätt ha kvalat, om inte hon skulle blett så felriden när hon var 4år!..synd om henne..hon är underbar..vi ligger nu på 1,10m så vi kunde ha gjort det..men jag vill itne stressa upp i höjderna med henne...
...
det var en jätte dålig ryttare som red henne innan vi 4års åldern hon red å slet i tyglarna..så Levita lärde sig ingenting..
men nu går hon mycket bättre!
.....
Skulle kunnat kvala i Breeder´´s dressyr också..men jag är ingen dressyr människa precis..det skulle bara legat på LB nivå..menn men hon är ju född till att hoppa!
 
Inte så nära ändå va?
crazy.png
Jag hade två nollor i 1.20 med min 5 åring på tre starter men valde att inte fortsätta eftersom jag bara haft han sen januari och vi inte är helt samspelt än. Mina nerver hade i sanningens namn nog inte pallat trycket riktigt. Har tävlat internationellt när jag jobbade utomlands men Falstebo är lite annorlunda...
Får se om vi ska satsa på breeders, vi har båda sommarlov nu ju
cool.png
cool.png
cool.png
 
Senast ändrad av en moderator:
Måste säga att det är väldigt märkligt att du
över huvud taget HAR tävlat med tanke på alla dina frågor
du ställer här inne
unsure.png
 
Senast ändrad av en moderator:
Jo, hon har tävlat, jag har sett resultat på nätet men då utesluten i 1.00.
 
jaha,
blush.png
det trodde jag faktist inte, med tanke på
vad hon frågar om..
 
Senast ändrad av en moderator:
För att kvala i dressyren som 5-åring behöver man 74% i LB eller 69% i LA, det är en bit kvar från 53% i LB...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter I dag fredag inleds den sex dagar långa Gothenburg Summer Tour på Åbytravet, med sista chansen att kvala till Falsterbo för de unga...
Svar
0
· Visningar
88
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Det är ju en jäkla djungel med smartwatches! Har läst igenom gamla trådar men inte riktigt hittat var jag vill ha. Har aldrig haft en...
2
Svar
32
· Visningar
725
Senast: Cattis_E
·
Tjatter Tänkte det vore kul med en sån här tråd också! :D (Skriv gärna ungefär hur långt klippet är så om man inte vill kolla långa klipp kan...
Svar
1
· Visningar
182
Senast: Rosett
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
18 19 20
Svar
389
· Visningar
9 176
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp