Flirtar. Sen då?

Sv: Flirtar. Sen då?

Hade jag kollat upp/googlat en person istället för att lita på denne så hade jag sluppit bli utsatt för mordbrand.

Jag skulle lätt göra en enklare koll på en ny date, och sedan ha det som jag ev hittade i bakhuvudet.

På A svarar jag RÄTT

På B svarar jag RÄTT
 
Sv: Flirtar. Sen då?

Nja, hälften av alla äktenskap och betydigt fler av alla samborelationer och andra förhållanden spricker förr eller senare, om jag inte har fattat helt fel. Så att "de" aldrig går isär, stämmer väl inte riktigt.

Men det intressanta med relationer med andra människor, sker mellan människorna. De där "informativa faktakollarna" har ingenting med kommunikation mellan människor att göra. Jag vidhåller att om man känner att man måste kontrollera, så är man fel ute. Den relationen är inget att ha. Oavsett vilket "informativt" resultat man får av den där "faktakollen".

Hur står du ut med att vara med människor som du inte litar på mer än så? Vad får du ut av det? Och vad får andra ut av att vara med dig, om du ändå inte litar på dem? (Det är du givetvis inte skyldig att göra, men varför då alls umgås?)

Nu vet jag inte vad du fått allt det du skriver ifrån, det känns som du fabulerat iväg något ;) Och förmodligen lever du i en annan värld än mig.

Många gånger har jag fått trösta väninnor som kärat ner sig i ett vänstrande as, som ska lämna sin fru "senare"- bara det att de inte orkar vänta för det gör så satans ont. Ja, och en och annan väninna har vänstrat själv (så jag inte får på pälsen för att diskriminera här...). Det här är så långt ifrån din nobla tanke om att man ska lita på folk och kommunicera. I de här historierna både det litades på och kommunicerades i massor. Livet är inte så enkelt - för alla.

Kollar man upp vänner och förhållanden som man redan är i så har man förmodligen andra problem, och det var heller inte grundfrågan i tråden.
 
Sv: Flirtar. Sen då?

Det här är så långt ifrån din nobla tanke om att man ska lita på folk och kommunicera.

Jag har inte sagt ett ord om att man "ska" lita på folk. Det finns det ju ofta ingen anledning till, i olika frågor och av olika skäl.

Jag har sagt att om man inte litar på dem man är med, så är det det som är problemet. Inte resultatet av faktakollen. Utan känslan av att man inte kan lita på varandra, och/eller inte förstår varandra.

Det spelar ju ingen roll om den andra har ett förhållande med nån annan eller inte, om jag ändå inte litar på hen.
 
Sv: Flirtar. Sen då?

Jag har inte sagt ett ord om att man "ska" lita på folk. Det finns det ju ofta ingen anledning till, i olika frågor och av olika skäl.

Jag har sagt att om man inte litar på dem man är med, så är det det som är problemet. Inte resultatet av faktakollen. Utan känslan av att man inte kan lita på varandra, och/eller inte förstår varandra.

Det spelar ju ingen roll om den andra har ett förhållande med nån annan eller inte, om jag ändå inte litar på hen.

Här är vi överens. Men det verkar som du glömt bort det motsatta scenariot. Jag vill iallafall för egen del undvika att lita på någon som inte går att lita på (läs: har förhållande). Och det är inte frågan om att lita eller inte lita på dem man är med utan om att lita eller inte lita på dem man kanske kommer att välja att vara med i framtiden.
 
Sv: Flirtar. Sen då?

Jag har inte sagt ett ord om att man "ska" lita på folk. Det finns det ju ofta ingen anledning till, i olika frågor och av olika skäl.

Jag har sagt att om man inte litar på dem man är med, så är det det som är problemet. Inte resultatet av faktakollen. Utan känslan av att man inte kan lita på varandra, och/eller inte förstår varandra.

Det spelar ju ingen roll om den andra har ett förhållande med nån annan eller inte, om jag ändå inte litar på hen.

Men vad är problemet. Om man är med på det så spelar det väl ingen roll :banghead:
 
Sv: Flirtar. Sen då?

KL

MissF du har ju fått ett uttalat "hör av dej så hittar vi på nåt"...
Jag hade gått på små rosa moln om mitt "offer" ;) på jobbet sagt nåt liknande..

Flickvän eller inte hade jag i detta läget helt skitit i, man träffas (promenad/fika/mat eller nåt) och DÄR kommer pratar man väl ändå med varandra och då kommer väl ändå en ev flickvän fram i snacket ?

Och är han nu ett "svin" som har flickvän så har ni ju bara träffats och promenerat/fikat/mat eller nåt ;)

Själv ska jag försöka få tummen ur och våga fråga mitt "offer" om vi ska hitta på nåt =)
 
Sv: Flirtar. Sen då?

Precis så. Det är ju faktiskt inte så himla udda att träffa arbetskamrater/kollegor över fika eller mat.
 
Sv: Flirtar. Sen då?

Här är vi överens. Men det verkar som du glömt bort det motsatta scenariot. Jag vill iallafall för egen del undvika att lita på någon som inte går att lita på (läs: har förhållande). Och det är inte frågan om att lita eller inte lita på dem man är med utan om att lita eller inte lita på dem man kanske kommer att välja att vara med i framtiden.

Jo, jag förstår det. Och jag räknar nog "lita på fel person" (oavsett vilken anledning som gör hen till fel person) som sånt som händer om man har otur. Mina sätt att förebygga det, eller de sätt att förebygga det som jag kan komma på, handlar inte om "faktakollar". Jag skulle inte bli ihop med någon som jag kände att jag dessförinnan behövde kolla upp, och jag fattar inte hur någon kan vilja det. Oavsett om man är den som kontrollerar eller den som blir kontrollerad. Hur man kan vilja ha sådant mellan sig, oavsett vilken roll man själv har i det.
 
Sv: Flirtar. Sen då?

Jo, jag förstår det. Och jag räknar nog "lita på fel person" (oavsett vilken anledning som gör hen till fel person) som sånt som händer om man har otur. Mina sätt att förebygga det, eller de sätt att förebygga det som jag kan komma på, handlar inte om "faktakollar". Jag skulle inte bli ihop med någon som jag kände att jag dessförinnan behövde kolla upp, och jag fattar inte hur någon kan vilja det. Oavsett om man är den som kontrollerar eller den som blir kontrollerad. Hur man kan vilja ha sådant mellan sig, oavsett vilken roll man själv har i det.

Om en presumtiv partner skulle ha problem med att jag gjort en "faktakoll" så är det enligt min mening inget bra partnermaterial. Jag ser inte att det skulle vara nåt man "har emellan sig".
 
Sv: Flirtar. Sen då?

Det verkar vara lite känsligt när könen skiljer sig har jag märkt...

Annars går det inget bra alls :(.Jag får honom inte för mig själv så jag kan fråga. Och självklart blev allt MYCKET läskigare nu när jag kom på att jag var intresserad. Jag blev tvärblyg :(
 
Sv: Flirtar. Sen då?

Skriver trots att jag egentligen tillhör Ungdom.

Jag har inte Facebook, och jag kan garantera dig att det inte är något lurt med mig. Jag har helt enkelt inget intresse av att skaffa det och kommer med största sannolikhet inte att få det i framtiden heller. Det har helt med min vilja att göra - inte att jag har någonting att dölja.

Caoimhe - 18 år och Facebook-lös.

Du är min nya idol!

/ASKAPLASKA, helskum och facebookfri
 
Sv: Flirtar. Sen då?

problemet är, som jag förstått det, att de inte bytt nummer än. Och mycket sällan får tid att talas vid såpass att de skulle kunna göra det.
 
Sv: Flirtar. Sen då?

Precis!
Men så kom jag precis på att jag ju har tillgång till alla anställdas uppgifter på jobbet. Vågar man utnyttja det? :o
 
Sv: Flirtar. Sen då?

det är mest upp till vad du känner dig bekväm med att göra eller inte.

I övrigt har jag svårt att bedöma vad som är ok eller inte på ditt jobb :)

(Tycker fortfarande att det är en idé att ge honom en lapp med ditt nummer. du kan ju skriva något typ, "vi hann aldrig byta nummer, så här får du mitt - aw på fredag?" eller vad som helst du känner dig bekväm med)
 
Sv: Flirtar. Sen då?

Det är också ett alternativ. Problemet är väl fortfarande att han inte har varit själv, jag vill inte ge hela jobbet nått att skratta åt om han inte vill.
 
Sv: Flirtar. Sen då?

Då får du kanske bara ha lite tålamod då :) Ni har ju lyckats prata iaf en gång så det händer väl förhoppningsvis igen. Eller så får någon av er skapa ett tillfälle att prata ;) Typ: jag har problem med ... har du möjlighet att komma och kolla?
 

Liknande trådar

Relationer Var börjar jag ens... Jag bytte jobb för några månader sedan och en av mina närmaste kollegor är en man som jag känner sedan tidigare...
Svar
5
· Visningar
2 609
Senast: iNHALE
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 892
Senast: jemeni
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 644
Senast: Lhas
·
Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
40 272

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Rumsväxter 2
  • Köpa hus
  • Västeråsträffstråden

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp