Bukefalos 28 år!

Får en hyresvärd hålla på såhär?

SiZo

Trådstartare
De som känner till mig vet att jag bor i en lägenhet på rivningskontrakt. För några månader sedan så fick vi mail om att de planerade rivning och mitt hus skulle rivas i juni/juli. Nästa hus i januari 2021, och hus 3 sommaren 2021.

Det dröjde några månader, och sedan så fick vi mail om att de sköt upp alla rivningar 6 månader. Min rivning hamnade då på januari 2021.

Idag kom ett tredje mail, nu ska tydligen alla 3 husen rivas samtidigt helt plötsligt, och redan i sommar.

Det blir med andra ord många som måste leta nytt samtidigt. Tidsaspekten har ändrats drastiskt flera ggr vilket såklart orsakar stor stress för oss som bor här.

Får de verkligen hålla på såhär? Jag stressar upp mig vid beskedet, och sedan typ dagen efter, sen är det chill. Men det finns ju många som är bra mkt känsligare än mig och kanske håller på att gå sönder totalt av sånthär.
 
Beror på vad som står i kontraktet.
Vanligt rivningskontrakt, så visst får de säga upp mig.

Men det är inte det jag undrar över, utan denna "fram och tillbaks" grejj som stressar folk.

Men men, vi får väl se. De verkar ju ändra sig rätt ofta så de hinner säkert ändra sig minst en gång till.
 
Vanligt rivningskontrakt, så visst får de säga upp mig.

Men det är inte det jag undrar över, utan denna "fram och tillbaks" grejj som stressar folk.

Men men, vi får väl se. De verkar ju ändra sig rätt ofta så de hinner säkert ändra sig minst en gång till.

Jag vet inte hur ett sk vanligt tävlingsmoment är utformat.

Det är därför jag svarade som jag gjorde. Det beror på vad som står i kontraktet.

Här tex svårt att tro att det står att dom inte får stressa upp hyresgästerna.
 
De som känner till mig vet att jag bor i en lägenhet på rivningskontrakt. För några månader sedan så fick vi mail om att de planerade rivning och mitt hus skulle rivas i juni/juli. Nästa hus i januari 2021, och hus 3 sommaren 2021.

Det dröjde några månader, och sedan så fick vi mail om att de sköt upp alla rivningar 6 månader. Min rivning hamnade då på januari 2021.

Idag kom ett tredje mail, nu ska tydligen alla 3 husen rivas samtidigt helt plötsligt, och redan i sommar.

Det blir med andra ord många som måste leta nytt samtidigt. Tidsaspekten har ändrats drastiskt flera ggr vilket såklart orsakar stor stress för oss som bor här.

Får de verkligen hålla på såhär? Jag stressar upp mig vid beskedet, och sedan typ dagen efter, sen är det chill. Men det finns ju många som är bra mkt känsligare än mig och kanske håller på att gå sönder totalt av sånthär.
Med tanke på Att det är ett rivningskontrakt så är det nog så.
 
Jag anade att det kunde vara så!

Kanske kan kontakt med kåren hjälpa eftersom de är anslutna till universitetet. Ska alla för 3 hus leta lägenhet samtidigt så lär det bli kaos.
 
Jag anade att det kunde vara så!

Kanske kan kontakt med kåren hjälpa eftersom de är anslutna till universitetet. Ska alla för 3 hus leta lägenhet samtidigt så lär det bli kaos.
Det kommer bli kaos. Med tanke på läget i samband med coronakrisen flyttas mycket om nu, vi lever själva i den verkligheten där hela planen för året blivit uppriven och omlagd. Vissa jobb för inte utföras nu, andra kommer därför tidigare.
 
Det kommer bli kaos. Med tanke på läget i samband med coronakrisen flyttas mycket om nu, vi lever själva i den verkligheten där hela planen för året blivit uppriven och omlagd. Vissa jobb för inte utföras nu, andra kommer därför tidigare.
Jag hoppas lite i smyg sådär på att nybyggnadsbidraget ska bli indraget nu iomed corona. Det hade passat mig väldigt bra!
Mitt råd är ju att leta redan nu.
Jo absolut, men det hjälper inte, jag har inte tillräckligt med poäng för att få något nu. Och andrahand brukar vilja att man flyttar in NU, och jag har ju ändå 3 månaders uppsägningstid.
 
Det tror jag absolut inte. Snarare tvärtom, här krävs det åtgärder för att få hjulen i fortsatt rullning och ge jobb åt människor.
Ja så kan det såklart bli.

Svårt det här hur man ska göra med att leta nytt. Vi trivs ju extremt bra här, väldigt bra för hundarna att jag kan gå hem på lunchrasten så att de aldrig är ensamma för länge. Och det är promenadavstånd till skolan och fin natur.

Iomed att de har hållt på såhär så pass många ggr så skulle de ju lika gärna kunna ändra sig igen, och då är det ju synd att ev ha flyttat härifrån.
 
Iomed att de har hållt på såhär så pass många ggr så skulle de ju lika gärna kunna ändra sig igen, och då är det ju synd att ev ha flyttat härifrån.

Står du ut med ovissheten, otryggheten och en eventuell kaosartad situationen där du ska söka nytt med extremt kort notis (d v s de ändrar INTE flyttdatum) är det ju bara att stanna kvar.
 
Står du ut med ovissheten, otryggheten och en eventuell kaosartad situationen där du ska söka nytt med extremt kort notis (d v s de ändrar INTE flyttdatum) är det ju bara att stanna kvar.
Extremt kort notis vet jag inte, de måste ju fortfarande säga upp mig, och jag har 3 månaders uppsägningstid. Ska man hyra privat (vilket ju är mitt enda alternativ) så vill de ju ofta att man ska flytta in NU.
 
Du hyr ju på rivningskontrakt och dessa är för att företagen måste vänta in olika tillstånd mm.
Därav det korta varslet.
Men det är man ju medveten om när man hyr med ett sånt kontrakt.
 
Du hyr ju på rivningskontrakt och dessa är för att företagen måste vänta in olika tillstånd mm.
Därav det korta varslet.
Men det är man ju medveten om när man hyr med ett sånt kontrakt.
Det korta varslet har jag inte sagt något om, som ju egentligen inte ens är kort så jag förstår inte riktigt din kommentar där? Det jag undrade var deras sätt att ändra sig fram och tillbaka helatiden. Men det har vi redan rett ut.
 
Det korta varslet har jag inte sagt något om, som ju egentligen inte ens är kort så jag förstår inte riktigt din kommentar där? Det jag undrade var deras sätt att ändra sig fram och tillbaka helatiden. Men det har vi redan rett ut.
Det har säkert med olika tillstånd att göra att de ändrar sig.
 
Det har säkert med olika tillstånd att göra att de ändrar sig.
Enligt de själva så sköt de först upp det för att få mer tid att förhandla de nya hyrorna. Och nu har de flyttat fram det för att det kommer bli mer ekonomiskt att ta alla hus på en gång.

Så orsakerna har ju inget med varandra att göra riktigt :rofl:
Jaja, det blir som det blir.
 
Eftersom du själv beskriver din stress över situationen och att inte få någon trygghet förstår jag inte riktigt att du prioriterar att stanna kvar. Oavsett vilket har du ett rivningskontrakt vilket innebär relativt snabba förändringar och du vet ju att det inte kommer bli ett boende där du själv av eget val flyttar från ett tillsvidarekontrakt.

Är det inte då lika bra att leta nytt boende, kanske i lugn och ro och möjligen i all hast? Tre månader är väldigt kort tid om det inte finns något hyresledigt, och då kan en ju heller inte vara kräsen.
 
Eftersom du själv beskriver din stress över situationen och att inte få någon trygghet förstår jag inte riktigt att du prioriterar att stanna kvar. Oavsett vilket har du ett rivningskontrakt vilket innebär relativt snabba förändringar och du vet ju att det inte kommer bli ett boende där du själv av eget val flyttar från ett tillsvidarekontrakt.

Är det inte då lika bra att leta nytt boende, kanske i lugn och ro och möjligen i all hast? Tre månader är väldigt kort tid om det inte finns något hyresledigt, och då kan en ju heller inte vara kräsen.
Missade du det fetade i mitt inlägg?


De som känner till mig vet att jag bor i en lägenhet på rivningskontrakt. För några månader sedan så fick vi mail om att de planerade rivning och mitt hus skulle rivas i juni/juli. Nästa hus i januari 2021, och hus 3 sommaren 2021.

Det dröjde några månader, och sedan så fick vi mail om att de sköt upp alla rivningar 6 månader. Min rivning hamnade då på januari 2021.

Idag kom ett tredje mail, nu ska tydligen alla 3 husen rivas samtidigt helt plötsligt, och redan i sommar.

Det blir med andra ord många som måste leta nytt samtidigt. Tidsaspekten har ändrats drastiskt flera ggr vilket såklart orsakar stor stress för oss som bor här.

Får de verkligen hålla på såhär? Jag stressar upp mig vid beskedet, och sedan typ dagen efter, sen är det chill. Men det finns ju många som är bra mkt känsligare än mig och kanske håller på att gå sönder totalt av sånthär.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 384
Senast: tuaphua
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 608
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
33 125
Senast: cirkus
·
Relationer Vet inte riktigt vad jag skulle döpa tråden till. Varning för låååååååångt inlägg. Vet inte riktigt var jag ska börja i hela historien...
2
Svar
23
· Visningar
3 674
Senast: Lipperta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Gräs i näshålan?
  • Försäkring
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp