R

Rihonin

Jag har sedan länge haft ett akvarium. Men nu har jag fått ett till och jag bestämde mig att ett ska hålla 25*C och det andra max 20*c. Men vad finns det för algätare som kan vara i det kalla vattnet? Jag hade tänkt ha slöjstjärtar i det kalla för dom vill ju ha det lite kyligare för att må bra. Men de enda algätare ja vet är Flying Fox (ä inte säker på namnet men det är dom med ett svart streck på) och dom skall ha som lägst 22*c å absolut inte mindre har ja fått reda på.
Hur är det med sådana dära malar som "städar" botten på akvarier. Vilken temperatur vill dom ha? Skulle vilja ha en mal i varje akvarium. Vad för sorter skulle trivas hos mig?
Mina akvarium är inte så stora, men det ä inga "glasskåar" utan ruktiga akvarium..typ 30 liter i varje skulle ja eventuellt gissa på. Kanske lite mera.

Vad finns det annars för lättskötta fiskar som skulle passa ett mindre akvarium som har temperaturerna som jag har?

Jag har nu guppysar (det ä så kul när dom får barn :D ) och en flying fox. Hade tänkt ha black mollysar i dar oxå. Nu pratar vi om akvariet på 25*C.
Annars har ja inte kommit på några mer fisksorter man kan ha.

Tacksam för hjälp// Rihonin
 
Sv: Fiskar??

Tror inte att slöjstjärtar är en bra idé, de blir upp till 20-30 cm långa och behöver minst 100 liter för att trivas. De flesta malar blir också stora men det finns en del mindre algätare du kan ha, randig otocinclus funkar i mindre akvarier men de vill helst vara två eller fler tillsammans, temp 21-27 grader. Jag vet inga fiskar som vill ha så kallt vatten som passar i så små akvarier... du får väl gå ut o fånga några spigg eller nåt.

Mitt tips är att ha varmt i bägge akvarierna, och köra ett gäng tetror eller platy eller nåt. :)
 

Liknande trådar

Övr. Djur Tänker skaffa akvarium och undrar vad ni har för tips för att det ska bli så bra som möjligt! Planen var en kampfisk i ett mindre...
Svar
18
· Visningar
2 832
Senast: cute_beast
·
Övr. Djur Ja, jag vet att det har varit en del akvarietrådar här nu på sistone, men jag hoppas att ni orkar med en till? Det känns enklast att...
2
Svar
27
· Visningar
7 943
Senast: Mabuse
·
Övr. Djur Okej, jag kopierar in mitt inlägg från ett annat forum, om även någon av Bukes fisk- och akvariekunniga skulle vilja svara på mina...
2
Svar
33
· Visningar
5 105
Senast: aiquen
·
Övr. Djur Är helt novis på akvariefronten så ger ni mej dom svaren jag vill höra på mina frågor så ska jag läsa på ordentligt, annars lägger jag...
2
Svar
26
· Visningar
3 363
Senast: Gabbi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Tjockistråden 3
  • Bra hörlurar

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp