Jag var aldrig orolig för inbrott när jag bodde på markplan, det var insynen som var värst eftersom flera fönster inklusive det i sovrummet vette ut mot parkeringen. Pga det hände det också att folk knackade på fönstret för att bli insläppta om dom skulle hälsa på nån och glömt koden till låset.
Nu blev det ingen hund för mig förrän jag flyttat till hus men skulle jag bli tvungen att flytta till lägenhet igen så hade jag trots allt ändå valt nåt på markplan, just för smidigheten i att komma ut och rasta. Dessutom är det väldigt bekvämt att slippa släpa tunga matkassar, nya möbler, vitvaror etc flera trappor upp.
Nu bor jag i villa och innan var jag rätt orolig för inbrott, men det försvann nästan helt när jag skaffade hund. Han har varit väldigt tydlig med att han säger till om han hör nåt utanför på fel tider och han låter som en riktig best när han går igång så jag tänker att om det är några skummisar där ute så lär dom välja ett annat hus i första hand.

Tror nog det gäller även med mindre hundar för dom kan ju också skälla och dra uppmärksamhet till att nåt är fel.