Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag är ev. inne på att köpa en bomlös dressyrsadel, men tankarna går lite i kors hos mig. Ena stunden tycker jag bomlöst verkar toppen, nästa stund oroar jag mig för att det kanske inte är så bra som säljare får det att låta som.
Tex är jag lite fundersam på vad det är som hindrar en bomlös sadel från att "kollapsa" på mitten, dvs där man sätter sig. Vad är det alltså som hindrar sadeln från att sjunka ner mkt där man sitter och lätta i fram och bak?
Den har ju två helt vanliga stoppade bossor under, och de är faktiskt ganska stabila, man kan inte vika ihop sadeln som en vojlock precis. Sedan har den ju som en liten minibom i fram som håller ihop formen så att den inte bara delar på sig och glider ner på var sida om ryggraden. Till detta har den två typ plastskenor som ligger längs med bossorna och hjälper dem med stabiliteten. Det är ingen risk att man klämmer ihop den här i första taget
Sen den du har, islandsmodellen, ser väldigt "baksutten" ut - som jag antar att islandssadlar ska vara... (varför, förresten)
Vi vill ha sadeln lite flatare eftersom vi vill kunna sätta oss lite längre bak vid passläggningar. Sen personligen vill jag kunna sätta mig lite som jag vill, och inte bli låst som jag upplever att vanliga dressyrsadlar blir.
Det jag undrar är om dressyrmodellen är likadan? Någon som vet det? På en bild som jag sett så ser den inte ut att vara det. Ser mer "korrekt" ut - ja - som en vanlig dressyrsadel alltså.
Jag har inte heller sett dressyren live (ännu) men den ska ju vara precis som en vanlig dressyrsadel med lite djupare sits.
Undrar också vad det var Lovisaeleonora_ menade med tankevurpan, fattar fortfarande inte?Läste i en annan tråd att det verkar som hennes ex gick direkt i retur? Vad var det som gjorde den nya Startrekken så dålig enligt henne?
Tacksam för svar till mig som har noll erfarenhet av bomlösa sadlar.![]()
Vi vill ha sadeln lite flatare eftersom vi vill kunna sätta oss lite längre bak vid passläggningar. Sen personligen vill jag kunna sätta mig lite som jag vill, och inte bli låst som jag upplever att vanliga dressyrsadlar blir.Sen den du har, islandsmodellen, ser väldigt "baksutten" ut - som jag antar att islandssadlar ska vara... (varför, förresten )
Igår vart jag mest besviken i hela världen
Skitsmal kanal, bossorna sitter inte fästade mot sadeln utan är som två nästan helt lösa korvar, jättetjocka bossor och dessutom är hela härligheten så sned att man inte tror sina ögon
Har de haft sommarvikarier i "Bregottfabriken" tro?
Tur att man har Islandshäst![]()