Hmm det var ju inge vidare. Slut på tips :-)Tack. Men det är att de blir hårda i mitten som är problemet.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hmm det var ju inge vidare. Slut på tips :-)Tack. Men det är att de blir hårda i mitten som är problemet.
Eller hurDet värsta är ju på café när de har mage att servera morotskaka med vanlig glasyr på florsocker och vatten.Utan frosting på färskost är det ingen morotskaka!
(och är det saftigheten i kakan man gillar kan jag tipsa om att byta morot mot squash... MUMS!)
Och så ska det vara lime i frostingen, för att få lite lagom syrlighet!Eller hurDet ska vara rejält med färskost och inte så mycket florsocker och själva kakan ska vara kryddig inte bara söt.
Du måste vara skåning?![]()
![]()
Min granne har sommarcafé, enbart hembakat med dels gamla godingar och dels nya idéer, helt livsfarligt! Dessutom bakar hon matbröd själv och gör helt underbara mackor. Tack och lov att hon bara har öppet på sommaren, annars skulle min vikt stiga i allt för hög hastighet. Under vintern brukar vi gå promenader ihop och försöker motionera bort de där extra kilona som jag har fått på sommaren, hon hinner inte lägga på sig då för då sliter hon som ett djur. Men då och då under vintern bjuder hon in på kaffekalasJag har insett att jag saknar riktigt bra bagerier. Det är väldigt få konditorier och bagerier som säljer riktiga småkakor. Ofta är det ju de större kedjorna med sina gigantiska muffins som härskar, och inte har mina närbagerier något särskilt kul utbud av småkakor.
Jo, Vismarlöv har ett fantastiskt kafé med goda småkakor som även säljs i påse, men här finns ett par förslag jag hittills inte sett till salu.
Ska jag behöva BAKA?!![]()
Tänkte lite! Ett tips som jag fick av mormor, när du brynt smöret och ska blanda det med resten av ingredienserna, ta inte med bottensatsen! Jag kan inte säga varför eller om det hjälper dig, men jag gör så![]()
Semla - originalet ska det vara, och den ska ätas med varm mjölk
Kanelbullar med mycket smör
Bullar med mandelmassa
Äppelkaka med vaniljsås
Rabarberpaj med vaniljsås
Toscakaka
Kolakakor
Jag måste vara den enda på buke som inte gillar chokladkakor och kladdkakor![]()
Nejnej, det ska vara Sarah Bernard med chokladtryffel!
Om två av varandra oberoende ökensand-bagare gör så måste det vara sant!Det tipset fick jag av farmor och det hjälper fast jag vet inte varför. Jag har provat båda metoderna.![]()
Jag har lärt mig att chokladbiskvier är fyllda med chokladsmörkräm, Sarah Bernardt är fyllda med chokladtryffel.Vad är det egentligen för skillnad på en SarahBernad och en vanlig biskvie? *okunnig*
Efter googling, här kallas de samma sak!![]()
http://www.recept.nu/nyhetsmorgon/monika-ahlberg/sarah-bernhardt-chokladbiskvier/
/mockarutor.kärleksmums/chokladrutor/snoddas
7/11:s brownies är fruktansvärt goda. Och beroendeframkallande som bara den. Det är en farlig tur att det inte finns något 7/11 nära jobbet för jag hade lätt kunnat peta i mig ett tiotal om dagen.