Får man skriva vilka lögner som helst på internet?

Håller med, visst är det trist att en del måste hoppa på andra och idiotförklara varandra. Jag tror det måste till lagstiftning som reglerar vad man får skriva på nätet. detta är tryckfrihetens baksida. Eller att man helt enkelt inte kan vara anonym. Det hade ju funkat om folk inte gjorde påhopp som dom troligen inte hade vågat med sitt namn under. Jag hade också reagerat om det stod rena lögner, varför skulle man inte det?
 
Vad jag vet så är det inte tillåtet att namnge eller visa identifierbar bild på någon annan utan dennes tillåtelse. (Gissningsvis är offentliga personer delvis undantagna från detta?)
 
Om du vet vad hemsidans ägare använder för bolag ex telia så ska du vända dig till telias abuser mer om detta finns på deras hemsida.Detta gäller även om man får en massa mail från en och samma person som fått tillsägelse och ändå inte slutar.Jag har för mig att det är: abuser@telia.com
du får då uppge hemsidans adress samt vad ärendet gäller så går de inte och kikar på det du skriver om,men jag tror också att du på något sätt måste kunna styrka att det är förtal.Så det kan bli svårt ändå att få "bort" det skrivna kanske?
Lycka till.
 
Den som köpt djuret i det här fallet har faktiskt köpt det med ett veterinärintyg som var u.a., samt med dokumenterade meriter. Allt detta har jag naturligtvis kopior på, liksom foton och filmer på djuret i fråga. Att då efteråt påstå att det djur man köpt var i undermåligt skick och direkt misskött av säljaren är faktiskt rent förtal. Och som en kuriosa kan jag nämna att det inte på en enda av de bilder på djuret tagna på min gård som lagts ut på den aktuella hemsidan syns något av den omtalade vanvården. Skumt.

MVH
Cathrine
 
Som shettisar skriver så finns det ofta en mail för just abuse på de större servrarna. Leta upp dem och maila de m för att se om de tycker att det är förtal eller liknande.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Hjälp! Vad fasen sker? Jag uppdaterade min Microsoft Surface, som datorn bad om. Nu går det inte att starta skiten. Jag får bara upp en...
Svar
18
· Visningar
667
Senast: tuaphua
·
Hästvård Jo, jag letar efter en till häst (har två här hemma på gården). Nu ska det bli en islänning för mestadels uteritter men vill också träna...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
7 240
Senast: Lobelia
·
Hemmet Hej, Undrar om någon här har koll om man kan ställa en fristående mikrovågsugn i överskåp? Jag har ingen mikro i mitt kök idag och har...
Svar
16
· Visningar
1 455
Senast: cewe
·
Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 541
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp