Favorithäng

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är min tredje sommar i det här huset och jag har hittills inte använt min stora veranda i någon större utsträckning. Den har mest varit förvaring till diverse prylar. Men undan för undan har jag röjt undan saker därifrån och strax före resan till Spanien gjorde jag ett sista ryck och gjorde klart. Längs ena kortsidan står det fortfarande lite grejer, men de stör inte.

Nu har verandan blivit ett favoritställe. Jag sitter där och äter. Och jag sitter där och broderar. För lite drygt en vecka sen så flyttade jag ut en säng dit, så nu sover jag där också och jag sover fantastiskt bra där.
IMG_20180708_191956_923.jpg

Och på mornarna så yogar jag där. Inte alla dagar men en del. Jag fick ju en liten spark i baken att komma igång med yogan igen medan jag var i Spanien och jag inser ju det att oavsett vad som är fel på mig så behöver jag yogan.

Det är bara mitt på dagen som jag inte kan vistas på verandan. Då är det för varmt. Men annars så hänger jag där ofta.

Jag har också börjat tapetsera i mitt kök. Det går långsamt, men det går framåt, lite varje dag. Jag tror det blir ett lyft när det är klart.
 

Härligt! Men det måste verkligen vara myggfritt där du bor - här kan vi inte ens sova med ett fönster öppet utan att få in en hel svärm av mygg..... :eek:
 
Hur undviker du blodvite vid den högra fönsterbrädan när du reser dig upp? :o
Jag har känselspröt överallt så jag vet var jag har den där brädan. ;)

Den kan också vara så att jag är van att sova med en kudde på min högra sida vilket gör att jag samtidigt får lite avstånd till väggen och brädan.
 
Aha, jag fattar. Tänkte bara på mig själv när jag vaknar mitt i natten och är vrålkissnödig. Hade fått sova med hjälm :meh:
Jag har en kudde under fönsterbrädan som är ovanför huvudet också. Den är väl egentligen mer ivägen men på bilden döljs den delvis av gardinen.

Så jag ligger väl lite ifrån de farliga zonerna och rullar ur sängen på något sätt. Hittills har jag inte slagit mig i alla fall. Värre är det i sovrummet faktiskt där jag smällt till sänglampan ett antal gånger.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag måste ta mig i kragen. Hela tiden. Det är inget som bara funkar automatiskt. Jag sitter och laddar och laddar hur länge som helst...
Svar
3
· Visningar
552
Senast: em-pirre
·
  • Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
1 820
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 514
Senast: kma
·
  • Artikel
Dagbok Utanför mitt hus så vistas regelbundet en kattuggla. Och ingen som har en egen kattuggla behöver nånsin en väckarklocka! 😄 (Det enda...
Svar
0
· Visningar
832
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp