Bukefalos 28 år!

Feg Border Collie, törs inte valla!

Sv: Feg Border Collie, törs inte valla!

Inga hundar är lika när det gäller vallhundar. Man kan alltid lyckas köpa fel och hunden kanske skulle kunna vara en mycket bättre får än nöthund.
Men när det gäller en unghund så skall man först ge dom en chans att lära sig rätt!
Och visst finns det dom som alltid tar den lätta vägen ut och ratar sin hund när den inte gör rätt första åren och missar många gånger en kanonhund! Det kanske slutar med att du skaffar en stor fårbesättning istället/också:-)
Gnist har gett dig min hemsida, hör av dig så skall jag hjälpa dig på rätt spår, har en som kommer från Umeå på kurs i juni. Du har en bra härstamning i hunden!
 
Sv: Feg Border Collie, törs inte valla!

Inga hundar är lika när det gäller vallhundar. Man kan alltid lyckas köpa fel och hunden kanske skulle kunna vara en mycket bättre får än nöthund.
Men när det gäller en unghund så skall man först ge dom en chans att lära sig rätt!
Och visst finns det dom som alltid tar den lätta vägen ut och ratar sin hund när den inte gör rätt första åren och missar många gånger en kanonhund! Det kanske slutar med att du skaffar en stor fårbesättning istället/också:-)
Gnist har gett dig min hemsida, hör av dig så skall jag hjälpa dig på rätt spår, har en som kommer från Umeå på kurs i juni. Du har en bra härstamning i hunden!


Ja, man kanske ska skaffa en fårarmé åxå. :D Min gamla hund tyckte alltid att får var trista dom gånger hon fick möjlighet att testa, hon gillar drag under galoscherna. :)

Precis så känner jag, tänk om jag missar en bra hund bara för att hon inte är lik min gamla hund. Det vore ju trist! :( Och eftersom min erfarenhet mest är med en hund som är tuff, orädd med mycket känsla för det hon gör så försöker jag att hitta "rätt rytm" just för denna hund, utan att klanta mig, vilket inte är lätt.

Ska kolla in din hemsida så får vi höras. :)

Tack, Kicki :)
 
Sv: Feg Border Collie, törs inte valla!

Min mammas border collie älskar att valla kor och hästar nja i stort sätt allt UTOM FÅR!
 

Liknande trådar

Övr. Hund blev ganska förvånad/chockad över detta och vill nu höra av er som är lite mer insatta i hundavel vad ni anser... familjen har en...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
18 893
Senast: vallhund
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp