Fiskhamburgare

• Mat
  • Trådstartare Trådstartare Asko
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 33
  • Visningar Visningar 950

Bukefalos 30 år!

Resten lät väl bra, men Ketchup på fisken?! 😱😂
Tja, jag har väl mest bara bytt ut en vanlig hamburgare mot en fiskvariant och inte reflekterat så mycket över vad jag har på:D Känns dock som att jag inte hade velat ha dressingen utan ketchup? Men nu blir jag osäker och börjar tvivla på hur faen jag brukar göra då det var ett tag sen:eek: Får väl blir veckans projekt att lista ut! Haha. Hade ändå tänkt äta just fiskburgare!

Tja, jag har väl mest bara bytt ut en vanlig hamburgare mot en fiskvariant och inte reflekterat så mycket över vad jag har på:D Känns dock som att jag inte hade velat ha dressingen utan ketchup? Men nu blir jag osäker och börjar tvivla på hur faen jag brukar göra då det var ett tag sen:eek: Får väl blir veckans projekt att lista ut! Haha. Hade ändå tänkt äta just fiskburgare!
Gör en halva med och en utan och posta sen. :D Jag kan bara inte föreställa mig ketchup på fisken. Skulle i och för sig inte ha det på en kycklingburgare heller.

Gör en halva med och en utan och posta sen. :D Jag kan bara inte föreställa mig ketchup på fisken. Skulle i och för sig inte ha det på en kycklingburgare heller.
Tänk fiskpinnar som barn, hade du inte ketchup på dem då?

Det har t.o.m jag fortfarande ibland :o:angel:

Tror att britten i dig kikar fram här :angel::D
Tvärtom tänker jag, britterna älskar ju sin "tomato sauce". :p Bara det att de gärna häller extra vinäger på toppen!

När vi åt fiskpinnar hemma var det med något liknande tartarsås, citron eller någon typ av creme fraiche med citronpeppar eller så. Det tycker jag är jättegott på fiskburgare också! :)

Jag har aldrig i hela mitt liv ätit fiskpinnar, sådana köpes alltså, förutom i skolmatsalen. Någon ketchup var det definitivt inte tal om där utan typ kall sås med dill och citron.
Du borde prova igen! Fiskpinnar kan vara jättegott (om man gillar vit, panerad fisk förstås.), särskilt välstekt, saltad och med tillbehör. I macka eller wrap är inte alls fel. :) Ketchup valfritt. :D

Du borde prova igen! Fiskpinnar kan vara jättegott (om man gillar vit, panerad fisk förstås.), särskilt välstekt, saltad och med tillbehör. I macka eller wrap är inte alls fel. :) Ketchup valfritt. :D

Jag tycker att det är urtråkigt :rofl: Föredrar t.ex. rökt regnbåge, inlagd sill, en krämig fiskgratäng eller en asiatiskt kryddad laxfilé.
I en wrap hade jag kört med t.ex. kryddig tonfiskröra eller liknande.
Att folk gillar fiskpinnar fattar jag eftersom det annars inte hade sålts. Men ketchup på, när för tusan, där går en gräns :D

Jag tycker att det är urtråkigt :rofl: Föredrar t.ex. rökt regnbåge, inlagd sill, en krämig fiskgratäng eller en asiatiskt kryddad laxfilé.
I en wrap hade jag kört med t.ex. kryddig tonfiskröra eller liknande.
Att folk gillar fiskpinnar fattar jag eftersom det annars inte hade sålts. Men ketchup på, när för tusan, där går en gräns :D
Fast det är ju helt olika rätter. Man kan ju också gilla både hamburgare, beef tartare, lasagne och en god stek fast på olika sätt tänker jag. :) En fiskburgare kan vara både tråkig och riktigt kul, liksom fiskpinnar.
(jag håller dock med om ketchup, men to each their own. :D )

Fast det är ju helt olika rätter. Man kan ju också gilla både hamburgare, beef tartare, lasagne och en god stek fast på olika sätt tänker jag. :) En fiskburgare kan vara både tråkig och riktigt kul, liksom fiskpinnar.
(jag håller dock med om ketchup, men to each their own. :D )

Ja, absolut. Men om ämnet är fiskrätter så hade jag aldrig valt fiskpinnar. Det är nog helt enkelt att jag tycker att panering är tämligen trist :)

• Gilla
Reactions: Sel

Liknande trådar

• Torr och hårdtuggad lax....
  • Vad kan vi äta?
  • Dundersnabb fredagsmiddag.
  • Göra gröt i mikro (hjälp mig...)

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund