Finns det gröna kortet kvar fortfarande?

holymary

Trådstartare
Jag red på ridskola och tävlade en del i yngre ålder (ca 10-15 år sedan), och hade därmed tagit grönt kort genom ridskolan. Sedan slutade jag rida i några år, tog upp det igen och har nu en härlig medryttarhäst. Efter en del träning känner jag nu vid 25 års ålder att det vore kul att starta någon LC eller LB bara för spänningens skull, och se hur det går! :)
Mina frågor är då:

Kan det vara så att mitt gröna kort finns kvar?
Är det gröna kortet kopplat till den klubb jag var medlem i?
Jag är inte medlem i någon klubb nu, det måste man väl vara för att tävla? Hur blir man medlem i en klubb rent praktiskt?

Trots många års ridning så känner jag mig helt novis i tävlingssammanhang på grund av uppehållet och är tacksam för er proffshjälp :)
 
Sv: Finns det gröna kortet kvar fortfarande?

det gröna kortet gäller, men du ska ju ha kvar det fysiska kortet s.a.s.
om klubben du tog kortet hos gjort sitt jobb och skickat in listan så kan de på distriktskansliet hjälpa dig om du tappat bort själva kortet.
 
Senast ändrad:
Sv: Finns det gröna kortet kvar fortfarande?

Medlem i en klubb blir man genom att söka medlemskap :). Bästa är väl att läsa på hemsidan på en klubb man är intresserad av.

Det Gröna Kortet är aldrig kopplat till någon specifik klubb

Har du ditt fysiska gröna kort kvar, så börja med att skapa ett konto i tävlingadatabasen tdb.ridsport.se och sen skicka eller mejla en kopia på ditt kort till ditt distrikt och be dom registrera det på ditt tdb-konto

Allt med tävlingar idag sker via tävlingsdatabasen, från licensansökan till anmälan och resultatregistrering. så surfa gärna runt där och kolla hur det fungerar.
Ett tips är också att ladda ner Tävlingsreglementet från ridsport.se och läsa på lite regler. Det har ändrat sig lite på dessa 10-15 år :)
 
Sv: Finns det gröna kortet kvar fortfarande?

Om du nån gång tidigare hade löst ryttarlicens under tiden gröna kortet var obligatoriskt så finns det redan kopplat till dig. Annars krävs det fysiska kortet alt. att kursledaren kan styrka att du faktiskt har haft det.
 

Liknande trådar

Dressyr Hej! Det börjar närma sig min fösta klass i LB:1 i dressyr men även min första tävling utan med min medryttarhäst. Och nervositeten...
Svar
6
· Visningar
2 710
Senast: Amanda_F
·
Kropp & Själ Konstig rubrik, men det är en fråga som gnagt i mig sedan en tid tillbaka. Hur ska en bära sig åt för att ge upp något som en inte själv...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
17 993
Senast: sorbifolia
·
Dressyr Med "de lättaste klasserna" här menat LC:1-LB:3, för storhäst. Tycker mig ha observerat en utveckling i den riktningen, bara under den...
2
Svar
21
· Visningar
3 857
Senast: Lobelia
·
Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
34 568
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp