Finns det nagelstärkare som funkar?

Trind var det enda som faktiskt gjorde skillnad på mina skiviga naglar men jag bestämde mig för att jag inte vill måla formaldehyd på händerna så nu har jag helt slutat lacka fingernaglarna eftersom allt inklusive underlack förstör dem :cry:
 
Kosttillskott hjälper. Zink och B-vitamin är bra för naglarna.
Finns ett kosttillskott på apoteket som är utformat just för naglar och hår också. Dyrt men bra.
Jag tar dom för håret men märker att naglarna växer som ogräs.
Har inte haft en enda självspricka på fingertopparna heller denna vinter vilket jag haft jämt på vintern så länge jag kan minnas
 
Mot skiviga naglar brukar nagelstärkare inte ha effekt (tvärtom, vissa nagelstärkare torkar ut och ger ännu mer tendens till skivighet eller sprickor i kanten). De flesta nagelstärkare är primärt designade för att göra mjuka naglar tåligare, vilket kan göra styva och torra naglar sköra istället.



Varför i hela världen är det viktigt att oljan luktar? Det finns tillräckligt många oljor med små molekyler, man måste inte välja en med doft.

Det är inte viktigt att den doftar, vilket jag inte heller skrev. Det viktiga är molekylerna.
 
Trind funkade jättebra för mig när jag var flitig och lackade varje dag och naglarna slutade skiva sig nästan direkt.
Och så olja, som många redan sagt.

Jag använde det här kitet
9E944322-4E80-48AB-A818-168666E6F380.jpeg
 
Och jag är doftallergiker så det är definitivt inget för mig. Dessutom tänker jag inte kladda med olja.
Bra nagelolja är tyvärr grunden för bra naglar. Man behöver smörja in och massera nagel och nagelband minst två gånger per dag. Ovanpå det får man hålla på med nagelstärkare varannan var tredje dag beroende på sort. Jag fick bra resultat av depends powerflex nagelstärkare och topplack ovanpå det ihop med deras nagelbandskräm och olja men man ska orka och ha tiden att pyssla med det också för ska naglarna hålla sig bra så gäller det att hålla på.
Tillskott hjälper säkerligen om man har brister men beror det på annat så hjälper inte det heller. Jag har aldrig kunnat använda nagellack, då trasas naglarna sönder helt så mina taskiga naglar beror inte på det heller. De skivar sig både på längden och tvären och blir hack i av inget alls ändå. Emellanåt spricker de vid nagelns bas vilket ger månader med krångel. Att skydda är det som fungerar bäst för min del. Handskar/vantar på vid kyla under 7-8 plusgrader redan och att alltid ha handskar/vantar på vid mekanisk nötning som t ex att väga hö och alltid handskar på vid blöta jobb.
Jag testade proffs gelnaglar vid ett tillfälle och fick verkligen en aha-upplevelse i hur det kan vara att ha bra naglar men mina naglar var mjuka som hud när gelnaglarna togs bort så nej, det var ingen permanent lösning för min del precis.
Taskiga naglar är skit!
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 365
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 151
Senast: Migo
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 313
Senast: Calmiche
·
Skola & Jobb Någon som kan bolla, ge råd eller vad som helst? Vill säga upp mig från mitt jobb eftersom jag vantrivs något fruktansvärt. Kort sagt...
Svar
15
· Visningar
1 558

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Ont i ryggen efter förlossning
  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Gråter du?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp