Fått orosanmälan på oss men vet inte varför.

Jag har sett alla slags reaktioner och jag köper inte alls den i tråden nämnda att "det är de skyldiga som blir upprörda".




Jag får hålla med här. Att tro att alla handläggare alltid gör rätt och vill väl är att tro att just specifikt det yrket är skyddat från idioter.. och så funkar inte mänskligheten. Det finns idioter bland alla områden. Och områden med någon form av makt tenderar att dra till sig en liten skopa extra, misstänker jag.

Och jag hade blivit skogstokig om någon anmält, inte kunnat sova, övervägt att ta sonen och sjappa till Thailand permanent och gud vet vad. Och då är jag en hönsmamma som skulle strypa den som krökte ett hår på hans lilla huvud. Men jag litar inte särskilt på myndigheter överlag och definitivt inte på kuratorer som jag anser brukar vara kassa, särskilt de på skolor- jag borde veta, jag har pratat med ett gäng och de vettiga tycker jag har varit i minoritet. Mina föräldrar var båda lärare och har haft många historier om hur det skvallrats på fikarasterna om barnen och deras familjer. Blir spyfärdig bara jag tänker på det.

Tråkigt att du använder något som jag har skrivit för att argumentera mot något som jag inte har skrivit.

Min uppfattning är att de som blir mest upprörda är de som vet minst om hur socialtjänsten fungerar och arbetar. Över huvud taget är begreppet skyldig fel i detta sammanhang, det är som att man tror att socialtjänsten är en straffande instans.

Att basera sin uppfattning om en hel yrkesgrupp på vad man hört sina föräldrar berätta när man växte upp verkar väldigt snävt.
 
Att basera sin uppfattning om en hel yrkesgrupp på vad man hört sina föräldrar berätta när man växte upp verkar väldigt snävt.

Nej nu drar du egna slutsatser. Jag har träffat en drös som vuxen och kan bilda mig en egen uppfattning utöver vad mina föräldrar uppfattat.
 
Men kuratorer är ju socionomer?

Utbildningsmässigt ja (eller kuratorerna har väl nischat sig extra efter grundutbildningen om jag minns rätt), men jag syftar på yrkesutövningen. Och det var just de på skolor som jag syftade på från början om du läser mitt inlägg. Tror inte det jobbar så många renodlade socionomer med samtalskontakter med barn? Rätta mig om jag har fel, för det kan jag givetvis ha.

---------------------------------------------------------------------------
Men nu tycker jag vi kan släppa spåret att jag har taskiga erfarenheter av kuratorer och återgå till TS, jag vill inte kapa hennes tråd genom att försvara mig så jag avslutar den biten nu.
 
Utbildningsmässigt ja (eller kuratorerna har väl nischat sig extra efter grundutbildningen om jag minns rätt), men jag syftar på yrkesutövningen. Och det var just de på skolor som jag syftade på från början om du läser mitt inlägg. Tror inte det jobbar så många renodlade socionomer med samtalskontakter med barn? Rätta mig om jag har fel, för det kan jag givetvis ha.

Det har du.
 
Utbildningsmässigt ja (eller kuratorerna har väl nischat sig extra efter grundutbildningen om jag minns rätt), men jag syftar på yrkesutövningen. Och det var just de på skolor som jag syftade på från början om du läser mitt inlägg. Tror inte det jobbar så många renodlade socionomer med samtalskontakter med barn? Rätta mig om jag har fel, för det kan jag givetvis ha.

Alla skolkuratorer vars utbildning jag känner till är socionomer och inget mer. Jag förstår inte ens vad du menar med yrkesutövningen, kurator är ju ett möjligt yrke för socionomer. Men vi kan släppa det.
 
Vilka slutsatser ska man då dra av det du skriver att dina föräldrar pratade om hemma?

Ta det via PM Görel om du känner dig trampad på tårna, som jag skrev ovan så vill jag inte sno TS tråd genom att tjafsa. Det jag hörde senast om kurator var att den jag pratade med har utbildat sig extra efter socionomutbildningen på något sätt, så hon ljög väl då antar jag, jag köper din version istället! Nu avslutar jag den här delen, jag har min uppfattning om de kassa kuratorer jag träffat (som sagt även BRA sådana) och så får du släppa det. PM om du vill ngt.
 
Ta det via PM Görel om du känner dig trampad på tårna, som jag skrev ovan så vill jag inte sno TS tråd genom att tjafsa. Det jag hörde senast om kurator var att den jag pratade med har utbildat sig extra efter socionomutbildningen på något sätt, så hon ljög väl då antar jag, jag köper din version istället! Nu avslutar jag den här delen, jag har min uppfattning om de kassa kuratorer jag träffat (som sagt även BRA sådana) och så får du släppa det. PM om du vill ngt. Eller ring en kurator kanske.

Jag känner mig inte det minsta trampad på tårna. Syftet med mina inlägg är att informera om hur socialtjänsten egentligen fungerar. De fyller inget syfte att pma dig om det.
 
Det var ju du som valde att skriva om dina föräldrar, det måste du ju haft ett syfte med.

Absolut, men det är du som påstår att alla dina inlägg syftar till att "informera om hur soc egentligen fungerar". Det är något jag aldrig påstått om mina inlägg, att de skulle ha någon form av samhällsnytta- jag skrev för att svara TS. Så det här svarar inte på frågan. HUR har din fråga om mina föräldrar med din gudomliga funktion som socförkunnare att göra?
 
Absolut, men det är du som påstår att alla dina inlägg syftar till att "informera om hur soc egentligen fungerar". Det är något jag aldrig påstått om mina inlägg, att de skulle ha någon form av samhällsnytta- jag skrev för att svara TS. Så det här svarar inte på frågan. HUR har din fråga om mina föräldrar med din gudomliga funktion som socförkunnare att göra?

Jag skrev inte alla inlägg, det har du lagt till.
 
Jag skrev inte alla inlägg, det har du lagt till.

Jag ville inte paja tråden med tjafs med dig, sa du kan ta ytterligare via Pm om du nu vill. Då skriver du att du inte vill det för att dina inlägg är för att informera om soc. Men du medger alltså nu att alla inlägg inte handlar om soc- då kan du väl ta dem via PM då om du nu ska hålla på i all evinnerlighet.
Du har btw fortfarande inte bemött det viktigaste i mitt inlägg, kan jag tycka- om att det finns idioter på alla poster, att ingen yrkesgrupp är förskonad. Är det något du inte håller med om? Du skriver ju i regel som att soc alltid gör allt rätt och att ingen behöver oroa sig för felaktigheter (detta är ju inte första tråden du skriver i så menar flera). Det förutsätter ju att precis alla som jobbar däri alltid gör rätt och alltid vill väl. Det tror jag inte om någon yrkesgrupp, jag tror att det finns puckon överallt, dessvärre. Hur tänker du där? Kan du gå i god för precis alla överallt? Annars finns ju risken att skit händer. Det är ju bara att medge.
 
Jag ville inte paja tråden med tjafs med dig, sa du kan ta ytterligare via Pm om du nu vill. Då skriver du att du inte vill det för att dina inlägg är för att informera om soc. Men du medger alltså nu att alla inlägg inte handlar om soc- då kan du väl ta dem via PM då om du nu ska hålla på i all evinnerlighet.
Du har btw fortfarande inte bemött det viktigaste i mitt inlägg, kan jag tycka- om att det finns idioter på alla poster, att ingen yrkesgrupp är förskonad. Är det något du inte håller med om? Du skriver ju i regel som att soc alltid gör allt rätt och att ingen behöver oroa sig för felaktigheter (detta är ju inte första tråden du skriver i så menar flera). Det förutsätter ju att precis alla som jobbar däri alltid gör rätt och alltid vill väl. Det tror jag inte om någon yrkesgrupp, jag tror att det finns puckon överallt, dessvärre. Hur tänker du där? Kan du gå i god för precis alla överallt? Annars finns ju risken att skit händer. Det är ju bara att medge.

Och du har inte bemött varför du tar ord som jag skriver för att argumentera mot något som jag inte har skrivit.

Att jag skulle skriva att socialtjänsten alltid gör rätt är också ord som du lägger i min mun. Det går tyvärr inte att diskutera så bra med någon som förvanskar det man skriver.
 
Och du har inte bemött varför du tar ord som jag skriver för att argumentera mot något som jag inte har skrivit.

Att jag skulle skriva att socialtjänsten alltid gör rätt är också ord som du lägger i min mun. Det går tyvärr inte att diskutera så bra med någon som förvanskar det man skriver.

Så du medger att fel begås?
 
Håller med Lenis i sakfrågan, puckon finns inom alla yrkeskategorier. Tror inte soc är förskonade från det, således kan man ha otur och drabbas personligen om just en av dom råkar få ärendet.

Jag hade också blivit rädd och upprörd om jag var TS. Ser det som en sund och naturlig reaktion. Att bli föremål för granskning av myndigheter är väl inget man bara rycker på axlarna åt.
 
Hellre orosanmälningar som inte visar sig ha fog än ett barn som mår dåligt! Typ hur många gånger som helst.

/krus, som har anmält en grannfamilj

(De vuxna blev förmodligen kränkta och allt möjligt, eftersom de är en så himla härlig familj så fort någon ser på men det går ju inte för sig att gång på gång notera hur de låter sin 7-åring utan tillsyn vara ansvarig för sina syskon, en funktionshindrad 4-åring samt en 1-åring. Vi bor dessutom bredvid en vältrafikerad väg och har hittat de här barnen både här och var.)
 

Liknande trådar

Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 019
Senast: mars
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag kommer emellanåt på mig själv med att ta en titt om min dotter @EmmaFilippa skrivit något här. Detta trots att jag mycket väl vet...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
17 235
Senast: MML
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har en tid funderat på att starta en "dagbokstråd" här. Inspirationen att göra det kommer till stor del från min dotter...
Svar
15
· Visningar
3 349
Senast: LiviaFilippa
·
Relationer Lååångt om min krångliga mor-dotter relation. Har i över ett halvår nu haft paus från min mor. Efter ännu ett storbråk så kände jag att...
Svar
13
· Visningar
2 619
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp