Fel reklammusik?

Jag tror att du nämnt det tidigare! Jag vet att någon bukefalist nämnt något sådant i alla fall! Jag har alltid ogillat låten men nu när den låten börjar spelas någonstans så börjar jag tänka på hur ett sådant bildspel skulle kunna se ut... Såå nu stänger jag av radion om den låten börjar spelas, jag blir direkt illamående av den.
Ja jag har nog nämnt det innan. Det var så himla starkt. Speciellt när vi var på boende för utsatta kvinnor och hade pratat om deras verksamhet samt fakta hela dagen. Sen avslutades dagen med bildspel på utsatta kvinnor. Bilder av typen polisen tar när de fotograferar skador. Jag blev fysiskt illamående
 
Men jag älskar Jolene! Den tar upp just den aspekt jag tycker sämst om när det gäller otrohet: kampen om en man mellan två kvinnor. På ett så underbart patetiskt sätt ... I'm begging of you please don't take my man. :love:

:laugh:

Men... Va? Du gillar den för att den är patetisk?

*unfriend*
 
Som Jolene! (Som dök upp i cover-tråden... :D) Jag hatar den låten! Men nog fan finns det folk som tycker den är romantisk... :love: :banghead:

Eller - *ryyyyyyys* - Delilah! :wtf::rage::banghead::wtf:

Hahaha, jag gillar Jolene, den är klassisk kvinnlig country i samma tradition som stand by your man, the squaw is on the warpath tonight, unwed father, You ain't woman to take my man, alla på samma tema där en annan kvinna hotar sångarens förhållande/äktenskap. Det var vad kvinnlig c&w handlade om då.

Delilah håller jag med dig om, avskyr både låt och sångare!
 
Delilah är ju en fantastisk låt! :o Inte 17 vill jag ut och mörda nån för det. Lustigt nog så har jag flera av ovan nämnda låtar med på spellistan "Världens bästa låtar"... (Inte Jolene!)
 
Kvinnliga murder ballads är ju faktiskt också en genre. Delilah, Banks of Ohio, Knoxville Girl, Cedartown, Georgia, Kim (Eminem), Where the Wild Roses Grow (Nick Cave), där en man dödar 'sin' kvinna för otrohet, för att hon vägrar att älska honom osv.

Undrar om någon någonsin skulle använda Cell Block Tango från Chicago som reklamsång? :grin:

 
"Du är den ende" har man hört folk som missuppfattat, t ex när de önskat sånger på radion. Har varit med om att "Du är det finaste jag vet" sjungits i en gudstjänst, och det passade kanske inte riktigt ...
 
Lite OT så gifte sig några bekanta till Lady Gagas "bad romance". Reagerade lite på titeln men efter att läst igenom texten kände jag att den var lite passande ändå ;)
 
Just nu är det något bilmärke som kör delar av Nina Simone Sinnerman i sin reklam för en SUV. Sången handlar om yttersta dagen eventuellt den räkenskapens dag som skulle inträffa när rasåtskillnaden övergavs.De kör bara codans "Power" men jag undrar om det är klimatförändringarna de tänker på.

So I run to the lord, please hide me lord
Don't you see me prayin'?
Don't you see me down here prayin'?
But the lord said, go to the devil
The lord said, go to the devil
He said, go to the devil
All along dem day
So I ran to the devil, he was waitin'
I ran to the devil, he was waitin'
Ran to the devil, he was waitin'
All on that day
I cried -
Power!!!!!!!
(Power to da lord)
X8

Oh va sugen jag blev på en ny bil nu!
 
Har inget emot låtar med "dåligt" innehåll egentligen. Det är en historia som berättas, inget rättesnöre att leva efter ju. Alla känslor, tankar och händelser är inte politiskt korrekta, därmed så tycker jag inte berättande ska poleras, slipas och läggas tillrätta. Det är inte propaganda, utan ett konstnärligt uttryck. Konst petar ibland i ämnen som är mer eller mindre tabu.

Däremot att välja en låt till sin säljpropaganda, som har rakt motsatt budskap än vad man vill ha fram blir lite :rofl::rofl:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Den korta versionen: Jag har inte tagit gynekologiskt cellprov på 8 år och har nu drabbats av dödsångest. Den längre versionen: Jag...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 372
Senast: Voeux
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 576
Senast: Imna
·
Tjatter Best in show Det är dagen då årets sista hundutställning ska avgöras. Den som vinner BIS får den åtråvärda titeln ”Årets hund”, något...
41 42 43
Svar
852
· Visningar
27 978
Senast: Snurrfian
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
22 984
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp