Bukefalos 28 år!

Får en hyresvärd hålla på såhär?

Fy fasen för detta med att hitta hyresbostäder nuförtiden :/
Stackare :/
Haha, ja jag tror inte att någon är speciellt avundsjuk 😅😅

Det löser sig alltid på något sätt. Frågan är bara hur dyrt det blir. Hade verkligen önskat att jag haft en borgenman, då hade jag köpt istället.
 
De som känner till mig vet att jag bor i en lägenhet på rivningskontrakt. För några månader sedan så fick vi mail om att de planerade rivning och mitt hus skulle rivas i juni/juli. Nästa hus i januari 2021, och hus 3 sommaren 2021.

Det dröjde några månader, och sedan så fick vi mail om att de sköt upp alla rivningar 6 månader. Min rivning hamnade då på januari 2021.

Idag kom ett tredje mail, nu ska tydligen alla 3 husen rivas samtidigt helt plötsligt, och redan i sommar.

Det blir med andra ord många som måste leta nytt samtidigt. Tidsaspekten har ändrats drastiskt flera ggr vilket såklart orsakar stor stress för oss som bor här.

Får de verkligen hålla på såhär? Jag stressar upp mig vid beskedet, och sedan typ dagen efter, sen är det chill. Men det finns ju många som är bra mkt känsligare än mig och kanske håller på att gå sönder totalt av sånthär.

Ja det får hyresvärden. Utifrån den situation du beskriver så låter det mer som om hyresvärden är kommunikativ med alla ändringar som sker. Sen har du så klart inte hela bilden till varför det ändras, men förstår dock om det upplevs som stressande och jobbigt.
 
Ja det får hyresvärden. Utifrån den situation du beskriver så låter det mer som om hyresvärden är kommunikativ med alla ändringar som sker. Sen har du så klart inte hela bilden till varför det ändras, men förstår dock om det upplevs som stressande och jobbigt.
Ja det har vi redan klargjort i tråden :)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 249
Senast: tuaphua
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 541
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
33 024
Senast: cirkus
·
Relationer Vet inte riktigt vad jag skulle döpa tråden till. Varning för låååååååångt inlägg. Vet inte riktigt var jag ska börja i hela historien...
2
Svar
23
· Visningar
3 665
Senast: Lipperta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp