Fårskinnspadd

S

Speedster

Ska köpa en fårskinnspadd till hästen. Så vilka märken är absolut bäst? Mindre bra?
 
hepp inget som intressera någon här... :smirk: men många som vill läsa och inget säga.
 
jag köpte hööks fårskinnspadd kostar c:a 800kr, Den är kanon bra har tvättat den flera gånger och den ser ut som ny! Att rekomendera! Glöm bara inte att man måste tvätta den i tvättmedel för fårskinn.
 
Jag har osså den o som sagt vid rätt "skötsel" så håller den sig kanonsnygg. Har tvättat min flera ggr o den ser ny ut... :)
 
Hansbo. Den är tunnare än de flesta andra märken och ger bara fårskinnets fördelar. Tycker att de andra är för tjocka och att sadlarna borde ligga sämre med en sådan under...
 
Det beror ju på varför man köper fårskinnspadd. Behöver man fylla ut en lite för bred sadel tills det finns muskler, kanske en tjockare är att föredra (beroende på hur mycket för vid sadeln är, givetvis). Om man bara ska ha padden för att det är snyggt kanske en tunnare är bättre...

mvh :bump:
 
Horse Dream är jättebra, kostar 8-900;- men är snygg. Jag har den för att fylla ut en för vid sadel så den är relativt tjock ändå.
 

Liknande trådar

Utrustning Lång story short. Jag lyssnade på equipodden och det avsnittet när Jonna Landén pratar sadlar. Hon förespråkar träbol och ullstoppning...
Svar
6
· Visningar
883
Senast: Kristall10
·
Utrustning Lite spin-off på den andra tråden om sadelpadar. Vilken fårskinnspad är egentligen bäst? Mattes har ju alltid varit lite av ett...
Svar
13
· Visningar
1 157
Senast: iNHALE
·
Utrustning Då var det dags att se över sadelsituationen igen, då vi fått problem med svullnad och ömhet vid mankbasen. I väntan på att sadlarna...
Svar
6
· Visningar
943
Utrustning Har ju lånat en sadel som Legat bra på min häst men ska lämna igen den imorgon då ägaren plötsligt kommit på att hon behöver den på...
Svar
5
· Visningar
625
Senast: Sorgsen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Koppel som släppte
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp