Fler djurparker serverar hästkött

Sv: Fler djurparker serverar hästkött

Helt underbart, färre hästar som kommer gå till Italien :bump:
Jag skulle lätt kunna skicka mina hästar dit för den goda sakens skull istället för bara gräva ned dom till ingen nytta.

naturligt Kretslopp
 
Sv: Fler djurparker serverar hästkött

Håller verkligen med:bump:
 
Sv: Fler djurparker serverar hästkött

Instämmer med Spirit!!
 
Sv: Fler djurparker serverar hästkött

Har redan "donerat" till Kolmården och kommer göra det igen när tiden är inne.
/T
 
Sv: Fler djurparker serverar hästkött

Jag har vid tre tillfällen åkt till Kolmårdendjurpark med mina ston när dom ska somna in. Jag rekomenderar det varmt! Jag blev bemött på ett utmärkt sätt och min häst fick somna i lugn och ro.
 
Sv: Fler djurparker serverar hästkött

Vad är det man gör i Italien?:o

Det finns människor som åker runt och köper upp billiga hästar som dom transporterar under fruktansvärda omständigheter till Italien. Allt för att slaktvärdet på en häst är högt där.
 
Sv: Fler djurparker serverar hästkött

Det finns människor som åker runt och köper upp billiga hästar som dom transporterar under fruktansvärda omständigheter till Italien. Allt för att slaktvärdet på en häst är högt där.

De flesta hästar blir garanterat utan mat och vatten dessutom och är nästan självdöda vid framkomsten.
 
Sv: Fler djurparker serverar hästkött

Japp, jag håller med er. De ska hellre bli lejonmat än att behöva lida en lång resa. Vet en travare som fick sluta sina dagar på kålmorden. lite ledsamt, men det e ju till nytta.
 
Sv: Fler djurparker serverar hästkött

knapplån.
vad är det som gäller när hästen blir rovdjursmat?
"skänker man bort" hästen, eller får man betalt såsom man får betalt som när man avlivar hästen och den går till livsmedelsproduktion? :confused:
 
Sv: Fler djurparker serverar hästkött

Va bra!!

Ser hellre att rovdjuren äter upp min häst än att kadaverbilen kör iväg med den.
 
Sv: Fler djurparker serverar hästkött

När hästen är död så är den död.
Är det inte förnuftigt att ett levande djur kan få glädje av ett som dött!? Då har ju något gott kommit av det sorgliga. Sådan är ju naturens gång, och en död häst lider inte mer av att bli lejonmat efter sin död, än att bli nedgrävd i marken. Däremot lider den kopiöst av att bli transporterad till Italien för slakt där.
 
Sv: Fler djurparker serverar hästkött

Ja, det är ju så man måste försöka tänka.

Och hellre att man kan bidra till att hjälpa ett annat djur faktiskt. Även om tanken känns ovan och lite skrämmande.

Jag var på studiebesök med min klass när jag gick på gymnasiet. Då låg det två dödar hästar där som lejonen skulle matas med, kändes rätt otäckt just då...

Men jag tycker all heder åt hästägare som väljer att låta sin häst bli en del av det naturliga kretsloppet.
 
Sv: Fler djurparker serverar hästkött

håller med dig Houdinie
 
Sv: Fler djurparker serverar hästkött

knapplån.
vad är det som gäller när hästen blir rovdjursmat?
"skänker man bort" hästen, eller får man betalt såsom man får betalt som när man avlivar hästen och den går till livsmedelsproduktion? :confused:

Du får inte betalt men det kostar inte heller något.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter (Ridsport) Ridsporten från Hongkong direktsänds i SVT från alla de stora klasserna...
Svar
0
· Visningar
730
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Ridsport) Hos ryttarfamiljen Simpson i Kalifornien står Karlsson på Taket på holländska i bokhyllan och Carlsson vom Dach i stallet...
Svar
0
· Visningar
789
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Ridsport) Basen i en bra foderstat är som alla känner till ett bra grovfoder. Ett bekymmer med högpresterande hästar är att de ibland...
Svar
1
· Visningar
831
Senast: Ylva86
·
  • Artikel
Hästnyheter (Ridsport) Körsporten fick sju svenska mästare efter att söndagens precisionskörning mellan portar avslutat årets mästerskap...
Svar
0
· Visningar
985
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Häst
  • Vi som letar häst II
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp