I mitt fall med Bahnhof (men jag behövde bara byta till 100/100) berodde det på att Telia Öppen Fiber slutat leverera med hastigheten 100/10 Mbit/s. Så antagligen hade jag fått samma problem oavsett vilket företag jag än valt för fiber. Priskillnaden 100/10 och 100/100 var dock inte så stor.
Men kan Telia leverera 100 i upplänk kan de naturligtvis också leverera 10. Jag skulle be om en mycket mer detaljerad teknisk förklaring, så får den som levererar den skämmas. Om jag ändå blev tvingad till 100 i upplänk skulle jag terrorsända tv-serier upp till någon molntjänst varje dag. Snittanvändaren behöver inte 100 upp, och det är fult av leverantörerna att låtsas. Alltså utnyttja upplänken till max.
 
I mitt fall med Bahnhof (men jag behövde bara byta till 100/100) berodde det på att Telia Öppen Fiber slutat leverera med hastigheten 100/10 Mbit/s. Så antagligen hade jag fått samma problem oavsett vilket företag jag än valt för fiber. Priskillnaden 100/10 och 100/100 var dock inte så stor.
Det där är ren bull shit. Min fiber är via Telia Öppen fiber och jag har betydligt mindre 100/100 (via Bredband 2 tror jag) utan några problem. De försöker bara lura dig.
 
Det där är ren bull shit. Min fiber är via Telia Öppen fiber och jag har betydligt mindre 100/100 (via Bredband 2 tror jag) utan några problem. De försöker bara lura dig.
Det är Telia Öppen Fiber som ändrat vad som går att välja till min adress. Kollar jag på bredbandswebben, vilka som levererar fiber till min adress, så erbjuder ingen 100/10 numera. Det är 10/10 eller 100/100 eller högre.
För mig som inte fick så stor prisskillnad så är det inget jag lägger ner energi på och ifrågasätter varför Telia Öppen Fiber ändrat.

Däremot tycker jag synd om @Lovisaleonora som fått större förändring från 100/10 till 250/100. Det är troligtvis större prisskillnad.
 
Men kan Telia leverera 100 i upplänk kan de naturligtvis också leverera 10. Jag skulle be om en mycket mer detaljerad teknisk förklaring, så får den som levererar den skämmas. Om jag ändå blev tvingad till 100 i upplänk skulle jag terrorsända tv-serier upp till någon molntjänst varje dag. Snittanvändaren behöver inte 100 upp, och det är fult av leverantörerna att låtsas. Alltså utnyttja upplänken till max.

Vi väljer alla vad vi lägger energi på. För mig är det inte värt att lägga energi på att bråka över en så liten kostnadsskillnad. Särskilt inte när inget av de företag som erbjuder fiber till adressen erbjuder 100/10 utan det är 10/10,100/100 eller högre numera.
 
Det där är ren bull shit. Min fiber är via Telia Öppen fiber och jag har betydligt mindre 100/100 (via Bredband 2 tror jag) utan några problem. De försöker bara lura dig.
Nämen det kan vara skillnader i uppkopplingshastighet var du bor beroende på hårdvara och längd till server. Det är ljusvågor det är frågan om och även om de förstärks utmed vägen så finns det fysiska och ekonomiska begränsningar.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag och min partner har nyligen köpt hus. Jag säljer därför mitt nuvarande hus och lägger in hela vinsten och lite till i nya bostaden...
Svar
16
· Visningar
989
Senast: Human
·
Tjatter En gång för länge sedan (så länge sedan att du inte var född, och kanske inte heller dina föräldrar) var det 4 barn som på grund av...
39 40 41
Svar
804
· Visningar
15 246
Senast: cirkus
·
Juridik & Ekonomi Hej. Jag hoppas att här finns några som mer kunskap än mig i hur polisen hanterar den här typen av situationer. Vi har fått mycket...
Svar
14
· Visningar
2 313
Senast: Rosett
·
Samhälle Rent krasst, vilken tidning ska unga läsa? Jag känner ingen som har papperstidning längre. Inte ens mina föräldrar som alltid hade när...
2
Svar
39
· Visningar
1 189
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp