Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det har jag tänkt på. Med bebisar och små barn händer det ju ideligen. Man förstår att de blir trötta.Jag tänkte på det igår. Jag hämtade dottern sovande på förskolan. La ner henne i vagnen och promenerade iväg till ett BVC besök.
Så då vaknade hon ju på ett annat ställe än hon somnade!
Fördelen var ju att hon fick sova 35minuter till. Än om jag behövt väcka henne först och sen ta oss dit. Nu kunde hon ju sova hela restiden.
Hon är för liten för att prata med om det innan på begripligt sätt.
Kändes lite elakt, även om hon verkade ta noll illa upp!
Jag gör samma alla vanliga morgnar, dvs kämpar mig upp ur sängen, fixar kaffe. Men det finns ingen autopilot. Jag skjuter upp, jag funderar på var jag är, vad klockan är, vad det är för årstid, med mera med mera, innan jag inser att jag - surprice, surprice - ska upp och cykla till jobbet. Folk som pratar om rutiner, autopilot, vana - jag fattar inte vad de menar. Jag uppfinner liksom dagen på nytt - och i starkt upplevt motstånd - varje dag.
Ja, alltså, jag vet ju inte hur det hade varit annars. Jag trodde tills ganska nyligen att om inte alla, så fler än hälften, är likadana. Det blir ju inte mindre jobbigt av att vara vanligt, men jag har nog tänkt mig att det är väldigt normalt. Att livet inte är lättsammare än så. Genom sig själv känner man andra (tror man), osv.Det kostar så fruktansvärt mycket energi att ständigt behöva ägna sig åt någon form av beslutsfattande istället för att rulla på i rutin. Trots att det är exakt samma saker man gör i praktiken.![]()
Är pga sömnmedicin alltid väldigt trött när jag vaknar och det tar en stund innan jag är fullt vaken.