Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
fri surf får man inte via fiber om du inte menare wifi hemma
Kolla upp hur de olika bolagens kundtjänst fungerar om något skulle strula
Vi bor i skogen utan grannar.Fråga din granne eller någon mer ansvarig vad de väljer och välj samma.
Vadå inte fri surf? Jag har fiber och har inga begränsningar i hur mycket jag använder nätet. Jag har Telia som leverantör så de har i alla fall fri surf. Det har inte varit några problem med supporten heller i de få fall jag varit tvungen att kontakta dem.fri surf får man inte via fiber om du inte menare wifi hemma
Kolla upp hur de olika bolagens kundtjänst fungerar om något skulle strula
Jag har Bahnhof och är väldigt nöjd med dom, har snabbt internet och tycker inte det är speciellt dyrt med tanke på vad jag får för pengar och hur mycket jag använder internet när jag är hemma.Vi har fått fiber framdraget till huset. Vi är båda helt ointresserade och därmed helt obegåvade vad gäller teknik.
Vad ska man välja för leverantör?
Vi vill ha fri surf sas och gärna inte betala mer än man måste.
Tacksam för hjälp!
Välj ut några leverantörer och kolla om de kan leverera till er adress. Kolla vad de kostar och välj det som känns vettigast. Brukar funka bra att kolla på nätet.Vi har fått fiber framdraget till huset. Vi är båda helt ointresserade och därmed helt obegåvade vad gäller teknik.
Tacksam för hjälp!
Vi har också Bahnhof. Främst för deras vidmakthållande av någon slags integritetspolitik , enligt min gubbe, men deras hjälp har fungerat bra när jag haft problem. Jag jobbar mycket hemma så jag tror det är jag mest som ringer vid avbrott egen eller andras förskyllan. Supporten har varit så snälla så. 10/100 eller 100/100 räcker väl men öka vid mycket spel hemma eller livestreaming. 10 ut och 100 hem. Jag undrar om vi kan få 1000 men kanske. Nu är min dator den största segbollen.Vi bor i skogen utan grannar.![]()
Det verkar helt enkelt som jag bara får ta mig tiden att försöka sätta mig in i det.
Jag är lite för sliten för det nu egentligen. Men men..
Hur motiverade Bahnhof det? Byt operatör.Vi har tyvärr problem med Bahnhof, precis fått en tvångsuppgradering av hastigheten (från 100/10 till 250/100) med tillhörande prishöjning. Mindre än en månad (uppsägningstiden) framförhållning.
Däremot är det sant att det är skummisarnas nätverk, med hänvisning till att det är integritetsskyddat.
Kräv mellanskillnaden på förskottsbetalningen tillbaka, en månads uppsägningstid har de väl? Meddela dem att du kommer att diskutera frågan på alla bredbandsforum som räknas, hittills har alla du pratat med blivit helt förskräckta över Bahnhofs gangstermetoder, och flera av dem som också har Bahnhof funderar att byta eftersom de inte vill vara med om något liknande.Det behövde de inte. De berättade mycket vänligt att så var det, sug fetluva och byt om tre månader om det inte passar.
Dessutom har jag förskottsbetalt ett kvartal och de kommer skicka mellanskillnaden på inkasso om jag inte betalar mellanskillnad för perioden.
Mycket sympatiskt bolag.
Det finns inget allmängiltigt svar, eftersom det organisatoriskt kan se ut på många olika sätt.Vi har fått fiber framdraget till huset. Vi är båda helt ointresserade och därmed helt obegåvade vad gäller teknik.
Tacksam för hjälp!
I mitt fall med Bahnhof (men jag behövde bara byta till 100/100) berodde det på att Telia Öppen Fiber slutat leverera med hastigheten 100/10 Mbit/s. Så antagligen hade jag fått samma problem oavsett vilket företag jag än valt för fiber. Priskillnaden 100/10 och 100/100 var dock inte så stor.Hur motiverade Bahnhof det? Byt operatör.