Fått orosanmälan på oss men vet inte varför.

Jag måste också påpeka att någon som skriver under namnet Ur funktion signalerar något till mig. Profilen är skapad för mindre än två veckor sedan så det är inte så att personen kände sig ur funktion för tio år sedan eller så. Just saying.
 
Jag måste också påpeka att någon som skriver under namnet Ur funktion signalerar något till mig. Profilen är skapad för mindre än två veckor sedan så det är inte så att personen kände sig ur funktion för tio år sedan eller så. Just saying.

Vill man skriva väldigt anonymt skapar man ju ett nytt konto med ett namn som inte kan förknippas med personen i fråga. Ur funktion kanske inte har någon betydelse alls. Det kan ju vada senaste boken/filmen man läst/sett eller vad som helst!
 
Jag måste också påpeka att någon som skriver under namnet Ur funktion signalerar något till mig.

Finns säkert många som känner sig Ur Funktion genom att de anser sig ha blivit felbehandlade av samhället, kan ju ex vara sjukvård också, hade en väninna som sökte otal gånger för ont o växande mage. Hon blev hemskickad för att vila. Alla gånger. Sedan var det cancer.
 
Ingenting faktiskt. Jag tycker däremot att det är ett olyckligt val av användarnamn.
Inte mer olyckligt än nåt annat. Vore jag som du skulle jag inte bekymra mig så mycket över ett anonymt nick, de flesta väljer på måfå. Och att en människa skulle vara ur funktion kan du ju inte tro eller tycka så uppenbarligen anspelar det ju inte på människan bakom det.
 
  • Gilla
Reactions: Sar
Jag måste också påpeka att någon som skriver under namnet Ur funktion signalerar något till mig. Profilen är skapad för mindre än två veckor sedan så det är inte så att personen kände sig ur funktion för tio år sedan eller så. Just saying.

Jag hade också känt mig "ur funktion" om vi hade blivit anmälda till socialen.
Förstår TS känsla men håller också med många andra i tråden. Hellre en anmälan för mycket än en för lite.
 
@UrFunktion men du vet ju inte ens ännu? Kanske din dotter har sagt att hon har det jobbigt? Kanske hon upplever det så? Det är inte du som bestämmer om det är nödvändigt med en anmälan. Du kan kanske tycka det, Men det är ändå din dotter som är huvudpersonen här, inte den kränkta föräldern.

Ärligt så kränker jag mer än gärna 10 föräldrar om jag kan hjälpa ens ett enda barn.
Hade så varit fallet att det fanns någon minsta tanke på att hon skulle må dåligt så hade jag självklart inte känt mig kränkt, inte protesterat eller liknande.
Men nu vet jag att det inte är så, det fanns inget att göra anmälan för då det inte har hänt. Barn kanske inte säger allt till sina föräldrar men som jag nämnt tidigare så är vi en rätt tight familj med mycket prat. Detta är en glad och sprallig tjej och det krävs inte ett geni för att se hur hon mår.
---------------------------------------------------------------------------
Men nu tycker jag vi kan släppa spåret att jag har taskiga erfarenheter av kuratorer och återgå till TS, jag vill inte kapa hennes tråd genom att försvara mig så jag avslutar den biten nu.
Ingen fara, är bra att det kommer in andra reflektioner på både positiva och negativa upplevelser av myndigheter
Vill man skriva väldigt anonymt skapar man ju ett nytt konto med ett namn som inte kan förknippas med personen i fråga. Ur funktion kanske inte har någon betydelse alls. Det kan ju vada senaste boken/filmen man läst/sett eller vad som helst!
Det var inget uttänkt nick så utan kunde lika gärna ha skrivit "luften har gått ur mig" för det är vad jag kände mig :)
 
Idag var vi iväg på samtal. Dottern började gråta innan vi ens hade kommit in.
Det var två damer vi fick träffa och de var jättetrevliga. Ena antecknade och andra pratade. Hon gick igenom vad lagen sa om barn mm och förklarade runt omkring, jättebra enligt mig.
Men sen började hon visa saker vi skulle gå igenom inför vidare samtal och då fick jag lov att avbryta.
Jag sa att vi fortfarande inte hade en aning om vad som händer, att vi var som två frågetecken och då visade det sig att vi borde ha fått hem papper om anmälan innan men hade inte fått detta (vet inte om skolan eller soc missade detta).

När vi skulle gå igenom de pappren så ville den ena gärna prata med dottern enskilt men det var tvärstopp, de frågade om det gick bra att stanna kvar i rummet och att vi bara ställde oss utanför men det var stopp där med. Provade om bara en av oss föräldrar kunde stanna kvar men inte det heller. Hon var så ledsen så det var svårt att göra något. De försökte fråga henne lite men hon satt och grät och svarade inte. Jag hade hoppats att hon hade pratat med dem då de kunde ha fått fram det som behövs för att kunna utvärdera hela situationen.
När de frågade om de fick läsa upp anmälan, vad vikarierande rektorn påstått att hon hade sagt, så nickade hon iallafall.

Jag borde inte ha känt så men när det lästes upp så var det så komiskt att man ville skratta. Själva resonemanget var helknasigt, det kändes som att en droppe blivit en hel sjö.
Det var med saker som förmodligen hade tolkats fram och väldigt överdrivna saker om det mesta. Hon sa sen till socdamerna (när hon hade lugnat ner sig) att hon hade hittat på saker och även att vissa saker som det stod att hon hade sagt inte hade sagts alls, att det var osant.

Bara en grej som hon hade sagt var att hon hade slagit sönder 4 ipads och 8 mobiler O_o Hon har aldrig haft så många av vardera. Man märkte även att hon har lyssnat en del på när min man och jag pratat om mediciner då hon drog upp likheter men med lite modifikation.

Inget utav det som hade skrivits i anmälan handlade om känslor, hur hon kände inför det eller mådde eller nånting. Det verkade mest vara som ett läxförhör med svar. Våldet som hade nämnts var att jag ibland slog henne så hon fick blåmärken på armarna. Jag vet inte riktigt vad det kommer från att hon har sagt så, jag har grubblat lite över hur hon kan ha tänkt där.
På slutet släppte det lite med dottern så de kunde passa på med lite frågor och då satt hon och var hur glad som helst framförallt när vi kom in på andra saker som "elaka" bråkiga klasskamrater som hon inte gillar:p
 
Bara en grej som hon hade sagt var att hon hade slagit sönder 4 ipads och 8 mobiler O_o Hon har aldrig haft så många av vardera. Man märkte även att hon har lyssnat en del på när min man och jag pratat om mediciner då hon drog upp likheter men med lite modifikation.
Det verkade mest vara som ett läxförhör med svar. Våldet som hade nämnts var att jag ibland slog henne så hon fick blåmärken på armarna. Jag vet inte riktigt vad det kommer från att hon har sagt så, jag har grubblat lite över hur hon kan ha tänkt där.
På slutet släppte det lite med dottern så de kunde passa på med lite frågor och då satt hon och var hur glad som helst framförallt när vi kom in på andra saker som "elaka" bråkiga klasskamrater som hon inte gillar:p
Då har du ju svaret på varför - oro kring att dottern blir slagen. Skolan ska inte utreda utan anmäla vid oro sedan är det socialen som utreder.
 
Jag har svaret på vad vikarierande rektorn skrivit men när jag frågar dottern så blånekar hon till att hon har sagt att jag slagit henne.
Jag märker att det stod med några små sanningar som blivit uppförstorat ett gäng gånger. Jag tror fortfarande att rektorn sökte och använde lite egna ord.
Jag frågade dottern lite försiktigt nån dag efter mötet om hon uppfattade mig som det stod, om jag är för hård mm. Bara för att jag tycker jag är ok så behöver inte hon göra det.
Hennes svar var; "men jag har inte sagt så", och då sa jag att det stod ju så i papprena varav att hon höjer rösten och säger; "jag har inte sagt så, hör du inte vad jag säger, jag har inte sagt så, fatta".
Blir lite konfliktkänsla i kroppen då..
Är bara att invänta svar från soc om de lägger ner eller om vi får åka iväg igen då de inte kunde prata md dottern, de kanske vill höra henne först. Jag misstänker att det då blir samma som sist men men.
 
Jag har svaret på vad vikarierande rektorn skrivit men när jag frågar dottern så blånekar hon till att hon har sagt att jag slagit henne.
Jag märker att det stod med några små sanningar som blivit uppförstorat ett gäng gånger. Jag tror fortfarande att rektorn sökte och använde lite egna ord.
Jag frågade dottern lite försiktigt nån dag efter mötet om hon uppfattade mig som det stod, om jag är för hård mm. Bara för att jag tycker jag är ok så behöver inte hon göra det.
Hennes svar var; "men jag har inte sagt så", och då sa jag att det stod ju så i papprena varav att hon höjer rösten och säger; "jag har inte sagt så, hör du inte vad jag säger, jag har inte sagt så, fatta".
Blir lite konfliktkänsla i kroppen då..
Är bara att invänta svar från soc om de lägger ner eller om vi får åka iväg igen då de inte kunde prata md dottern, de kanske vill höra henne först. Jag misstänker att det då blir samma som sist men men.
Nu har jag bara läst delar av tråden men jag tror att det är smart att backa lite tills utredningen är klar och sen gå vidare med eventuella frågor till barnet. Det låter som om du pressar henne när det redan är lite rörigt.
 

Liknande trådar

Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 019
Senast: mars
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag kommer emellanåt på mig själv med att ta en titt om min dotter @EmmaFilippa skrivit något här. Detta trots att jag mycket väl vet...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
17 235
Senast: MML
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har en tid funderat på att starta en "dagbokstråd" här. Inspirationen att göra det kommer till stor del från min dotter...
Svar
15
· Visningar
3 349
Senast: LiviaFilippa
·
Relationer Lååångt om min krångliga mor-dotter relation. Har i över ett halvår nu haft paus från min mor. Efter ännu ett storbråk så kände jag att...
Svar
13
· Visningar
2 619
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp