Flashback forever + Bukefalos = sant?

Ogästvänligt vette sjutton, jag tycker vi har haft ett gäng som hängt med rätt länge. :p Men ja, en får hoppas det blir bra.
Förvisso, jag tänker inte på de gamla trollen som troll utan det är inventarier :D Men tänker att majoriteten ändå drar rätt snabbt. Sporthoj-gänget tex stannade ju inte speciellt länge, och för att knyta an till tråden så tröttnade ju flashbacktrollen jävligt fort när flashback invaderade buke för typ hundra år sen :p
 
Kul! Älskar podden trots att jag inte hänger på flashback, så det ska bli kul att se vad de letar fram härifrån.
 
Vilka trådar vill vi nominerar/tipsa om? Har jag hängt här för länge eller läser jag fel trådar? Jag tycker inga trådar här har potential att bli Flashback Forever material. Speciellt inte trådarna om politik.
Jag tror du läser fel trådar :)

Men jag tänker att Bukefalos skiljer sig lite från de andra angivna plattformarna och det annonserade ”anonyma”. Det är ganska många här nu (och genom åren) som inte är särskilt anonyma användare.
 
Jag tror du läser fel trådar :)

Men jag tänker att Bukefalos skiljer sig lite från de andra angivna plattformarna och det annonserade ”anonyma”. Det är ganska många här nu (och genom åren) som inte är särskilt anonyma användare.
Lite spinoff på det du skriver i andra stycket.

Nu läser inte jag speciellt mycket på Flashback, brukar skumma trådar som rör tv-program som jag följer (och det är mer exakt Bonde Söker Fru, Farmen och Robinson) och största anledningen till att jag ens gör det är för att förut fanns det liknande trådar här som var levande och då läste jag dem här istället. Men en enorm skillnad är att på Flashback är det hela tiden en fruktansvärd ton i alla inlägg, det är sexistiskt och kvinnofientligt och "den deltagaren är ful" och "den är tjock" och "den har snygga bröst" och hej och hå.

Minns när det kom in ett troll i en Bonde Söker Fru-tråd här som skrev liknande grejer, vilket mothugg han fick. Kan ha varit sju år sen, kanske? På Flashback är de inläggen normen och om någon protesterar är det en femi-nazi som får ännu värre mothugg än deltagarna. Här slöt folk upp i grupp och attackerade otäckheterna som trollet spred (minns verkligen specifikt den användaren och den tråden, samt olika spinoffer som blev på grund av den tråden). Det känns överlag som att det är vettiga personer som kan argumentera på ett vuxet sätt på det här forumet, jämfört med de andra alternativen?
 
Förvisso, jag tänker inte på de gamla trollen som troll utan det är inventarier :D Men tänker att majoriteten ändå drar rätt snabbt. Sporthoj-gänget tex stannade ju inte speciellt länge, och för att knyta an till tråden så tröttnade ju flashbacktrollen jävligt fort när flashback invaderade buke för typ hundra år sen :p
Ptja, hästmänniskor är visst bra på att bilda "sekter" påstår vissa så behövs det så kör vi väl bara en "ut med trollen-sekt?"
 
Jag hoppas att de gör en djupdykning och letar fram Buke-Maffian. Det är en fantastisk organisation som censurerar alla oliktänkande utan att någon riktigt vet vad som hände. För den som blir drabbad är det aldrig någon tvekan; det är Buke-Maffian som varit framme. Men för alla andra är det ett mysterium. Tänk om de är verksamma även utanför den här begränsade virtuella världen?
 
Jättekul att ”vi” får vara med! Gillar podden skarpt och hoppas på att detta blir bra också. Kul idé i vilket fall. :up:

PS. Bukemaffian finns visst. :sneaky: (Sekretess på medlemslistan… :p )

62CB2917-A621-4653-92BC-559568C33FE6.jpeg
 
Jag har älskat Flashback Forever från första avsnittet och ser fram emot deras intervjuer med politikerna. Nog står det jäkligt roliga saker om politiker på Flashback, men har inte så mycket minne av det i våra politiska diskussioner här dock. Ska bli kul att se vilka inlägg de rotar fram! 😆
 
Lite kul att Bukefalos får synas lite mer och inte bara Flashback :D
Däremot ”outgrundlig anledning” vadå outgrundlig vi är väl människor med skiftande intressen även utanför hästarna och politisk rör dessutom allt möjligt i samhället vare sig man vill det eller inte.

Nää, vi hästtjejer (för alla är väl tjejer? Killar gillar väl inte hästar?) har BARA hästar i huvudet och INGET annat!! Förstår du inte att samhället blir helt chockerade när de inser att vi också har andra intressen och synpunkter? Obs, sarkasm.
 
Jag har älskat Flashback Forever från första avsnittet och ser fram emot deras intervjuer med politikerna. Nog står det jäkligt roliga saker om politiker på Flashback, men har inte så mycket minne av det i våra politiska diskussioner här dock. Ska bli kul att se vilka inlägg de rotar fram! 😆
Får se om de rotar fram roliga saker om politiker eller om det är oss man ska ha roligt åt :laugh:
 
Jag har älskat Flashback Forever från första avsnittet och ser fram emot deras intervjuer med politikerna. Nog står det jäkligt roliga saker om politiker på Flashback, men har inte så mycket minne av det i våra politiska diskussioner här dock. Ska bli kul att se vilka inlägg de rotar fram! 😆
Nej, tror nog inte att jag minns att vi talat så mycket om själva partiledarna vid politiska diskussioner? Eller? Med reservation för att jag flera gånger senaste tiden pratat om Ebba som nåt slags trumpist, inser jag just... men inget direkt roligt.
 
Jag ser fram emot att höra alias uttalas. Ibland när jag försöker säga vissa högt låter det jättekonstigt och inget jag känner igen alls fast jag mycket väl vet hur namnet ser ut i skrift och tycker att jag känt personerna i många år 😬
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 596
Senast: Lobelia
·
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det här inlägget skriver Livia och jag, Livias pappa, tillsammans för att försöka reda ut lite av det som utspelats här de senaste...
Svar
4
· Visningar
1 994
Senast: LiviaFilippa
·
Bukefalos Listan kan ju göras mycket lång, Men jag ska försöka hålla mig till tre punkter. Räknar i omvänd ordning så det som betyder mest för...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 465
Senast: sjoberga
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
67 714
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp