Bukefalos 28 år!

Fjolårshösilage - våga köpa?

Alexandra_W

Trådstartare
Jag brukar sista 'leveransen' på säsongen (dvs maj/juni beroende på när betessläpp kan ske) beställa mer än jag behöver, så jag har till sommaren och början av hösten, dvs silaget är inne på säsong två då. Har gått bra alla år utom i år då jag fick slänga typ 8 balar av 10 *mummel* Dock KAN det ha varit kattjäveln som lekt, eller typ bara otur.

I alla fall, jag måste komplettera med hösilage från annan leverantör än min ordinarie i år. Och har hittat småbalshösilage med de värden jag vill ha, ordentligt odlat och analyserat av 'proffs' etc. Det är dock fjolårets skörd.

Var och hämtade 16 bal idag, har bara öppnat en men den var prima. Jag skulle gärna vilja beställa hem 3 ton av det silaget, men vore kanske inte SÅ kul att få hem tre ton och behöva kasta två..

Så ni (om ni finns) som fodrar/fodrat med fjolårssilage, hur har det fungerat?
 
Sv: Fjolårshösilage - våga köpa?

Satt precis och funderade på samma sak. Behöver troligen också köpa till mer och har fått erbjudande om fjolårshösilage.
 
Sv: Fjolårshösilage - våga köpa?

I förra stallet fodrades det med fjolårshösilage och det gick alldeles utmärkt. Har även varit och hälsat på i ett annat stall där de valde fjolårshösilaget för att det var finare än årets.
Så enligt mina (inte så stora men ändå någon) erfarenhet så går det alldeles utmärkt bara det är ordentligt inplastat!
 
Sv: Fjolårshösilage - våga köpa?

Är det bara ok lagrat så är det inget fel på fjolårshösilage.
// Linda
 

Liknande trådar

Foder & Strö Trodde vi hade en sådan tråd men jag letade kanske för dåligt eller så kommer den här :D Är nyfiken på hur bukefolkets grovfoderår blev...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 555
Senast: Shixle
·
Foder & Strö Är det något nytt försäljningsargument för att man inte gödslat och inte orkar skicka in en analys på fodret? Giftfritt odlat? Eh, sedan...
Svar
7
· Visningar
2 478
Foder & Strö Ja, som rubriken lyder så undrar jag om man har fula balar (väldigt ojämn form) betyder det då att dem är dåligt pressade? Har använt...
Svar
5
· Visningar
1 514
Senast: Mitrolle
·
Foder & Strö För tio dagar sedan fick vi hem första leveransen av årets storbalar hösilage. Vi har köpt av samma odlare under fyra år och hösilaget...
Svar
14
· Visningar
4 477
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp