Bukefalos 28 år!

Flirtar. Sen då?

Sv: Flirtar. Sen då?

Felet är att "faktakollen" lägger en väldigt konstig grund för relationen.

Då är det ju något annat än kontakten mellan parterna som är det viktiga. Vad ska det då vara bra för överhuvudtaget?

(Risken att man får fel intryck av sin "faktakoll", bryr jag mig inte ens om att gå in på. Det är ett marginellt problem i sammanhanget.)

Hmm, jag hade en som stötte ganska hårt på mig , kolla upp han på Upplysning.se och visst hade han en fru ;) ...fetbort
 
Sv: Flirtar. Sen då?

Jaja, jag ska se om jag kan få tid att prata med honom i morgon :) Idag blev det inget av tyvärr. Och då blir jag 14 igen och tänker att Han nog inte är intresserad trots allt! :crazy:
 
Sv: Flirtar. Sen då?

Jaja, jag ska se om jag kan få tid att prata med honom i morgon :) Idag blev det inget av tyvärr. Och då blir jag 14 igen och tänker att Han nog inte är intresserad trots allt! :crazy:

Tillräckligt intresserad för att han ska vilja hitta på och göra något med dig iaf ;)

Sluta förminska dig själv, det vinner du ingenting på.
Varför skulle han inte vara intresserad av världens bästa MissFideli när han redan annonserat om att han gärna träffar dig utanför jobbet?

Så se till att fråga om han vill ta en öl eller något efter jobbet nästa gång ni springer på varann :)
 
Sv: Flirtar. Sen då?

Jag ser inte kopplingen, riktigt.

Det är rätt informativt att veta om man får spela andra fiolen eller ej. Visst, de kan ha en sopig relation, inte ha sex, och visst ska de gå isär bara julen har varit och och yada yada yada... Men det händer vääldigt sällan i verkligheten.
 
Sv: Flirtar. Sen då?

Det är ju ingen ide att älta och fundera på en massa saker. Bättre att hitta på någonting gemensamt och köra hundra frågor då.

Däremot ringer det varningssignaler när en person inte har Facebook. Har man inte Facebook är det av en anledning - man vill inte att andra ska se vad man gör och vem man är. De jag känner som inte har Facebook är de som kör 2-3 flickvänner samtidigt, de som är kriminella, de som är poliser eller de som är psykiskt sjuka.
 
Sv: Flirtar. Sen då?

Haha! Seriöst??:D

Jag känner flera stycken som inte har fb, och de är alla fullt hederliga människor. ;) De är helt enkelt inte intresserade av att dela med sig eller få den typen av information på det sättet som ett medlemsskap innebär, eller finner att de tillbringar "för mycket" tid på nätet ändå.
Jag gick själv utan fb i över ett år, men återupptog mitt konto när jag flyttade tillbaka till Sverige.
 
Sv: Flirtar. Sen då?

Jag håller jag inte med om att det skulle vara en varningsklocka. Jag vet flera som inte har FB för att de inte ser vitsen med det.
 
Sv: Flirtar. Sen då?

Skriver trots att jag egentligen tillhör Ungdom.

Jag har inte Facebook, och jag kan garantera dig att det inte är något lurt med mig. Jag har helt enkelt inget intresse av att skaffa det och kommer med största sannolikhet inte att få det i framtiden heller. Det har helt med min vilja att göra - inte att jag har någonting att dölja.

Caoimhe - 18 år och Facebook-lös.
 
Sv: Flirtar. Sen då?

Jag tycker typ tvärtom; om man tror att folk är skumma och döljer något bara för att dom inte har Facebook, DÅ har man problem. Det var bland det knäppaste jag har läst på länge, ett bevis på att allt det där med Facebook börjar gå överstyr.
 
Sv: Flirtar. Sen då?

Det är rätt informativt att veta om man får spela andra fiolen eller ej. Visst, de kan ha en sopig relation, inte ha sex, och visst ska de gå isär bara julen har varit och och yada yada yada... Men det händer vääldigt sällan i verkligheten.

Nja, hälften av alla äktenskap och betydigt fler av alla samborelationer och andra förhållanden spricker förr eller senare, om jag inte har fattat helt fel. Så att "de" aldrig går isär, stämmer väl inte riktigt.

Men det intressanta med relationer med andra människor, sker mellan människorna. De där "informativa faktakollarna" har ingenting med kommunikation mellan människor att göra. Jag vidhåller att om man känner att man måste kontrollera, så är man fel ute. Den relationen är inget att ha. Oavsett vilket "informativt" resultat man får av den där "faktakollen".

Hur står du ut med att vara med människor som du inte litar på mer än så? Vad får du ut av det? Och vad får andra ut av att vara med dig, om du ändå inte litar på dem? (Det är du givetvis inte skyldig att göra, men varför då alls umgås?)
 
Sv: Flirtar. Sen då?

Hade jag kollat upp/googlat en person istället för att lita på denne så hade jag sluppit bli utsatt för mordbrand.

Jag skulle lätt göra en enklare koll på en ny date, och sedan ha det som jag ev hittade i bakhuvudet.
 
Sv: Flirtar. Sen då?

Ehh, jag har inte FB och ser ingen anledning till att skaffa det i framtiden heller. Jag har mer än två handfullar människor i min närhet som tycker likadant, i blandade åldrar. Ingen av oss är kriminella, psykiskt sjuka eller poliser. Jag vänstrar inte och jag tror inte någon av mina bekanta gör det heller!
 
Sv: Flirtar. Sen då?

Skriver trots att jag egentligen tillhör Ungdom.

Jag har inte Facebook, och jag kan garantera dig att det inte är något lurt med mig. Jag har helt enkelt inget intresse av att skaffa det och kommer med största sannolikhet inte att få det i framtiden heller. Det har helt med min vilja att göra - inte att jag har någonting att dölja.

Caoimhe - 18 år och Facebook-lös.

Samma här!

/21 år och Facebook-lös:rofl:
 
Sv: Flirtar. Sen då?

Hade jag kollat upp/googlat en person istället för att lita på denne så hade jag sluppit bli utsatt för mordbrand.

Jag skulle lätt göra en enklare koll på en ny date, och sedan ha det som jag ev hittade i bakhuvudet.

Precis min mening med det jag sa om att vissa människor ska man hålla sig ifrån. Från första början. Och då kan det ju vara lättare att göra det om man har kollat upp info om dom en smula. Innan sas.

Eftersom du sitter och skriver inlägg Kamomilla, så utgår jag ifrån att du klarade dig med livet i behåll. Även om jag förstår att det måste ha varit fruktansvärt för dig, både före dådet, under och efteråt :(

Petruska, det framgår ganska klart att i din trygga värld är respekt, kärlek, trofasthet och tillförlit ett genomgående koncept. Därför kan du inte jämföra dina åsikter med andras som lever i andra världar av andra slag och anse att det du tycker är rätt.
 
Sv: Flirtar. Sen då?

Jag vet flera som inte har FB för att de inte ser vitsen med det.

Jag har inte FB. Ja vad ska jag med FB till eftersom jag inte vill lägga ut mitt liv till andra som jag inte känner o dom jag känner behöver inte läsa om mig på FB för som pratar med mig ändå. Jag tycker det räcker med att staten har mig i sina register FB behöver inte mig o jag behöver inte FB ;)
 
Sv: Flirtar. Sen då?

*delvis kl*

Jag har FB men informationen om mig kan bara läsas av dom som är tillagda som mina vänner.
Så om någon random person vill veta vad jag har för relationsstatus t ex, så kommer den personen inte kunna se det.

Mao säger det inte särskilt mycket om mig såvida man inte har mig som vän på FB. Och jag tror att ganska många väljer att begränsa den öppna informationen på FB.

Men jag kan absolut tycka att det finns ett incitament att göra en enklare koll på folk som man är intresserad av, via internet. Det gör jag vid personalrekryteringar, så en koll av en presumtiv partner tycker inte jag är märkligt alls.
 

Liknande trådar

Relationer Var börjar jag ens... Jag bytte jobb för några månader sedan och en av mina närmaste kollegor är en man som jag känner sedan tidigare...
Svar
5
· Visningar
2 641
Senast: iNHALE
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 315
Senast: jemeni
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 740
Senast: Lhas
·
Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
40 762

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp