Bukefalos 28 år!

Farmen 2015

Ah, det kanske var så, att han var uttråkad... men vad fasen, avvakta o tävla sig in på farmen då, för där finns det ju att göra. Rose-Marie heter hon med ADHD va?? Där blir jag också grymt förbannad. Bara för att man har en diagnos så kan man inte använda det som ursäkt för sitt beteende hela tiden. Man måste faktiskt anpassa sig lite själv oxå... Man kan inte skylla på sin diagnos för att man beter sig som en idiot. Hade hoppats på att hon skulle åka nu, men måste stå ut med henne en vecka till. Jag bara hoppas att nån läser lusen av henne nån dag.
 
Men hon som åkte (Sylvia? )var istället något så fruktansvärt falsk, hon övertalade tjejen som åkte hem att åka mer eller mindre och tyckte att det var bra att Rose-Marie tänkte åka hem och hon verkar starta upp små konflikter mellan folk... Inte riktigt så illa som Ylva men lite så där i skymundan. Ylva tror jag inte ens ha koll på att hon drar igång konflikter, hon är antagligen likadan i sitt civila jag, den där som sitter och snackar i fikarummet utan att ha någon som helst koll på att det är hon själv som drar igång rykten.
 
Ja det var lite pest eller kolera där med Sylvia, gillade inte henne heller. Tycker det är konstigt folk de fått tag i den här säsongen.
 
Intressant att de helt plötsligt blev klara med allt, och Daniel han verkar riktigt duktig på att vrida till saker för att sen inte vilja stå för vad han säger... Det blev lite knepigt med oljan tex...
 
ja han jocke tycker jag verkar väääääldigt vettig faktiskt.. så hoppas på lite mer struktur denna veckan
 
Jag gillar nya storbonden (Jocke?), tycker att Rose-Marie faktiskt bättrat sig något efter tävlingen och att de två lite yngre personerna på torpet verkar vettiga. Däremot får jag snart en allergisk reaktion på Daniel, även kallad världens gnälligaste människa. Det känns som att när han inte "fick" åka hem först, så passar han på att bli sjuk, för att kunna åka hem på så vis istället. När de fick maten tyckte jag han piggnade till rejält, och påstod själv att "han glömde bort att han var sjuk". Hade du så j-vla ont som han påstod, så hade han nog inte glömt det bara för att han fick mat... Hoppas han åker hem, jag orkar inte med honom.
 
Men seriöst... Att inte ta medicin för att det inte finns toapapper och tidningspapper inte duger, hade grabben tänkt spendera 2 månader utan att skita alls eller vad är det fråga om O_o Är man så petig i val av papper så kan man knappast ha så jäkla ont heller tänker jag.

Bra att JC kom tillbaka, jag gillar klanten :D
 
Jag tycker att det är ganska hemskt att alla har bestämt sig för att Daniel är en knepig typ och därför har bestämt sig för att han inte alls mår dåligt. Han mår säkert skit, jag tycker att han ser riktigt risig ut. (Förstoppning kan man bli riktigt sjuk av) Klassisk mobbing.
Däremot så hade han nog mått bättre om han tagit sin medicin samt rört på sig lite för magens skull ja.
 
Jag tycker att det är ganska hemskt att alla har bestämt sig för att Daniel är en knepig typ och därför har bestämt sig för att han inte alls mår dåligt. Han mår säkert skit, jag tycker att han ser riktigt risig ut. (Förstoppning kan man bli riktigt sjuk av) Klassisk mobbing.
Däremot så hade han nog mått bättre om han tagit sin medicin samt rört på sig lite för magens skull ja.
Han hade ju en del problem med blodtryck, sänka, socker och whatnot efter läkarundersökningen tydligen så visst är det riktigt att han mår kasst, men någon mobbing kan jag inte hålla med om att det är. Jag kan förstå att folk är skeptiska när han beter sig som han gör, det hade jag också varit när han är hur pigg som helst när det kommer godsaker och ffa när han inte ens tar medicinen han fått.
 
Dom hugger så fort han öppnar munnen, dom pratar om honom riktigt elaka saker, dom går bara rakt förbi honom för att tycka synd om en annan som mått dåligt. Bla.
Det en sak att vara skeptisk och en annan att bete sig som skit.
 
Bara jag som reagerade på att de gav en hornbeprydd tjur och kvigor? till folk som inte verkar kunna speciellt mycket om djur? vill TV4 chocka sina tittare med ko slakt eller skapa löpsedlar med tjuren anfaller?

Detta ständiga "jag har inte har ätit på en vecka" :banghead: Det är sommar, det finns ett grönsaksland, skogen är full av mat och det var svampår så vad är problemet?

Ibland vill man bara krypa in i TVn och fråga vad de håller på med....
 
Bara jag som reagerade på att de gav en hornbeprydd tjur och kvigor? till folk som inte verkar kunna speciellt mycket om djur? vill TV4 chocka sina tittare med ko slakt eller skapa löpsedlar med tjuren anfaller?

Detta ständiga "jag har inte har ätit på en vecka" :banghead: Det är sommar, det finns ett grönsaksland, skogen är full av mat och det var svampår så vad är problemet?

Ibland vill man bara krypa in i TVn och fråga vad de håller på med....
Jag reagerade på att jag inte tyckte att jag såg några spenar alls. Var det en ko en kviga och en tjur eller?

Det håller jag med om, dom har potatis, gröt, morötter och en massa annat att äta. Dessutom en kväll med öl och kött, inte så mycket men ändå. Svälter man ihjäl ändå efter 5 dagar så :meh:
 
Jag tycker att många i gruppen uppför sig väldigt illa mot Daniel.
Tyckte jag såg många kor i vinjetten. på Onsdag ska det bli kul och se vem som blir förste kämpe.
 
Alla där måste jobba för maten o alla är lika hungriga.
Det var patetiskt att se honom studsa upp när det kom godsaker.
Vi ser ett klipp på 20 min sammanfattning. Så man ska nog inte döma så fort..
Det var en tjur o 2 kor. Det kan bli kul...
 
Har inte läst igenom hela tråden. Tycker Sylvia Syltan Jansson är dryg och irriterande. Och hoppas hon åker ut från torpet också B-) Daniel är irriterande, är han så sjuk får han väl åka hem, nu känns det mest som han "spelar sjuk" för att få uppmärksamhet. Ylva är också jobbig, har hon rökt på? B-) Jocke, nuvarande storbonde är en favorit liksom JC och Rose-Marie. Just nu är alla så hungriga på farmen så tycker egentligen det är konstigt att det inte är mer bråk....
 

Liknande trådar

Hemmet Hunden spydde nån brun sörja på den vita trasmattan inatt. Mattan får inte plats i tvättmaskinen. Finns det nått sätt att få rent den...
Svar
9
· Visningar
523
Senast: snorp
·
IT & mobiler Min Samsung A51 börjar bli sliten efter 4 år så jag inser att jag måste börja leta efter en ersättare. Finns det någon som kan hjälpa...
Svar
14
· Visningar
783
Senast: Hellhound
·
Kropp & Själ Jag har kontaktat 1177 men får vänta på svar. Så i väntan på det tänkte jag fråga här vad ni tror orsakar problemet. Min vänstra tumme...
Svar
7
· Visningar
1 183
Senast: Wille
·
Relationer När jag sökte hittade jag bara en jäättegammal tråd, men jag tror att jag sett att vi är några som går i bröllopstankar nu?! Vore kul...
Svar
17
· Visningar
1 019
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp