Favoritkaka - vilken?

På ett kafé här i stan finns det nåt som är som toscakaka men med chokladkaka istället för sockerkaka under. Den är :d

För övrigt är den här tråden förut. Jag har inte plats för mer saker i min frys och nu vill jag ju baka meeeeeer :p
 
Fantastisk uppfinning.
http%3A%2F%2Frecept-nu.s3.amazonaws.com%2Fimages%2Fkalljasta-rimbobullar-fran-maja.jpg
Mmmmmm....
Men farmors blev mer upphöjda, tänkte att det var pga att de lades i bullform men ser nu att det ligger ngt papper under en på bilden där.. Skumt!
 
Snickerskaka! Vi kan inte ha dom hemma, jag äter upp dom på en gång...
Sen är jag alldeles för förtjust i Ballerina bites med jordgubbssmak också. Min sambo hävdar att man ska äta dom ett par åt gången till kaffet. Jag hävdar att de är som smågodis och att man äter en påse åt gången. :angel:
 
Till alla upprörda som känner att de blivit fast i kakträsket, inte kan tänka på annat än kaka, bakat för kung och fosterland sedan tråden skapades.

Vila i trygg förvissning om att jag fått mitt straff. Jag betvivlar att det gått många minuter mellan mina kaktankar. Jag är m e m besatt av tanken på kanelkakor.

Känns verkligen sunt. Inte. :cautious:
 
Jag har insett att jag saknar riktigt bra bagerier. Det är väldigt få konditorier och bagerier som säljer riktiga småkakor. Ofta är det ju de större kedjorna med sina gigantiska muffins som härskar, och inte har mina närbagerier något särskilt kul utbud av småkakor.

Jo, Vismarlöv har ett fantastiskt kafé med goda småkakor som även säljs i påse, men här finns ett par förslag jag hittills inte sett till salu.

Ska jag behöva BAKA?!:nailbiting:

Har du besökt Bengts konditori i "min" kommun? :d
 
Farmors Bestefarskaka!
Fick receptet en gång men det har lyckats försvinna :cry:
Får kolla om mamma eller syrran har det någonstans.
Ev. hoppas på att farmor har en dag då hon är "hemma" :(
 
Halländska snöbollar! Mjuka lite kompakta mandelmaränger som klistras ihop med ett generöst lager mockakräm - typ som makroner i jätteformat fast saftigare och, pja, goda. Mamma brukar baka dem till jul och de är ljuuuvliga - precis rätt balans av på tok för mycket socker och alldeles för mycket smör. :d

Fan, undrar om det är för sent att ringa morsan och be om receptet.
 
Halländska snöbollar! Mjuka lite kompakta mandelmaränger som klistras ihop med ett generöst lager mockakräm - typ som makroner i jätteformat fast saftigare och, pja, goda. Mamma brukar baka dem till jul och de är ljuuuvliga - precis rätt balans av på tok för mycket socker och alldeles för mycket smör. :d

Fan, undrar om det är för sent att ringa morsan och be om receptet.
Det där måste jag testa :d
Har du lust att dela med dig av receptet om du får tag i det?
 
Min farmors hembakta bondkakor!:d
Och farmors saffranslängder med extra mycket saffran.:love:
Och mormors brysselkex...:d

Tyvärr finns inte dessa damer med oss längre.:(
 
Igår var en bra dag. Igår var en återföreningens dag. Igår fick de så till slut varann - Mineur och päronbågarna. De såg lite mer ut som hundbajs än jag kom ihåg dem, men i övrigt var det inte mycket som hade ändrats. Det blev ett oerhört kärt, kladdigt och njutningsfullt återseende.

12071606_10153255732505677_890652408_n_5616f4529606ee717a9a7e68.jpg


(OBS! Jag åt faktiskt inte alla tre på en gång. Jag lämnade nog minst två och en halv minuters mellanrum emellan varje. Minst.)
 

Liknande trådar

Samhälle Människor verkar i allmänhet haka upp sig på de närmaste små detaljerna. Och missa hur de stora sammanhangen påverkar de villkor som vi...
6 7 8
Svar
159
· Visningar
6 128
Senast: Inte_Ung
·
Mat Eftersom jag älskar Great British Bakeoff tänkte jag kolla på Hela Sverige Bakar. Och vet inte om det är just säsong 11, men deltagarna...
Svar
9
· Visningar
615
Senast: Jeps
·
  • Låst
Samhälle Jag har funderat en hel del på svenskars relation till religion och speciellt kristendom. Jag vill först säga att jag inte lägga några...
68 69 70
Svar
1 380
· Visningar
39 506
Senast: Mineur
·
Hästvård Hejsan, Min häst tror jag har sträckt sig men behöver lite rådgivning. Hon stog i en väldigt isig hage (vi har spärrat av den delen när...
2
Svar
20
· Visningar
1 170
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp