Bukefalos 28 år!

Fjällräven classic

Sv: Fjällräven classic

Nej, kortisonet är nog mer användbart här på sydligare breddgrader:)

Mygg o knott har vi heller aldrig besvärats av på fjällen men däremot på vägen upp när vi övernattade i Dalarna - vilket helvete på jorden!!:eek:

Vi har aldrig haft ngt annat problem än just tassar när det gäller hundarna på fjällvandringar.
 
Sv: Fjällräven classic

Såja nu har vi fått våran "specialsydda" klövjeväska från Snowdogs och den är verkligen fin:love:
Testade den lite försiktigt på vovven i e.m, en fråga bara hur hårt ska man spänna om magen?
 
Sv: Fjällräven classic

Vi satte aldrig klövjeväska på våra, de latmaskarna slapp bära så det var matte o husse som fick ta desto mer:D

Vad avundsjuk jag blir att ni ska på äventyr, det var ett tag sen vi kunde åka iväg.
 
Sv: Fjällräven classic

Såja nu har vi fått våran "specialsydda" klövjeväska från Snowdogs och den är verkligen fin:love:
Testade den lite försiktigt på vovven i e.m, en fråga bara hur hårt ska man spänna om magen?

Det ska sitta rätt löst. Det är mest för att förhindra att de flaxar. Om jag inte minns fel får man med en beskrivning.
 
Sv: Fjällräven classic

men hörni
Vad kan en stadig typ på 40 kg bära fulltränad och vad börjar man med (ja tom väska naturligtvis men sen) och hur fort bygger man på?
 
Sv: Fjällräven classic

Vad kul det låter! En kompis gick den med sin hund för ett par år sedan och hon nämnde också det om tassarna, men annars gick det bra.
:laugh:
 
Sv: Fjällräven classic

Ja jag har även köpt deras tasskydd, (Snowdogs). Igår när jag satte väskan på honom så verkade det precis som att han "skämdes:o" och när han sen även fick tasskydd på(bara fram till en början) så nästan "ramlade" han:eek: när han skulle sätta ner benen, stackaren:love:. Eftersom han är klickertränad ska jag försöka "klicka in" grejorna på honom.
 
Sv: Fjällräven classic

Tyvärr måste hon ha missat att skicka en beskrivning, får väl höra om hon kan göra det. Men man får väl gå lite på känsla och ändra lite allteftersom kanske:idea:
 
Sv: Fjällräven classic

Ja så har vi tränat med väska hela vintern. Tänkte på en sak:idea: vad för koppel ska man ha? Vanligt kort, långlina (el. den kanske "fastnar" i allt), flexi!? Jag kommer att ha det fast ett sådant där midjebälte, (kommer inte ihåg vad det heter!!). Andra bra tips??
 

Liknande trådar

Hundträning Jag behöver råd från er! Vi har en hund som är strax över 1 år. Hon skäller oerhört mycket på andra hundar. Vi har verkligen försökt...
2
Svar
30
· Visningar
1 707
Övr. Hund Har någon tips på en form av pall eller liknande som går att ha vid fotänden av en säng? Behovet är till en hund som lättare ska kunna...
Svar
9
· Visningar
447
L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 495
Senast: LiviaFilippa
·
Övr. Hund Hej! I år är året då det äntligen kanske blir en hund! 33 år av väntan för min del... Har haft corgi och golden innan men det har varit...
2
Svar
34
· Visningar
2 538
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp