Finns det något sätt???

A

Ajano

Jag har en gammal bärbar dator utan brännare, som används med modem.
Har nu en ny dator genom jobbet som vi har bredband till.
Mitt problem är att jag har mängder med bilder i den gamla som jag vill flytta till tex pixbox eller få ut på något sätt så dom inte blir kvar där i, nån som kan ge mig ett tips hur man kan göra?
För ska man föra över bilderna till pixbox tex så får jag nog sitta tills nästa midsommar uppkopplad:devil:.

Alla tips välkomna!!!:bow:
 
Sv: Finns det något sätt???

Hur riksgammal är datorn? Har den en USB-port så borde du kunna använda ett fickminne eller någon annan form av portabel hårddisk som du låter bilderna mellanlanda i.
 
Senast ändrad:
Sv: Finns det något sätt???

Frågar chefen om du får ta med dig datorn och låna deras bredband efter arbetstid och för över bilderna?
 
Sv: Finns det något sätt???

Det är en compaq armada, vet inte riktigt hur många år den är, men den har iallafall en usb-port.
Det var ju ett bra förslag, det borde kunna funka, ska testa det.
 
Sv: Finns det något sätt???

Nej, sorry menade att jag har en sån där dator som man hyr/köper genom jobbet och den står här hemma.
Skulle man alltså kunna få den också att funka på bredbandet på nåt vis? Är helt novis på området, har använt modem i så många år.
 
Sv: Finns det något sätt???

Det är klart att du kan koppla upp din gamla laptop på bredbandet! Men har du ett fickminne till hands så är det förmodligen den snabbaste lösningen.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Klockan är inte ens 22, och det är kolsvart ute. Jag insåg att det bara är två veckor kvar, sedan kommer det vara solnedgång lagom tills...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 698
Senast: Therese1988
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 951
Senast: jemeni
·
  • Artikel
Dagbok När jag nu har köpt mig en gammal stuga med en väldigt stor karaktär så kändes det inte som att det fanns några alternativ - stugan bara...
2
Svar
28
· Visningar
2 173
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 061
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp