Finns det något gratis virusskydd att ladda ner?

A

Aip

Min abonemang har gått ut och ja, jag ska fixa nytt, men det blir liksom inte av. Finns det något man kan ladda ner som är hyfsat bra att ha under tiden?
 
ptja... det beror på hur länge du tänker ta på dig att skaffa nytt abonemang. :) många bra 'riktiga' antivirusprogram har en månads prövotid, då du kan köra programmet utan att betala. det kan ju vara värt att satsa på om du bara ska ha ha det tillfälligt. tyvärr känner jag inte till några bra gratis antivirusprogram jag kan tipsa om.

men sök på 'anti-virus software trial' på google.com så får du upp länkar till en hög med bra prövotidsversioner av bra antivirusprogram. mcafee, symantec och panda är väl 'erkänt bra' antivirusprogram.
 
sådana online-scanners är ibland (tyvärr inte alltid) riktigt bra uppdaterade och duktiga på att hitta även nya virusar. men det kan vara bra att ha ett antivirusprogram installerat på datorn som tar bort virusfiler när de laddas ned på datorn, innan de hunnit bli aktiva och redan gjort skada...
 
Webgate finns länkar till antivirus program var av två program är gratis( V catch o Anti-Vir). Men jag vet inte om dom är bra eller dålig...
 
Jag använder ett program som heter AVG, det finns i både free- och betalversion.

Det laddas hem från Grisoft

Har använt freeversionen i snart 2 år och har inte drabbats av virus under den tiden. Programmet varnar direkt!
Jag har iofs satt inställningarna på att kolla uppdateringar varje dag, ävenså kör jag programmet varje dag.
 
Om du Norton virusskydd så installera om det, så gäller det ett år till... funkade för mig.
 

Liknande trådar

Fordon När leasingen min bil går ut är planen att jag och sambon ska köpa en bil gemensamt. Nu har vi varsin men eftersom han har företagsbil...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
4 279
Kläder & Bli fin Ok, nu är det problem. Jag ska på 60-årsfirande och har inget att ha på mig 🙈 normalt går jag i jeans och hoodie och när värmen kommer...
2 3
Svar
59
· Visningar
3 677
  • Artikel
Dagbok Jag har kontakt med arbetsterapeut på habiliteringen och vi har börjat nysta i hur jag skulle kunna få en bättre fungerande vardag. Så...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
4 496
Senast: Wille
·
Relationer För nån några dagar sen hade sambon lagt in sommar däcken i bilen och jag fick uppgiften att åka till däckfirman för att få skifta...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
9 678
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur länge är din hund ensam?
  • Valp 2024
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

  • Stora shoppingtråden II
  • Löss
  • Världscupsfinalerna

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp