Bukefalos 28 år!

Flirtar. Sen då?

Sv: Flirtar. Sen då?

nästa gång ni ses, ge honom en lapp med ditt nummer.

Tycker att han är rätt lat faktiskt som i stort sett säger åt dig att fixa om du vill ses så kan han sitta och vänta. Det är inte så generöst och han gör det mycket enkelt för sig själv.
Om ni inte ofta kan talas vid och du inte har hans nummer, så är väl det absolut enklaste att ge honom ditt nästa gång, så kan han höra av sig :)

Fast varför då? Han har ju redan signalerat intresse på ett väldigt tydligt sätt. Att hon skulle ge honom sitt nummer för att han skulle höra av sig låter bara könsstereotypt.

MissF: när han säger att du kan höra av dig om du vill hitta på något - då är han intresserad. Om jag var du skulle jag föreslå en fika efter jobbet. :)
 
Sv: Flirtar. Sen då?

Om fakta inte stämmer med vad personen säger, då ska man inte ens dejta - eller dejta vetandes att hen kanske har något att dölja. Syftet är att skydda sig själv att bli kär i en lögnare. Vad är det för fel med det?

Jag håller till viss del med i vad du säger. I vissa fall kan det säkert vara bättre att ta det säkra före det osäkra.

Men det beror antagligen till stor del på vad det är för person man har att göra med.
Vissa ska man kanske hålla sig ifrån redan från början?
 
Sv: Flirtar. Sen då?

Vad är det för fel med det?

Felet är att "faktakollen" lägger en väldigt konstig grund för relationen.

Då är det ju något annat än kontakten mellan parterna som är det viktiga. Vad ska det då vara bra för överhuvudtaget?

(Risken att man får fel intryck av sin "faktakoll", bryr jag mig inte ens om att gå in på. Det är ett marginellt problem i sammanhanget.)
 
Sv: Flirtar. Sen då?

Fast varför då? Han har ju redan signalerat intresse på ett väldigt tydligt sätt. Att hon skulle ge honom sitt nummer för att han skulle höra av sig låter bara könsstereotypt.

Wut? Nr 2
TS har ju sagt att de inte bytt nummer och de sällan har tid att prata. Då är det ju inte enkelt att höra av sig, vilket jag förstår som "ta kontakt efter jobbet". Eftersom han inte tagit initiativ och gett henne sitt nummer, så kan ju hon ge sitt istället.

Eller, som du skrev, bara fråga om det är så att de faktiskt får tid att prata.
 
Senast ändrad:
Sv: Flirtar. Sen då?

Fast på tex Ratsit står ju bara om man är skriven på den adresseän eller är gift. man kan ju ha flickvän ändå även om man inte är folkbokförd på samma adress. Har också varit med om personer som av olika skäl är skrivna på en adress som de sen inte bor på. Sen brukar jag också använda den för att kolla om jag behöver info men man kan ju inte lita blint på det.

Sen tycker jag att han visade lite intresse när han sa att du kunde höra av dig om du vill hitta på ngt. Kan du inte bara föreslå att ni ska ses? det behöver ju inte vara ngt stort utan du kan ju ta ngt lättsamt, tex gillar ni någon aktivitet eller fika?
 
Senast ändrad:
Sv: Flirtar. Sen då?

Fast på tex Ratsit står ju bara om man är skriven på den adresseän eller är gift. man kan ju ha flickvän ändå även om man inte är folkbokförd på samma adress. Har också varit med om personer som av olika skäl är skrivna på en adress som de sen inte bor på. Sen brukar jag också använda den för att kolla om jag behöver info men man kan ju inte lita blint på det.

Ja, man kan ha en inneboende. Och man kan ha en relation trots att man inte bor på samma adress.

Jag föreslog för TS att snoka för att få mer information. Inte att lita blint på det som står och det som eventuellt inte står.
 
Sv: Flirtar. Sen då?

Om de har tid att ta på varann, och han haft tid att säga "hör av dig om du vill hitta på något" - så har väl hon också tid att säga "Har du lust att ta en fika efter jobbet nån dag?" tänker jag. Krångligare behöver det inte vara.
 
Sv: Flirtar. Sen då?

Fast varför då? Han har ju redan signalerat intresse på ett väldigt tydligt sätt. Att hon skulle ge honom sitt nummer för att han skulle höra av sig låter bara könsstereotypt.

MissF: när han säger att du kan höra av dig om du vill hitta på något - då är han intresserad. Om jag var du skulle jag föreslå en fika efter jobbet. :)

Word!

Fideli: Skicka honom bilden på Malla och Bonnie och se om han fattar vinken. ;)
 
Sv: Flirtar. Sen då?

:eek: :o

Nu såg jag att hans tjej som han bor ihop med var hemma (åker förbi där på vägen hem, så inget snokande), så det är väl bäst att lägga ner ändå. Hon har inte varit hemma (vad jag sett) sen i fredags. Men men :(
 
Sv: Flirtar. Sen då?

:eek: :o

Nu såg jag att hans tjej som han bor ihop med var hemma (åker förbi där på vägen hem, så inget snokande), så det är väl bäst att lägga ner ändå. Hon har inte varit hemma (vad jag sett) sen i fredags. Men men :(

Jag bodde ihop med mitt ex i fyra månader efter att det tog slut. Ta en fika eller nåt och fråga hur det är mellan honom och tjejen, svårare än så behöver det inte vara. Det blir ändå uppenbart ganska fort om någon ljuger på den punkten (i sådana här fall där du vet att hon finns osv).
 
Sv: Flirtar. Sen då?

:eek: :o

Nu såg jag att hans tjej som han bor ihop med var hemma (åker förbi där på vägen hem, så inget snokande), så det är väl bäst att lägga ner ändå. Hon har inte varit hemma (vad jag sett) sen i fredags. Men men :(

Jag bodde ihop med mitt ex i fem månader innan jag hittade nytt boende. Och det var definitivt över för oss båda, även om vi delade hyra.

Så det där behöver inte alls betyda nåt.
 

Liknande trådar

Relationer Var börjar jag ens... Jag bytte jobb för några månader sedan och en av mina närmaste kollegor är en man som jag känner sedan tidigare...
Svar
5
· Visningar
2 639
Senast: iNHALE
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 306
Senast: jemeni
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 738
Senast: Lhas
·
Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
40 754

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Häst
  • Dressyrsnack 17
  • Klädsel vid bröllopskörning

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp