Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
från ett hästföretag, men ja har inte betalat för den, hade valt förskottsbetalning o skulle betala in nu idag när lönen kom. men döm om min förvåning när det ligger en avi från posten i brevlådan att hämta ut.
jag hämtar ut o där ligger mina grejer men inget inbet kort el något alls. o på min orderbekräftelse står det: betalningssätt; förskottsbetlaning.. hm. va gör man?
Jag skulle inte göra nånting. Har dom klantat sig får dom reda upp det själva.
Konsumentköplagen borde räcka som källa i detta fallet. När det gäller köparens dröjsmål att betala börjar de lagarna på §38. Säljarens dröjsmål börjar på §9.Har du nån källa? Så man kan läsa på när företagen klantar sig menar jag.
Men hon hade valt Postförskotts betalning och fått avi i lådan.Vad är felet med det?
Sen att hon fick paketet utan att behöva betala kan man ifrågasätta men jag hade gått hem med paketet ialla fall. Ringt företaget och påpekat felet. Betalat in till deras postgiro och allt hade varit ur världen.För man kan nästan vara säker på att få räkning hem efter ett tag ändå med pålagda avgifter.
Det där kallar jag ordkrökeri. Om det är sagt att det ska betalas innan leverans och de ändå leverar före betalning - kalla det "missat att kolla upp" om du vill. I mina ögon har företaget gjort fel och jag tycker inte kunden ska få extra kostnader för det.
Man kanske valt förskottsbetalning för att man vill betala när man kan och inte när företaget skickar varor man inte förväntat sig.