Fick tillbaka en utmärglad häst efter 2 månader....

Njaaa inte lånar jag ut någon häst igen, fast har två utlånade som jag hade lånat ut innan detta hände och dom har varit där i många år och får stanna.
Skall jag låna ut till någon ny så blir det till grannen eller nått så jag kan ha det under uppsikt!
Jag vet faktiskt inte hur dom har koll på detta att dom som får förbud inte har djur igen..............
 
jag har varit med om samma sak lämnade ut min unghätst på foder och jag junde inte komma ut på 8 veckor men jag hade telefonkontakt och allt gick så bra sa hon och hon skröt om hästen och allt var sååå bra
Hon ringde och sa att hon inte fick stå kvar i stallet då det bytt ägare och den nya skulle inte ha hästar. Och i det nya stallet fick man inte ha hingstar och visst det var ju inge problem med det tänktejag.
Men 2 månaders uppsägningstid hade hon å hon frågade om jag kunde ta tillbaka hästen tidigare visst med du får stå för stallhyran i 2 månader som enligt kontraktet okisa hon.jag letade efter en ny fodervärd och hittade en och vi skulle åka ut å kolla på han och jag fick en chock!!!!
Hästen stod i skit upp till öronen han hade inte fått gått ut på 8 veckor :mad:
Hon hade blivit rädd för han hennes 4 andra hästar var såå fina så med rena fina boxar och borstade och täckade :mad:
Hästen gick dessutom inte att hantera(inter så konstigt efter 8 veckor i en box på 3x3 meter)
Fodervärden hävdade att hästen var såå snäll att hantera när jag sa att oki bevisa det kom och led hästen i alla gångarter borsta han på gången och ta på alla benen. Hon kom aldrig hon vågade inte ens lämna han hos den nya fodervärden utan skickade hennes pappa. FEGIS!!!

jJag gjorde en anmälan och ligger idag i strid med henne jag kräver 5000 för stallhyran för dessa 2 månaderna uppsägningstid. 1000 kronor för veterinärbesiktingen som jag var tvungen att göra på att som han såg ut mmager och lusig=(
och minst 10000:- för sveda och verk på hästen. minst 10000:- för all träning och tid som vi lagt ut på kiropraktor massörer träningar mm mm för att få ordning på han!!
 
uppdatering;

hästen har återhämtat sig såpass att den är pigg och mår skapligt. Är fortfarande lite tunn, och är lite reserverad mot främlingar.
skadan har läkt ut efter mycket om och men.
fodervärden är anmäld, men har gått under jorden.
flyttat någon annan stans.
foton är tagna någon vecka efter hästen hittades.
hälsovårdsnämnden är inkopplad.
 

Liknande trådar

B
Hästmänniskan Ponera följande scenario: Du lämnar ut en häst på foder med påskrivet standardavtal. Det är en prova på innan köp affär där hästen ska...
11 12 13
Svar
243
· Visningar
37 787
Senast: moholmarabs
·
Hästmänniskan Eventuellt ska jag, pga olika anledningar, låta min medryttare ta med sig min häst till ett hästjobb på en annan ort och ha henne...
Svar
4
· Visningar
993
Senast: pixietail
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp